Közel háromhetes szünet után újra összegyűlik a Formula–1-es mezőny, ezúttal Bahreinben, ahol a szerdától szombatig tartó közös gyakorláson folytatódik a felkészülés a 2014-es szezonra. A csapatoknak az utazást levonva két hetük volt arra, hogy központjukban finomítsák, fejlesszék, esetleg újratervezzék autóik egyes alkatrészeit, és a Renault esetében a motorfejlesztési központban is lázas munka folyt, mert a franciák hajtóműve rengeteg gyerekbetegséggel küzdött Jerezben, partnereik a többiekhez képest alig köröztek Dél-Spanyolországban.
MERCEDES | 3874 |
FERRARI | 1966 |
RENAULT | 668 |
A Red Bull tette meg a legkevesebb kört, még a Lotus is felülmúlta a teljesített kilométerek tekintetében, pedig egy héttel később promóciós körözés címén, 100 kilométeres korláttal utazott Jerezbe. A világbajnok istállónál rájöttek, mi okozta a problémát (Adrian Newey főtervező elismerte, hogy a tervezéskor túl szűkösre vették a motorteret, így megoldhatatlanná vált a megfelelő hűtés), a Renault is megígérte, hogy amiben ludas, a szahíri tesztre rendbe hozza.
A Renault partnerei számára Bahreinben az első napokban feltétlenül az lesz a legfontosabb, hogy a lehető legtöbb időt töltsék a pályán, és hozzájussanak azokhoz az alapismeretekhez az autókról, amelyeket a riválisaik már Jerezben megszereztek. A Mercedes, a Ferrari és a McLaren 1000 kilométer fölé jutottak Dél-Spanyolországban, előbbi a mezőnyből egyedüliként nagydíj-szimulációt is teljesített, e három csapatnál várható, hogy a legkorábban elkezdik az autó teljesítményének megismerésére és javítására fordítani az energiát.
Lépéselőnyben a Mercedes, de várjunk az eredményhirdetéssel! – a jerezi teszt után |
FORMULA-1 2014, ADATBANK Csapatbemutatók, tesztek, rajtlista, versenynaptár – minden egy helyen a 2014-es idényről. |
Az eredeti tervek szerint a jerezi „alapozás" után már minden istállónak ez lenne a feladata Bahreinben, és számítani is lehet rá, hogy miután sikerül a mechanikus eredeti problémákat kiküszöbölni, felkerülnek az autókra az új aerodinamikai elemek is. Ezeket az utóbbi hetekben, részben a jerezi tapasztalatok alapján fejlesztették az idei szabályok miatt jelentősen csökkentett leszorítóerő visszanyerése érdekében.
A másik kardinális kérdés a motorok hűtőrendszerének működése lesz, a csapatok éppen azért tesztelnek kétszer négy napot Szahírban, hogy az európainál jóval melegebb időjárási körülmények között is meghajtsák az erőforrásokat. Akinek itt gondja lesz a hűtéssel, és a jövő hétig sem tudja megoldani, valóban hátrányból kezdi a szezont.
A várhatóan 20-22 fokban megtartandó tesztre a Pirelli csapatonként 30 készlet gumit szállít (ebből a jövő heti gyakorlást is ki kell hozni), az egyik típus már 2015-ös lesz, amelyhez nem kell gumimelegítő paplan.
A tréning mindegyik napján magyar idő szerint 7 és 15 óra között köröznek az autók, a gyakorlásról mindennap élő tudósítással számolunk be.
szerda | csütörtök | péntek | szombat | |
RED BULL | Sebastian Vettel | Sebastian Vettel | Daniel Ricciardo | Daniel Ricciardo |
MERCEDES | Lewis Hamilton | Nico Rosberg | Lewis Hamilton | Nico Rosberg |
FERRARI | Fernando Alonso | Fernando Alonso | Kimi Räikkönen | Kimi Räikkönen |
LOTUS | Romain Grosjean | Romain Grosjean | Pastor Maldonado | Pastor Maldonado |
McLAREN | Kevin Magnussen | Kevin Magnussen | Jenson Button | Jenson Button |
FORCE INDIA | Nico Hülkenberg | Nico Hülkenberg | Sergio Pérez | Sergio Pérez |
SAUBER | ? | ? | ? | ? |
TORO ROSSO | Danyiil Kvjat | Jean-Eric Vergne | Danyiil Kvjat | Jean-Eric Vergne |
WILLIAMS | ? | ? | ? | ? |
MARUSSIA | Jules Bianchi | Max Chilton | Max Chilton | Jules Bianchi |
CATERHAM | Robin Frijns | Kobajasi Kamui | Kobajasi Kamui | Marcus Ericsson |