Ebben a szezonban Rubens Barrichello termelte a pontokat

Vágólapra másolva!
2008.11.13. 15:52
Címkék
A Nemzeti Sport Online sorozatában a következő hetekben végigjárja a tíz Formula–1-es csapatot, így elemezve a 2008-as idény történéseit. A Honda-istálló nem sokat fejlődött 2007-es önmagához képest, és ezért nem a versenyzők a felelősek.
Barrichellónak jobban ment ebben a szezonban
Barrichellónak jobban ment ebben a szezonban
Barrichellónak jobban ment ebben a szezonban
Barrichellónak jobban ment ebben a szezonban

FORMULA–1 VISSZAPILLANTÓ, 2008

A Honda 2007-es szereplése után nehéz volt rosszabbat elképzelni a legendás japán cég Formula–1-es csapatától. Nem is lett rosszabb – ám sokkal jobb sem. Az év elején érkezett ugyan Ross Brawn csapatvezetőnek, de első idényében ő sem tudta megváltani a világot, energiája jó részét inkább a 2009-es előkészületekre fordította, a nagy durranást akkorra ígéri az istálló.

Szomorú véget ért a Super Aguri története

Amikor Szato Takuma a 2007-es Kanadai Nagydíj hajrájában megelőzte a vb-címvédő Fernando Alonsót, a Super Aguri-istálló a csúcsra ért. Lehetett volna több is a gárdában annál a hatodik helynél – Japánban a nép csapatává vált a kiscsapat (az idei Japán Nagydíjon több transzparens éltette Szuzuki Aguri már megszűnt istállóját, mint a Hondát és a Toyotát) –, azonban másképp hozta a sors.
Az első lépés a megszűnés felé az SS United nevű szponzor fizetésképtelensége volt. A Honda számára erőn felüli feladattá vált két csapat finanszírozása és fenntartása, ezért levette a kezét az istállóról. A Honda segítségével folytak tárgyalások új befektetőkkel, és úgy tűnt, a brit Magma Group megmenti a Super Agurit, de az utolsó pillanatban visszalépett. A német Weigl-csoport is bejelentkezett, de a Honda nem találta elég jónak ahhoz, hogy átvegye a kiscsapat működtetését.
A Super Aguri valamivel több mint két idény, 39 verseny, négy világbajnoki pont után távozott az F1-ből, Szato és Anthony Davidson pedig állás nélkül maradt.
A Jenson Button, Rubens Barrichello páros harmadik közös idényét kezdte meg a csapatnál, és ez volt az első, amely során a brazil veterán jobbnak bizonyult angol kollégájánál. Button 2006-ban háromszor állt dobogón (a Magyar Nagydíjat megnyerte), viszont az interlegosi idényzáró óta várt a csapat a következő pezsgőzésre. A nagy nap a Brit Nagydíjon jött el, Barrichello az esős verseny után vehetett részt a díjátadó ceremónián – a Honda színeiben először.

Az év elején borítékolható volt, hogy Riccardo Patrese részvételi rekordjának megdöntésével Barrichello egyszer biztosan reflektorfénybe kerül, az ellentmondásos statisztikák sűrűjében (mi számít rajtnak, mi nem) Rubinho a Monacói Nagydíjat választotta. Jól tette, hiszen hatodik helyével megszakította 2006 óta tartó pontínségét, és remek sorozatba kezdett, négy futamon belül 11 pontot szerzett, a negyediken, Silverstone-ban zseniális taktikai húzásoknak, remekül időzített boxkiállásoknak köszönhetően ért célba a harmadik helyen.

Utóbb kiderült, ez volt az össztermése 2008-ban, és a Spanyol GP-n hatodikként záró Button sem szerzett több pontot. A Honda visszacsúszott az erősorrendben. Azután, hogy az év első felében az időmérőkön rendszerint mindkét versenyző a második fordulóba jutott, a Kanadai GP után ritka bravúrnak számított ez a teljesítmény, és jobb esetben is csak az egyikük jutott túl a húszperces nyitányon.

A versenyeken ekkor már a Force India és a Williams pilótái ellenében az utolsó helyek elkerülése volt a cél, a pontszerzésre sem maradt esély. Bár Barrichello Silverstone-ban az esőt kihasználva lett harmadik, a szintén jó esőmenőnek számító Button az idén nem kapta el a fonalat a vizes aszfalton, és az egész mezőnyt figyelembe véve talán a legnagyobb csalódást okozta 2008-ban.

A csapaton belüli hangulatra nem nyomta rá a bélyegét a rossz szereplés, a két év alatt szerzett húsz pont ellenére a mérnökök és a szerelők remélik, nem változtat a vezetőség a pilótapároson. Button és Barrichello is megérdemli, hogy versenyképes autót kapjon, ahogy Brawn a nyáron fogalmazott: a Hondának nem a pilótáit kell megváltoztatnia ahhoz, hogy feljebb lépjen.

A KÉT PILÓTA

Rubens Barrichello Jenson Button
brazil, 36 éves brit, 28 éves
11 pont, 14. a vb-n 3 pont, 18. a vb-n


A 2008-AS VERSENYEK

Verseny Barrichello Button
Ausztrál GP kizárták (10.) ütközés (12.)
Malajziai GP 13. (14.) 10. (11.)
Bahreini GP 11. (12.) ütközés (9.)
Spanyol GP ütközés (11.) 6. (13.)
Török GP 14. (12.) 11. (13.)
Monacói GP 6. (14.) 11. (11.)
Kanadai GP 7. (9.) 11. (20.)
Francia GP 14. (20.) ütközés (16.)
Brit GP 3. (16.) kicsúszás (17.)
Német GP ütközés (18.) 17. (14.)
Magyar GP 16. (17.) 12. (12.)
Európai GP 16. (19.) 13. (16.)
Belga GP váltóhiba (16.) 15. (17.)
Olasz GP 17. (16.) 15. (19.)
Szingapúri GP elektronika (18.) 9. (12.)
Japán GP 13. (17.) 14. (18.)
Kínai GP 11. (13.) 16. (18.)
Brazil GP 15. (15.) 13. (17.)
  • Zárójelbe a rajthelyeket írtuk, a legjobb eredményeket és rajthelyeket vastag betűvel jelöltük.


Megtett körök pozíciónként

Helyezés Barrichello Button
987 kör 936 kör
1. 7
2. 15
3. 18
4. 17
5. 17 4
6. 37 17
7. 51 12
8. 52 19
9. 39 16
10. 47 67
11. 101 139
12. 118 105
13. 73 160
14. 94 155
15. 95 58
16. 71 24
17. 99 52
18. 23 44
19. 13 9
20. 54
21. 1
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik