Amint leszállt az éj Abu-Dzabiban, a Red Bull-istálló átvette a hatalmat, és a második szabadedzésen az élre állt két autójával. A nagydíj kétszeres győztese, Sebastian Vettel, aki már három másik vb-címet is megünnepelt azóta, hogy 2010-ben itteni futamgyőzelmével először lett a világ legjobbja, 155 ezreddel verte meg Mark Webbert, míg a harmadik helyezett Lewis Hamilton további két tizedet kapott a Mercedesszel.
Kimi Räikkönen a negyedik legjobb időt autózta a Lotusszal, amellyel pénteken nem sok gondja volt. Nem úgy csapattársának, Romain Grosjeannak, aki az első edzés első helyezése után este rengeteget küszködött autója fékjével, és nem is futott gyors kört a lágy abroncsokon.
A francia autója javítható, a Ferrarinál viszont nehezen fogják megtalálni azokat a tizedeket, amelyekkel legyőzhetnék közvetlen riválisaikat, a Mercedest és a Lotust. Sőt, még az utóbbi hetekben megtáltosodó McLarennel is lehet gondjuk Fernando Alonsóéknak.
Folytatás szombaton magyar idő szerint 11 órakor a 3. szabadedzéssel.
1. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:41.335 | átlag: 197.309 km/ó | 35 kör |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:41.490 | 0.155 mp h. | 32 |
3. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:41.690 | 0.355 | 37 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:41.726 | 0.391 | 42 |
5. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:41.758 | 0.423 | 41 |
6. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:42.006 | 0.671 | 36 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:42.010 | 0.675 | 31 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:42.171 | 0.836 | 31 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:42.324 | 0.989 | 41 |
10. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:42.440 | 1.105 | 36 |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:42.509 | 1.174 | 39 |
12. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:42.607 | 1.272 | 18 |
13. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:42.806 | 1.471 | 27 |
14. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:42.952 | 1.617 | 36 |
15. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:42.998 | 1.663 | 27 |
16. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:43.152 | 1.817 | 29 |
17. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:43.271 | 1.936 | 36 |
18. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:43.565 | 2.230 | 36 |
19. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:44.138 | 2.803 | 35 |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:44.459 | 3.124 | 35 |
21. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:44.525 | 3.190 | 38 |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:45.565 | 4.230 | 27 |
PERCRŐL PERCRE
A 21 másik pilóta kihasználta a maradék időt, és leintésig körözött a villanyfényben.
15.24: Grosjean visszatért a boxba, és kiszállt az autójából. Mindenki más a pályán volt, neki is lett volna mit behoznia. Úgy tűnik, vége az edzésének.
A Lotus és a Mercedes igen közel jár a Red Bullhoz versenytempó terén, a Ferrarinak azonban gondjai vannak az egykörös tempóval, így hiába lenne gyors Massa hosszú távon,összességében nagy hátrányban van a Scuderia.
Räikkönen közelről követte Bottast, kis híján nekiment honfitársának, aki a vártnál jobban lelassított.
Hamilton jelentette, hogy valami nem stimmel az autójával. Lassabb a közepesen kemény gumikon, mint a lágyakon, pedig frissebbek az abroncsai.
15.11: Grosjean visszatért a pályára. Nem megy könnyű autós köröket, azonnal nehéz autóval kezd.
A lágy gumik sokkal jobbak, mint egy hete Indiában, a két Mercedes 13-14 kört tett meg rajtuk, egyik autón sem volt jele annak a hólyagosodásnak vagy szemcsésedésnek, mint a múlt héten.
A Lotusnál az utolsó simításokat hajtották végre Grosjean hosszasan szerelt autóján.
15.07: 23 perccel az edzés vége előtt csak Grosjean volt a boxban. Di Resta a 13. helyre jött fel, Grosjean mögé.
15.03: Di Resta visszatért korábbi problémája után, de csak a 16. helyre jött fel a lágy gumikon. Sutil a 19. helyen állt a másik Force Indiával, Van der Garde Caterhamje mögött. Az indiai dupla pontszerzés csak fellángolás volt az ősszel visszaeső csapattól?
Nagyon szellősek a lelátók, a rendezők azonban azt közölték, vasárnapra az összes jegy elfogyott, azaz telt ház lesz.
Van der Garde is továbbment kicsúszása után.
A Sky Sports szerint Grosjean Lotusában az első keréktárcsa hibásodott meg.
Räikkönen arról érdeklődött, defektje van-e, de a csapat azt mondta neki, semmit sem lát a telemetrián. „Figyelünk tovább, Kimi" – mondták barátságosan.
14.51: „Vicces szag van a kocsiban, kimegyek a boxba" – mondta Vettel a rádión.
A pálya melletti villanyoszlopok átvették a fő fényforrás szerepét, a többség már a teli tankos menetét teljesítette – ki lágy, ki közepesen keménygumikon.
Visszatért a boxba, a kora délutáni jó edzése után az estin semmi sem akart sikerülni neki.
14.49: Grosjean a lágy gumis gyors körében a 11/12-es sikánban kifutott az útról. „Valami eltörött" – jelentette a rádión. A 12. helyen állt.
Chilton megpördült, menetiránnyal szemben állt meg. Megfordult egy helyben, de kis híján túlpördült. Végül egyenesbe állt, és továbbment.
14.46: Button defektet kapott a jobb hátsó gumijában, rászóltak, hogy lassan menjen el a boxig.
Grosjean még adós volt a lágy gumis gyors körével. A két Red Bullt a két Mercedes, Räikkönen, a két McLaren, Alonso és a két Sauber követte.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Grosjean Abu-Dzabiban is tartja kiváló formáját |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendők. Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
GUMIK. A Pirelli tartja magát a korábbi idényekben választott abroncsaihoz, s ezúttal is a közepesen kemény és a lágy gumikat szállítja Abu-Dzabiba. |
IDŐJÁRÁS. Zavartalan napsütésben készülhetnek a pilóták a délutáni, esti edzésekre és versenyekre, napközben 35, este 26–29 fok várható mindhárom napon. |
FIGYELMEZTETÉS A PILÓTÁKNAK. Az FIA csütörtökön arra figyelmeztette a versenyzőket, hogy szigorúbban ellenőrzik a pályaelhagyásokat, és aki a kanyarokban mind a négy kerekével lefut az útról, s időveszteség nélkül halad tovább, büntetésre számíthat. |
14.42: Alonso a 6. helyre jött fel a lágy gumikon, Vettel 1:41.434-gyel átvette a vezetést. A Red Bull egyik szekorban sem ment lila, azaz legjobb részidőt, de összességében az övé volt a legjobb kör.
Grosjean már a pályán volt, a mért körében el is rontotta az első kanyart. Pérez a McLarennel nagyon jó első szektorokat futott, de a kör végére elfogyott a lendülete, nem a kanyargós szakasza optimalizálták a McLarent.
14.38: Webber 1:41.556-tal átvette a vezetést. Mindegyik autón nagyon sokat javultak az eredmények a lágy gumikon, itt nem lehet azzal próbálkozni az időmérő első szakaszából, hogy a keményebbel továbbjussanak. Grosjean India után egyébként sem próbálná meg.
14.37: Pérez feljött a 4. helyre Hamilton, Räikkönen és Rosberg mögé, Webber nagyon gyors körön volt a lágy gumikon.
Vörösbe fordult a nap az ég alján, az aszfalt 35 fokosra hűlt.
14.35: Hamilton a második gyors körével (1:41.690) megelőzte a Lotus finn pilótáját.
Rosberg sem tudta felülmúlni Räikkönen időeredményét, 32 ezreddel elmaradt tőle. Di Resta visszatért a boxba.
Di Resta megpördült a Force Indiával, de simán visszajött a végtelen bukótérből. Ám az autójával baj volt, azt mondta a rádión, valami eltörött, és defektje is lehet elöl.
14.31: Hamilton 145 ezredre elmaradt Räikkönen idejétől.
A visszajátszásokból kiderült, hogy Chilton Marussiájáról esett le a fékhűtő csatorna, az hevert a pályán egy ideig.
14.29: Hülkenberg a Sauberrel 7 tizedre megközelítette Räikkönen idejét.
Egy vakmerő pályabíró eltakarította az akadályt a pályáról, Grosjean autóját szerelni kellett a Lotus garázsában.
14.26: egy lassabb kör után Räikkönen 1:41.726-ra javított.
14.25: egy alkatrész hevert a pályán, miközben többen is kijöttek a lágy gumikon.
