FERNANDO ALONSO SZUZUKAI GYŐZELME
FERNANDO ALONSO SZUZUKAI GYŐZELME
Fontosabb az egyéni világbajnoki cím a Renault-nak, mint az, hogy megnyerje a a gyártók pontversenyét – derül ki Fernando Alonso Brazil Nagydíj előtti nyilatkozatából.
A téma azért érdekes, mert Alonsónak egyetlen pont is elegendő ahhoz, hogy megvédje címét, míg a konstruktőröknél azonban a Renault előnye csak kilenc pont, így ott könnyen fordulhat a kocka.
A Ferrari minden kockázatot nyugodtan bevállalhat Interlagosban, hiszen Michael Schumacher és a maranellóiak a veszett fejsze nyele után kapnak, Alonsónak azonban az is elég, ha csak nyugodtan végigautózza a versenytávot. Ebben az esetben viszont a Renault könnyen elveszítheti a vb-aranyérmet a gyártók között.
"Az egyéni bajnokság a fontos, nem csak nekem, mindenkinek (a csapatnál)" – hangsúlyozta a spanyol klasszis a csütörtöki interlagosi sajtótájékoztatón.
"Kínától kezdődően mindannyian érzékelhetjük ezt, elég, ha csak az autópályák melletti táblákat figyeljük. Csak Michael Schumacher és Alonso fotóit láthatjuk a képeken, a Ferrari és a Renault logóit azonban nem" – érvelt tovább.
"Azt hiszem, az emberek arra emlékeznek, hogy ki a világbajnok és hogy milyen autóban ül. De nem gondolom, hogy fel tudják idézni tíz év múlva, ki nyerte meg a címet a gyártók között."
Ismeretes: Alonso 2007-ben már a McLaren-Mercedes versenyzője lesz, ezért felvetődött: a Renault azért szeretné mindenképpen megszerezni a konstruktőri világbajnoki aranyat, mert különben a spanyol magával viszi az 1-es rajtszámot Wokingba, és ezt nem szeretnék. Alonso ezt ostobaságnak tartja.
"Persze, hogy fontos a másik pontverseny is, de szerintem én és a csapat is tudja, melyik a fontosabb. Ezért elsőként az egyéni címet akarjuk megszerezni" – szögezte le.
"Ha sikerülne a csapatot is hozzásegíteni a végső győzelemhez, az a következő évre a pénz, a mezőnyben elfoglalt helyzet és a márkaimázs szempontjából jó volna, de meglátjuk."
Fernando Alonso tavaly éppen Interlagosban szerezte meg élete első világbajnoki címét, és most ismét itt koronázhatják meg (vagy ellenkező esetben itt veszíthet el mindent).
"Egészen különleges lesz, ha sikerül ismét itt megnyernem a vébét – mondta. – Akkor is különleges élmény lesz, ha itt veszítem el. Ha az utolsó versenyen veszíted el a bajnokságot, azt nehéz lesz valaha is elfelejteni."
2006 BRAZIL NAGYDÍJ – AZ UTOLSÓ CSATA (BEHARANGOZÓ)
A BRAZIL NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK: 1. szabadedzés | 16:00 |
2. szabadedzés | 19:00 |
SZOMBAT: 3. szabadedzés | 16:00 |
időmérő edzés | 19:00 |
VASÁRNAP: Brazil Nagydíj | 19:00 |
IDŐJÁRÁS-ELŐREJELZÉS Péntek | csendes eső | 17 Celsius-fok |
Szombat | szórványos eső | 20 Celsius-fok |
Vasárnap | felhőátvonulások | 21 Celsius-fok |
A BRAZIL NAGYDÍJ GYŐZTESEI AZ UTOLSÓ KÉT ÉVTIZEDBEN: | Győztes | Pole pozíció | Leggyorsabb kör |
1983 | Nelson Piquet | Keke Rosberg | Nelson Piquet |
1984 | Alain Prost | Elio de Angelis | Alain Prost |
1985 | Alain Prost | Michele Alboreto | Alain Prost |
1986 | Nelson Piquet | Ayrton Senna | Nelson Piquet |
1987 | Alain Prost | Nigel Mansell | Nelson Piquet |
1988 | Alain Prost | Ayrton Senna | Gerhard Berger |
1989 | Nigel Mansell | Ayrton Senna | Ricardo Patrese |
1990 | Alain Prost | Ayrton Senna | Gerhard Berger |
1991 | Ayrton Senna | Ayrton Senna | Nigel Mansell |
1992 | Nigel Mansell | Nigel Mansell | Ricardo Patrese |
1993 | Ayrton Senna | Alain Prost | Michael Schumacher |
1994 | Michael Schumacher | Ayrton Senna | Michael Schumacher |
1995 | Michael Schumacher | Damon Hill | Michael Schumacher |
1996 | Damon Hill | Damon Hill | Damon Hill |
1997 | Jacques Villeneuve | Villeneuve | Villeneuve |
1998 | Mika Häkkinen | Mika Häkkinen | Mika Häkkinen |
1999 | Mika Häkkinen | Mika Häkkinen | Mika Häkkinen |
2000 | Michael Schumacher | Mika Häkkinen | Michael Schumacher |
2001 | David Coulthard | Michael Schumacher | Ralf Schumacher |
2002 | Michael Schumacher | Juan Pablo Montoya | Juan Pablo Montoya |
2003 | Giancarlo Fisichella | Rubens Barrichello | Rubens Barrichello |
2004 | Juan Pablo Montoya | Rubens Barrichello | Juan Pablo Montoya |
