Mint ismert, a McLaren ettől az évtől Mercedes-erőforrással áll rajthoz, aminek következményeként a motorgyártók közül a Renault lesz az egyetlen, amely csak egy csapatot fog ellátni motorral, méghozzá a saját gyári alakulatát, az Alpine-t. A franciák bevallottan változtatni akarnak ezen a helyzeten, és elmondásuk szerint a botrányos válás ellenére készek lettek volna adott esetben újraegyesülni a Red Bull-lal is, miután kiderült, hogy a Honda 2021 végén kiszáll a Formula–1-ből.
A „vörös bikák" viszont továbbra is amellett kardoskodnak, hogy megvalósulhasson a japán motorok átvétele és továbbvitele, és az egyezség megkötéséhez már csak egyetlen, sorsdöntő lépés van hátra: a csapatnak végig kell vinnie azon javaslatát, mely szerint 2022-től befagyasztják a motorfejlesztést. Az erről szóló szavazást egyszer már elhalasztották, a Red Bull tanácsadója, Helmut Marko azonban továbbra is optimista, s hisz benne, hogy a források szerint a február 21-én esedékes ülésen elegendő támogató szavazatot kapnak.
Miután az osztrák istálló látszólag elzárkózott a Renault-tól, a franciák új lehetséges partner után kezdtek nézni, s sokáig úgy tűnt, összeállhatnak az Alfa Romeóval. A svájci csapat ugyanis egyértelműen visszaesett az előző idényben a gyenge Ferrari-motor miatt, s az sem erősítette az együttműködést, hogy a maranellóiak láthatóan a Haasszal fűzték szorosabbra a partnerséget. A csapatfőnök, Frédéric Vasseur nem is tagadta, egyelőre bizonytalanok a 2022–2025-ös időszakot illetően, és azt sem titkolta, hogy meglepte, nem hozzájuk szerződött a Ferrari-akadémista, Mick Schumacher.
Bár hivatalos megerősítés egyelőre nincs, a legfrissebb sajtóinformációk szerint a Ferrarinak sikerült megegyeznie az Alfa Romeóval, amely egészen 2025-ig kötelezheti el magát az olasz motorgyártó mellett. Ezt támaszthatják alá azon értesülések is, melyek szerint a Renault máris másik csapat ajtaján kopogtat: a holland kiadású Motorsport.com arról számolt be, hogy a franciák már fel is vették a kapcsolatot a Williamsszel.
A felek a kilencvenes években már értek el együtt szép sikereket, s rövid ideig a 2010-es évek elején is együttműködtek. A partnerség újjáélesztése előtt ugyanakkor több akadály is van: egyrészről a csapatok már elkezdték a 2022-es autó fejlesztését, ami bonyolíthatja az esetleges váltást, továbbá a Williams nemrég bejelentette, hogy szorosabbra fűzi a kapcsolatát a jelenlegi beszállítójával, a Mercedesszel – az egyezség eredményeként a németek hajtáslánc mellett váltóval és hidraulikus rendszerrel is ellátják a grove-iakat a nagy szabályváltoztatásokat hozó 2022-es idénytől.
A Renault korábban egyik ügyfelének sem biztosított ilyen feltételeket, ami egyértelműen megnehezíti a helyzetét az esetleges tárgyalások során, így egyre valószínűbb, hogy a franciák 2022-ben is új partnercsapat nélkül maradnak, ami egyáltalán nem erősíti a Renault Formula–1-es elköteleződését.