A finn 1:41.888-cal átvette a vezetést. Két másodpercet javított korábbi időeredményén.
14.21: Räikkönen jött ki elsőként a sárga betűs abroncsokon.
Webber, Vettel, Rosberg, Grosjean, Hamilton, Pérez, Button, Räikkönen, Di Resta, Hülkenberg, Massa, Alonso, Sutil, Gutiérrez, Maldonado, Vergne, Bottas, Ricciardo, Pic, Van der Garde, Bianchi, Chilton a sorrend a keményebb gumikon.
Megvoltak a könnyű autós gyors körök a közepesen kemény gumikon, Webber 1:43.021-gyel az élre állt. Most jönnek a lágy gumis gyors menetek.
Button a rádión: „Ha be van kapcsolva a DRS, nem hallak titeket a rádión." Válasz a boxból: „Oké, Jenson, mi elvesztettük a telemetriát."
14.18: jöttek a későn „ébredők”, Grosjean a 3., Webber a 4. helyre jött fel Vettel és Rosberg mögé.
Rosberg 39 ezredre megközelítette Vettelt, két német állt az élen. Alonso a 12., Massa a 15. helyen állt – nagyjából ott, ahol az első edzésen.
14.16: Vettel 1:43.062-vel az élre állt, Hamilton feljött a 2. helyre. Button az első két szektorban rekord részidőt futott, de a köre végén a boxba hajtott.
Gutiérrez kisodródott a bukótérbe, de aztán visszajött. Ez nem Szuzuka, ahol egy ilyen hiba az edzés végét jelenti.
14.13: Rosberg feljött Hamilton mögé. Grosjean és Webber adós volt még mért körrel.
A világbajnok a 4. helyre zárkózott fel a két McLaren és Räikkönen mögé. Már mindenki a pályán volt, Vettel mögött Hamilton, Di Resta, Hülkenberg és Maldonado sorakozott a listán.
14.10: Pérez 1:43.564-re javított a McLarennel, Button 52 ezredre feljött csapattársa mögé, úgy, hogy az utolsó szektort elrontotta. Vettel továbbra is csúszkált.
4.08: Räikkönen 1:43.623-mal visszaállt az élre.
A pilóták többsége az első edzésen is látott módon nagyon lassú első mért kört fut, és a másodikat nyomja meg, így hozza kiváló állapotba az abroncsait.
14.06: Button 1:44.079 perccel átvette a vezetést. Ám a rádióban üzente, hogy a DRS-gomb megnyomására figyelmeztető hang túl hangos, megsüketül a sípszótól.
14.05: már csak Vebber, Alonso, Grosjean és Bottas volt a boxban. Vettel megcsúszott, de ment tovább.
1:44.360-nal kezdett a finn a friss közepesen kemény gumikon. Nagyon tartós ez az abroncs, tavaly sem volt gond a kopással a kiváló minőségű aszfalton.
14.03: a Lotus finn pilótája azonnal gyors körbe kezdett, több mint a fél mezőny a pályán volt már.
14.00: Räikkönen hajtott ki elsőként a pályára, Vergne és a két Marussia követte.
A mezőnyből három pilóta hagyta ki a „délelőtti” tréninget, Adrian Sutil a Force Indiával, a caterhames Giedo van der Garde és a marussiás Max Chilton is most ül először autóba.
A levegő hőmérséklete alig változott kora délután óta, csak egy fokkal csökkent, 33 fok van. Az aszfalt hőmérséklete viszont 45 fokról 37-re esett vissza.
13.54: az edzés helyi idő szerint 17 órakor kezdődik, a naplemente 17.43-kor, azaz az edzés derekán lesz. Szombaton 17.42-kor, vasárnap 17.41 perckor megy le a nap. Az ég itt percek alatt besötétedik naplemente után.
DRS-ZÓNA
Abu-Dzabiban két DRS-zóna lesz a hétvégén, az egyik a 8-as, a másik a 11-es kanyar előtti hosszú egyenesben. Aki egy másodpercen belül lesz az előtte haladóhoz képest a mérőpontokon (DRS detection a grafikán), a zónákban kinyithatja a légterelőjét, hogy könnyebb legyen végrehajtania az előzést. Az edzéseken minden körben használható a DRS, de kizárólag ezekben a zónákban.