2005 | Juan Pablo Montoya | Fernando Alonso | Kimi Räikkönen |
----
AZ ELSŐ SZABADEDZÉS EREDMÉNYE: 1. | K. Räikkönen | finn | McLaren | 1:13,764 | 5 kör |
2. | A. Davidson | brit | Honda | 1:13,902 | 32 |
3. | A. Wurz | osztrák | Williams | 1:13,922 | 25 |
4. | S. Vettel | német | BMW | 1:14,204 | 29 |
5. | P. de la Rosa | spanyol | McLaren | 1:14,237 | 5 |
6. | J. Button | brit | Honda | 1:14,487 | 4 |
7. | J. Trulli | olasz | Toyota | 1:15,159 | 25 |
8. | N. Jani | svájci | Scuderia Toro Rosso | 1:15,159 | 25 |
9. | R. Barrichello | brazil | Honda | 1:15,661 | 6 |
10. | M. Ammermüller | német | Red Bull | 1:15,711 | 22 |
11. | R. Schumacher | német | Toyota | 1:16,168 | 6 |
12. | T. Szato | japán | Super Aguri | 1:16,534 | 16 |
13. | E. Viso | venezuelai | Spyker MF1 | 1:16,737 | 32 |
14. | S. Speed | amerikai | Scuderia Toro Rosso | 1:17,047 | 14 |
15. | V. Liuzzi | olasz | Scuderia Toro Rosso | 1:17,311 | 8 |
16. | Sz. Jamamoto | japán | Super Aguri | 1:17,388 | 14 |
17. | F. Montagny | francia | Super Aguri | 1:17,744 | 6 |
18. | N. Heidfeld | német | BMW | idő nélkül | 1 |
19. | R. Kubica | lengyel | BMW | idő nélkül | 1 |
20. | C. Albers | holland | Spyker MF1 | idő nélkül | 1 |
21. | T. Monteiro | portugál | Spyker MF1 | idő nélkül | 1 |
22. | D. Coulthard | brit | Red Bull | idő nélkül | 1 |
23. | R. Doornbos | holland | Red Bull | idő nélkül | 1 |
24. | G. Fisichella | olasz | Renault | idő nélkül | 1 |
25. | F. Alonso | spanyol | Renault | idő nélkül | 1 |
26. | M. Schumacher | német | Ferrari | idő nélkül | 0 |
27. | F. Massa | brazil | Ferrari | idő nélkül | 0 |
28. | M. Webber | ausztrál | Williams | idő nélkül | 0 |
29. | N. Rosberg | német | Williams | idő nélkül | 0 |
A MÁSODIK SZABADEDZÉS EREDMÉNYE: 1. | A. Wurz | osztrák | Williams | 1:12,547 perc | 33 kör |
2. | A. Davidson | brit | Honda | 1:12,643 | 37 |
3. | S. Vettel | német | BMW | 1:12,870 | 33 |
4. | J. Trulli | olasz | Toyota | 1:13,483 | 21 |
5. | J. Button | brit | Honda | 1:13,485 | 13 |
6. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:13,713 | 15 |
7. | R. Schumacher | német | Toyota | 1:13,765 | 22 |
8. | F. Montagny | francia | Super Aguri | 1:13,792 | 20 |
9. | K. Räikkönen | finn | McLaren | 1:13,803 | 8 |
10. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:13,820 | 16 |
11. | P. de la Rosa | spanyol | McLaren | 1:13,926 | 16 |
12. | G. Fisichella | olasz | Renault | 1:14,053 | 17 |
13. | R. Barrichello | brazil | Honda | 1:14,434 | 17 |
14. | M. Ammermüller | német | Red Bull | 1:14,436 | 31 |
15. | T. Monteiro | portugál | Spyker MF1 | 1:14,468 | 18 |
16. | R. Kubica | lengyel | BMW | 1:14,510 | 15 |
17. | F. Massa | brazil | Ferrari | 1:14,561 | 15 |
18. | N. Heidfeld | német | BMW | 1:14,793 | 13 |
19. | M. Webber | ausztrál | Williams | 1:14,839 | 15 |
20. | E. Viso | venezuelai | Spyker MF1 | 1:14,972 | 26 |
21. | T. Szato | japán | Super Aguri | 1:15,023 | 27 |
22. | C. Albers | holland | Spyker MF1 | 1:15,086 | 21 |
23. | N. Rosberg | német | Williams | 1:15,124 | 14 |
24. | D. Coulthard | brit | Red Bull | 1:15,214 | 21 |
25. | V. Liuzzi | olasz | Scuderia Toro Rosso | 1:15,737 | 22 |
26. | S. Speed | amerikai | Scuderia Toro Rosso | 1:15,855 | 28 |
27. | N. Jani | svájci | Scuderia Toro Rosso | 1:15,868 | 22 |
28. | R. Doornbos | holland | Red Bull | 1:16,251 | 8 |
29. | Sz. Jamamoto | japán | Super Aguri | 1:18,321 | 9 |
----
A Renault közvetlenül az első szabadedzés előtt kicserélte a motort Fernando Alonso autójában.
A címvédő és a vb-pontversenyben vezető istálló vezetői a gyár főhadiszállásán, Viryben elvégzett fékpados tesztek eredményei után határoztak úgy, hogy átemelik az egyik tartalékautóban lévő motort az eredetileg beépített erőforrás helyére.
Mivel a cserét még a szabadedzés előtti utolsó pillanatokban végrehajtották, Alonsónak természetesen nem kell büntetésre számítania.
A spanyol pilóta az utolsó futam előtt 126 ponttal áll az összetett pontverseny élén, és tíz ponttal előzi meg Michael Schumachert. Alonso mindenképpen megvédi világbajnoki címét, ha pontot szerez, ellenkező esetben csak akkor, ha Schumacher nem nyeri meg az interlagosi viadalt.