„Utolértem Michaelt, aztán ott dekkoltam mögötte a verseny végéig. Nincs leszorítóerő, nincs tapadás, a kanyarokból nem lehet kijönni. Régen lehetett előzni meg versenyezni..." (Jenson Button)
„Aggasztó, hogy mennyire nem volt izgalom a versenyen, de ez a mostani pályaépítési trendnek is köszönhető" (Frank Williams)
„Mondjuk azt, hogy az új szabályok nem tették izgalmasabbá a versenyeket, főleg az előzések szempontjából" (Lewis Hamilton)
„A rajtot el kell kapni, utána pedig csak arra figyelni, hogy ne hibázz. Előzni majdnem lehetetlen, ha nem követ el hibát az előtted haladó. Tartok tőle, hogy ennyi lesz az akció a továbbiakban is..." (Michael Schumacher)
„Az időmérő és a rajt a két kulcsmomentum, az első kanyar után többé-kevésbé mindenki beragad a pozíciójába" (Felipe Massa)
„Wow, itt vannak az új szabályok. Hát, nem vagyok biztos benne, hogy jók... Minek »szarakodnak« mindig a változtatásokkal?" (Mark Webber saját Twitter-csatornáján)
A sajtóban sem sokkal kíméletesebbek a szakírók – vitriolos kommentárok tucatjai szerepelnek a lapokban...
„Ha objektívan nézzük, a nagy várakozással várt szezonnyitó nagyon unalmas versenyt hozott, kevés előzéssel" (La Gazzetta dello Sport)
„Lehet, hogy el kellene kezdeni ásni a kerti lak körül, vagy kifesteni a nappalit, ha programot akarunk az Ausztrál Nagydíjra… Könnyen elképzelhetjük, hogy távirányítók milliói kattogtak világszerte, ahogy a rajongók kikapcsolták készülékeiket. Majdnem annyira izgalmas volt a futam, mint a celebek amszterdami sajtgörgető viadala vagy a rutlandi nemzetközi gesztenyekocogtató bajnokság" (The Times, Kevin Eason)
„Egyszerűen halálos unalom" (L’Équipe)
„Korai lenne azt mondani, hogy az új szabályok megbuktak, de az izgalom hiányát nyilván észreveszik a szervezők" (Auto Hebdo)
„A legközelebbi futamra hozok valami olvasnivalót" (Jorge Sutil, Adrian Sutil édesapja a Bildben)
„Az FIA-nek sürgősen lépnie kell valamit, mert a sport elveszti a legnagyobb lehetőségét. Négy világbajnok jó kocsikban a rajtrácson, és semmi verseny..." (Daily Mail)
1. Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:39:20.396 |
2. Felipe Massa | brazil | Ferrari | +16.099 |
3. Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | +23.182 |
4. Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | +38.713 |
5. Nico Rosberg | német | Mercedes | +40.263 |
6. Michael Schumacher | német | Mercedes | +44.180 |
7. Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | +45.260 |
8. Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | +46.308 |
9. Vitantonio Liuzzi | olasz | Force India-Mercedes | 53.089 |
10. Rubens Barrichello | brazil | Williams-Cosworth | +1:02.400 |
11. Robert Kubica | lengyel | Renault | +1:09.093 |
12. Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | + 1:22.958 |
13. Jaime Alguersuari | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | +1:32.656 |
14. Nico Hülkenberg | német | Williams-Cosworth | +1 kör hátrány |
Heikki Kovalainen | finn | Lotus-Cosworth | +1 kör hátrány |
Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | +3 kör hátrány |
Jarno Trulli | olasz | Lotus-Cosworth | +3 kör hátrány |
Pedro de la Rosa | spanyol | Sauber-Ferrari | Nem ért célba |
Bruno Senna | brazil | Hispania-Cosworth | Nem ért célba |
Timo Glock | német | Virgin-Cosworth | Nem ért célba |
Vitalij Petrov | orosz | Renault | Nem ért célba |
Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | Nem ért célba |
Lucas di Grassi | brazil | Virgin-Cosworth | Nem ért célba |
Karun Chandhok | indiai | Hispania-Cosworth | Nem ért célba |