Alonso: Tiszteletben tartjuk Domenicali döntését

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.04.17. 14:25
null
Fernando Alonso szerint csak idővel derül ki, jó döntés volt-e a csapatvezető-váltás (Fotó: Action Images)
A hétvégi Formula–1-es Kínai Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján Fernando Alonso volt a főszereplő, a spanyol pilóta beszélt a Ferrari élén történt változásokról, Stefano Domenicali csapatfőnök lemondásáról és arról, hogy először Sanghajban fog találkozni új főnökével, Marco Mattiaccival.

Bár a Kínai Nagydíj csütörtöki hivatalos sajtótájékoztatóján ott ült a legutóbbi két versenyt megnyerő Lewis Hamilton is, a legtöbb kérdést Fernando Alonsónak szegezték, a spanyol ugyanis először beszélt a sajtóval azóta, hogy a Ferrari éléről távozott Stefano Domenicali csapatfőnök.

„Tisztázzuk, mi történt! – kezdte Alonso. – Egyre nagyobb nyomás nehezedett a vállára, és már nem volt olyan hangulatban, hogy ezt elviselje. Felelősségteljes döntést hozott, hiszen egy F1-es csapatnál volt kiemelkedő pozícióban, amelytől nagyon nehezen válik meg az ember önakaratából. Felmérte, a Ferrari érdekei azt kívánták meg, hogy távozzon, ezért nagyon tiszteljük. Persze ettől a döntéstől nem leszünk körönként egy másodperccel gyorsabbak, hiszen nem Stefano gyártotta az első vagy a hátsó légterelőt. Hogy ennek a döntésének jó hatása lesz-e a csapatra, csak később derül ki.”

Az olasz és a brit sajtóban is az a hír járta, hogy Alonso és Kimi Räikkönen elégedetlensége is hozzájárult Domenicali távozásához, de ezt Alonso tagadta, s nyomatékosította, jó viszonyban van volt főnökével.

A 11. KÍNAI NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
4.00–5.30: 1. szabadedzés
8.00–9.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
5.00–6.00: 3. szabadedzés
8.00–9.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
9.00: a verseny rajtja
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

„Stefano nagyon jó ember, nem csak a pályán, attól távol is szoktunk találkozni, jó barátomnak mondhatom. Januárban mindig együtt síelünk, s ezen a héten is sokat beszéltünk egymással. Nem hiszem, hogy ez most véget ér, de el kell választanunk a munkát a magánélettől – folytatta Alonso. – Kiváló döntéseket hozott a személyzetben, Pat Fry, James Allison, Kimi mind-mind szakmájuk legjobbjai közé tartoznak. A munkásságát azonban az eredményei minősítik, s nagyon balszerencsés, hiszen 2008-ban Felipével, 2010-ben és 2012-ben velem nyert majdnem világbajnokságot. Most három vébécíme lehetne, de így csak a nyomás nőtt rajta, és végül meghozta a döntését, amit nagyon sajnálok.”

Alonsót arról is kérdezték, találkozott-e már új főnökével, Marco Mattiaccival, aki sportmúlt nélkül, a Ferrari kereskedelmi szektorából került a csapat élére.

11. KÍNAI NAGYDÍJ
A helyszín: Sanghaj
A pálya hossza: 5451 méter
Kanyarok száma: 16 (7 bal és 9 jobb)
A verseny hossza: 56 kör (305.066 km)
Gumitípusok: közepesen kemény, lágy
Körrekord: 1:32.238 (Michael Schumacher, Ferrari, 2004)
Tavalyi pole pozíció: 1:34.484 (Lewis Hamilton, Mercedes)
Tavalyi leggyorsabb kör: 1:36.808 (Sebastian Vettel, Red Bull)
Tavalyi dobogó: 1. Fernando Alonso (Ferrari), 2. Kimi Räikkönen (Lotus), 3. Lewis Hamilton (Mercedes)
Eddigi versenyek Sanghajban: 10
Győzelmek a pole-ból: 5
Győzelem a legrosszabb rajthelyről: Michael Schumacher (2006) 6.
Győztesek a jelenlegi mezőnyből: Alonso, Hamilton 2-2, Vettel, Button, Räikkönen, Rosberg
IDŐJÁRÁS. A magyarhoz hasonló, kora tavaszi időjárás jellemzi a hétvégén Sanghajt, ahol pénteken és vasárnap a felhők közül többször is előbukkan a nap, de a hőmérséklet nem lesz 16 foknál magasabb. Szombaton viszont esős idő várható záporokkal, délután nagyobb esővel – azaz előfordulhat, hogy a melbourne-i és a sepangi időmérő után a sanghaji is vizes pályán zajlik.

„Időt kell adnunk Mattiacci úrnak, hogy meglássuk, hogyan illeszkedik be. Még korai lenne megmondani, hogy a kinevezése nagyon jó vagy nagyon rossz döntés volt. Biztosítanunk kell arról, hogy az épületek, a technikai részletek és a személyzet mind készen állnak, és mihamarabb el tudja kezdeni a munkát. A mi felelősségünk, hogy az első naptól fogva otthon érezze magát, s azt követően várhatjuk el tőle, hogy sikeres vezér legyen – fogalmazott Alonso. – Még nem volt lehetőségünk arra, hogy beszéljünk egymással, de úgy tudom, itt lesz ezen a hétvégén. Biztosan elég jó ahhoz, hogy felmérje, mik a csapat gyenge pontjai, amelyeken változtatni kell, és bízom benne, hogy sikerül változtatnia. Mi Kimivel csak annyit tehetünk, hogy a lehető leggyorsabban vezetünk.”

Az FIA-sajtótájékoztatót kihagyó, az újságíróknak a paddockban nyilatkozó Kimi Räikkönent meglepte Domenicali döntése.

„Szerintem mindenkit meglepett azzal, hogy lemondott, de ez az ő döntése volt, és megértem – mondta a finn (akinek azért hosszabb véleménye volt, mint amit egyes internetes viccoldalak megelőlegeztek neki). – Ha úgy érezte, mennie kell, és emiatt ment el, az sportszerű, de az élet megy tovább. Remek fickó volt a csapatnál, sok éven át dolgoztunk együtt, vele lehetett beszélni. De ez van, biztosan kezelni tudjuk a helyzetet. Az új csapatfőnököt nem ismerem, talán találkoztunk már. Nagyszerű emberek dolgoznak majd körülötte, nem hiszem, hogy gond lesz. Biztosan nagyon igyekszik majd, hogy előrelépjen a csapat.”

Luca di Montezemolo elnök elmondta, Mattiaccival hosszú távra tervez, de az első időszakban ő maga is jobban belefolyik a csapat mindennapjaiba, de az új főnök hatása már Kínában is érezhető lesz. A sajtóban azt találgatták, hogy Mattiacci csak átmeneti megoldás, mielőtt Ross Brawn, Gerghard Berger vagy Flavio Briatore érkezik. Ám Briatore leszögezte, hogy ő nem szerződik a Ferrarihoz.

„Az F1 már a múltam, nem térek vissza – mondta a Benetton és a Renault korábbi csapatfőnöke, aki 2009-ben távozott a sportágból. – Ám Domenicali távozása jót fog tenni a Ferrarinak,egy idő után nem elég azt mondani, hogy »majd jövőre«. Stefano keményen dolgozott, de az F1-ben csak az eredmények számítanak, s ha olyan pilótád van, mint Alonso, nincs bocsánat. Ami Mattiaccit illeti,kicsit hasonló helyzetben van, mint amikor én a Benettonhoz kerültem. Én előtte pólókat adtam el, ő Ferrarikat. Nagyon nehéz lesz neki."

A csapatnál történt változásokon túl azt is felhozták Alonsónak, hogy Bahreinben a kilencedik helyen célba érve a kockás zászló meglengetésekor úgy gesztikulált az autóban, mintha nyert volna. A boxutca fala felé húzta az autóját, és az öklével a levegőbe csapott. Mivel a Ferrari számára nem a kilencedik helyezés az ideális, úgy tűnt, mintha ironikus lett volna tőle az öröm. Ám elmondta, őszintén örült a kilencedik helyezésnek.

„A szerelőknek akartam köszönetet mondani, a verseny után is elmondtam, hogy nehéz hétvégénk volt, szombaton végig dolgozniuk kellett, a motor ugyanis nem működött megfelelően, az időmérő alatt folyamatosan fogyott a kocsi ereje az egyenesekben, és még órákkal a rajt előtt sem tudtuk, mi a helyzet, de végül az autó jó volt a versenyen, és megköszöntem nekik, hogy megtették, amit tudtak” – mondta Alonso.

A Ferrari több fejlesztéssel érkezett Kínába, ahol előrelépést várnak, legalábbis sokkal jobb eredményt, mint Bahreinben. Ám közben a riválisok is teljes gőzzel fejlesztenek, a Mercedes új első légterelője és orrkúpja végül átment a törésteszten, és ha kétversenyes késéssel is, de végre bevethetik Hamilton és Nico Rosberg autóján, amely ettől még gyorsabbá válhat.

A VB ÁLLÁSA
GYŐZELEMDOBOGÓPONTSZERZÉSPONT
1. Nico Rosberg13361
2. Lewis Hamilton22250
3. Nico Hülkenberg328
4. Fernando Alonso326
5. Sebastian Vettel1223
5. Jenson Button1223
7. Kevin Magnussen1220
8. Valtteri Bottas318
9. Sergio Pérez1216
10. Daniel Ricciardo112
11. Felipe Massa212
12. Kimi Räikkönen27
13. Jean-Éric Vergne14
14. Danyiil Kvjat23
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes111
2. Force India-Mercedes44
3. McLaren-Mercedes43
4. Red Bull-Renault35
5. Ferrari33
6. Williams-Mercedes30
7. Toro Rosso-Renault7

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik