Renault: Fernando Alonso harmadszor is világbajnok akar lenni

Vágólapra másolva!
2009.03.26. 14:49
Március 29-én megkezdődik Ausztráliában a 60. Formula–1-es idény, amelyet a korábbi évektől eltérően látványos szabálymódosítások előztek meg. A mezőny megmaradt tízcsapatosnak, igaz, nem sokon múlt, hogy a gazdasági világválság miatt csak 9 istálló autói vágjanak neki az idei 17 versenynek. Idénybeharangozó sorozatunkban egyesével nézzük végig, melyik csapatnál hogyan telt a téli szünet. Eseményekben sehol sem volt hiány. Sorozatunk hetedik részében a Renault-val foglalkozunk.
Merre tart a Renault?
Fotó: ActionImages
Merre tart a Renault?
Merre tart a Renault?
Fotó: ActionImages
Merre tart a Renault?

SOROZATUNK EDDIGI RÉSZEI

A mezőny egyetlen francia csapata az egyetlen afféle egyszemélyes istálló, már ami a versenyzőit illeti: Fernando Alonso kétszeres világbajnokként tavaly bizonyította, miért lett első a pontversenyben 2005 után 2006-ban is. Csapattársa, Nelsinho Piquet azonban nem mutatott sokat, legfeljebb annyit, hogy édesapja, a háromszoros világbajnok brazil Nelson Piquet versenyzési képességeiből nem sokat örökölt.

Bezzeg Alonso: amint a vetélytársak kiengedtek, azonnal megnyert két futamot – az F1 történetének 800. versenyét, az 1. Szingapúri Nagydíjat, az első villanyfényes Grand Prix-t, valamint a rákövetkező japán versenyt.

Az idény utolsó harmadában nyújtott egészen parádés teljesítményének köszönhetően a vb-pontverseny ötödik helyén végzett, miközben Piquet csak vergődött, és a szezon első felében csupán a versenyek harmadát tudta befejezni, mindössze két pontot szerezve.

Az idény eleje persze a spanyolnak sem sikerült túl fényesen, igaz, ő legalább a versenyek felén pontot szerzett, a végén pedig a mezőny legeredményesebbje lett: 61 pontjából 43-at az utolsó hat futamon szerzett.

Szavazás

Hány pontot szerez a Renault csapat a 2009-es szezonban?

Írja be az itt látható számot!

Melyik lesz a Renault legjobb eredménye a 2009-es idényben?

Írja be az itt látható számot!
Az idei szezont minden bizonnyal nem úgy kezdi a Renault, ahogy tavaly, erre már csak abból is lehet következtetni, hogy a franciák – egyedüliként a mezőnyből – a Nemzetközi Automobil-szövetség külön engedélyével és a többiek gesztusának köszönhetően utóbb javíthattak idei motorjukon.

Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a főszponzor a világválságra hivatkozva közölte: idén csökkenti a sportszponzorációra fordított összeget, jövőre pedig megszünteti. A pánik azonban hamar elmúlt, jött helyette másik: a tesztek során elért gyenge köridők.

Ekkor járultak hozzá a csapatok, hogy a Renault fejlessze a motort, s így sikerült eltüntetni a teljesítménybeli különbséget az RS27-es és a mezőny többi tagja között. Vagyis a csapatnál elméletileg megteremtődteka feltételei, hogy a tavalyi szezon végén mutatott lendülettel száguldjon tovább a Renault az új idényben is.

Nagy kérdés azonban, hogy Alonso milyen teljesítményre képes az új autóval. Ha kocsija jó, egyszerűen ellenállhatatlanul versenyez, ha viszont nem, akkor kedvét veszti, és nagy ívben tesz az egészre – bár nem valószínű, hogy Ausztráliában az utóbbi formáját venné elő.

„Nagyszerűen fejeztük be az előző idényt, és mindent meg akarunk tenni, hogy az új szezonban már az elejétől fogva a futamgyőzelmekért, dobogóért harcoljunk. Az idény kezdete előtt azonban csak a teszteredményekre támaszkodhatunk, azok pedig nem mindig tükrözik a valós helyzetet, bár annyit leszűrhetünk belőlük, hogy közel vannak egymáshoz a csapatok” – filozofált Alonso a melbourne-i Herald Sunnak adott interjújában.

„Boldog vagyok, hogy kezdődik a szezon, és a tesztidőszak rövidítése ellenére is úgy érzem, hogy a lehető legtökéletesebben tudtuk felhasználni a rendelkezésünkre álló időt” – jelentette ki a világbajnok.

Nos, hogy igaza lesz-e a kétszeres világbajnoknak vagy sem, az nem derül még ki egyértelműen az első futam után, de az biztos, hogy annyi már látható lesz, merre is tart a Renault...
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik