A McLarenben utolsó versenyére készülő Lewis Hamilton ezen a pénteken is gyorsabb volt mindenkinél, az előjelek alapján minden adott számára, hogy tökéletes hétvégével búcsúzhasson nevelőcsapatától:
„Pozitív első napunk volt – kezdte a wokingi istállóval 2008-ban világbajnok pilóta –, remélhetőleg meg tudjuk őrizni a formánkat holnapra, vagy még javítani is tudunk rajta. Úgy tűnik, erősek vagyunk, de ez a pálya nagyon kíméletlen a gumikkal, úgyhogy most még nehéz jósolni. Habár olyan meleg volt, hogy időnként úgy éreztem, elolvadnak a gumijaink, a hosszú meneteink is rendben voltak. Remek, hogy ilyen jól indul az utolsó hétvégém a csapattal, nagyon hosszú idő óta ez a legjobb péntekünk. A hétvége minden pillanatát megörökítem, minden nap fotózom a mérnökeimet és a szerelőimet. A srácoknak köszönhetően nagyon jó vezetni az autót, és tökéletes lehet a vasárnap, ha holnap sikerül megszereznem a pole-t.”
Vettel a világbajnok, ha az évadzárón… |
…legalább a negyedik helyen végez |
…legalább a hetedik helyen ér célba, Alonso pedig nem nyer |
…legalább kilencedikként végez, miközben Alonso legfeljebb harmadik |
…Alonso nem dobogós |
Alonso a világbajnok, ha Brazíliában… |
…győz, és Vettel legfeljebb ötödik |
…második, Vettel pedig legfeljebb nyolcadik |
…harmadik, Vettel pedig legfeljebb tizedik |
Pontegyenlőség esetén több győzelmének köszönhetőenVettela világbajnok. |
Csapattársa, Jenson Button csak a nyolcadik legjobb köridővel zárta a délutáni gyakorlást, de Hamiltontól eltérő beállításokon körözött:
„Délután Lewisénál alacsonyabb leszorító erőt biztosító csomaggal futottunk – magyarázta a brit versenyző –, és érdekesnek bizonyult az összevetés: a melegben az alacsonyabb leszorító erő megnehezítette a dolgot, ugyanis többet csúszkál így az autó, és így nem kíméli a gumikat. Hasznos teszt volt, mert most már tudjuk, hogyan viselkedik a kisebb szárny. A versenytempónk meglepően jó vele, de egy körön már nem voltunk olyan gyorsak, feltehetően azért, mert így a DRS adta lehetőségeket nem tudtuk annyira kihasználni, mint a nagyobb szárnnyal.”
Sebastian Vettel szerint túlságosan is rosszak voltak a körülmények Interlagosban a Brazil Nagydíj első napján ahhoz, hogy meg lehessen ítélni, melyik csapat milyen erőt képvisel az idényzárón.
„Nagyon meleg volt ma, az aszfalt rettentően csúszott, s ahogy elnéztem, mindenkinek volt valamilyen problémája. Minden bizonytalannak tűnik, még várni kell arra, hogy kiderüljön a valós erősorrend – nyilatkozta Vettel. – Nem aggódunk, végrehajtottuk a pénteki feladatunkat. Nem tudjuk, milyen idő lesz Sao Paulóban, minden előfordulhat. Talán vasárnap hidegebb lesz, és eshet is.”
Vetélytársa, Fernando Alonso még nem biztos benne, hogy a vasárnapra jósolt eső segítene-e rajta és a Ferrarin:
A pálya adatai Pole pozíció:Sebastian Vettel (1:11,918; Red Bull-Renault) |
„Nagyon meleg volt a pályán – mesélte a spanyol –, különösen délután, az aszfalt hőmérséklete jóval magasabb volt még ezen a pályán megszokottnál is. Még nem találtuk meg az autó ideális egyensúlyát, tehát még rengeteg dolgunk van a mérnökökkel erre a hétvégére. Az előrejelzés egymástól nagyon különböző körülményeket mond szombatra és vasárnapra, ami még egy ok arra, hogy alaposan átgondoljuk az autó beállításait az időmérőre, de leginkább a versenyre. Azt nehéz megmondani, hogy jobban járunk-e az esővel, az a legfontosabb, hogy minden körülményre fel legyünk készülve. 14 ponttal kell többet szereznünk Vettelnél a bajnoki címhez, és nem szabad, hogy ugyanennyit veszítsünk a McLarennel szemben, hogy elérjük a konstruktőri vb második helyét. A céljaink világosak, de az is, hogy nehéz lesz elérni ezeket.”
Michael Schumacher utolsó Formula–1-es futamára készül:
„Jónak mondható nap volt, a terveink szerint dolgoztunk – mondta a hétszeres világbajnok a pénteki edzések után. – Noha most esőt mondanak vasárnapra, ettől teljesen különböző is lehet az időjárás, úgyhogy az majd még eldől, hogy a ma összegyűjtött adatok alapján, mit tehetünk egy jó időmérőért, még szerencsésebb esetben egy jó versenyért.”
Kimi Räikkönen már megszokta, hogy nem a legkönnyebben alakulnak a Lotus számára a pénteki edzésnapok:
„Volt délelőtt némi gondunk, de ez előfordul; legszívesebben elkerülnéd, de nem a világ vége. Sajnos időbe telt kijavítani, így időt vesztettünk, de ettől eltekintve átlagos péntek volt. Nehéz volt megtalálni az ideális beállításokat, ezért kipróbáltunk jó néhány dolgot. Általában voltak gondjaink péntekenként, és szombatra sikerült jobb konfigurációt összeállítanunk, most is ezt próbáljuk megoldani.”
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.026 | átlag: 209.553 km/ó | 35 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:14.300 | 0.274 mp h. | 40 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:14.523 | 0.497 | 37 |
4. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:14.553 | 0.527 | 37 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:14.592 | 0.566 | 37 |
6. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:14.654 | 0.628 | 36 |
7. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:14.669 | 0.643 | 40 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.863 | 0.837 | 40 |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:14.994 | 0.968 | 37 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:15.129 | 1.103 | 39 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:15.131 | 1.105 | 40 |
12. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:15.371 | 1.345 | 39 |
13. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1:15.432 | 1.406 | 45 |
14. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:15.542 | 1.516 | 35 |
15. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:15.839 | 1.813 | 43 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.902 | 1.876 | 39 |
17. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:15.953 | 1.927 | 47 |
18. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.048 | 2.022 | 40 |
19. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:16.126 | 2.100 | 39 |
20. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1:16.655 | 2.629 | 42 |
21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:17.244 | 3.218 | 15 |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:17.675 | 3.649 | 42 |
23. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:18.127 | 4.101 | 31 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:18.139 | 4.113 | 15 |
1. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.131 | átlag: 209.256 km/ó | 33 kör |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:14.140 | 0.009 mp h. | 35 |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:14.198 | 0.067 | 34 |
4. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:14.217 | 0.086 | 31 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:14.392 | 0.261 | 28 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:14.716 | 0.585 | 29 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:14.719 | 0.588 | 33 |
8. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:14.738 | 0.607 | 34 |
9. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:15.015 | 0.884 | 37 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:15.050 | 0.919 | 32 |
11. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:15.114 | 0.983 | 36 |
12. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 1:15.255 | 1.124 | 31 |
13. | Sergio Perez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:15.396 | 1.265 | 32 |
14. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:15.413 | 1.282 | 23 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.587 | 1.456 | 35 |
16. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:15.701 | 1.570 | 16 |
17. | Jean-Eric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.048 | 1.917 | 35 |
18. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:16.315 | 2.184 | 36 |
19. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:16.460 | 2.329 | 32 |
20. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1:16.506 | 2.375 | 31 |
21. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1:16.617 | 2.486 | 30 |
22. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 1:17.234 | 3.103 | 26 |
23. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 1:17.678 | 3.547 | 15 |
24. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 1:17.895 | 3.764 | 13 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 5 | 10 | 16 | 273 |
2. | Fernando Alonso | 3 | 12 | 17 | 260 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 7 | 18 | 206 |
4. | Lewis Hamilton | 4 | 7 | 14 | 190 |
5. | Mark Webber | 2 | 4 | 14 | 167 |
6. | Jenson Button | 2 | 5 | 13 | 163 |
7. | Felipe Massa | – | 1 | 13 | 107 |
8. | Romain Grosjean | – | 3 | 10 | 96 |
9. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 10 | 93 |
10. | Sergio Pérez | – | 3 | 7 | 66 |
11. | Kobajasi Kamui | – | 1 | 8 | 58 |
12. | Nico Hülkenberg | – | – | 10 | 53 |
13. | Paul di Resta | – | – | 9 | 46 |
14. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 5 | 45 |
15. | Michael Schumacher | – | 1 | 7 | 43 |
16. | Bruno Senna | – | – | 10 | 31 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 12 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 6 | 10 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 440 (már bajnok) |
2. | Ferrari | 367 |
3. | McLaren-Mercedes | 353 |
4. | Lotus-Renault | 302 |
5. | Mercedes | 136 |
6. | Sauber-Ferrari | 124 |
7. | Force India-Mercedes | 99 |
8. | Williams-Renault | 76 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 22 |