Lewis Hamilton zsinórban negyedszer nyert, átvette a vezetést a világbajnoki pontversenyben, és maga mögött hagyta Jim Clarkot és Niki Laudát a győzelmi örökrangsorban. Bár a formája alapján azt gondolhatnánk, ő a világbajnoki cím fő várományosa, szerinte igenis veszélyes még rá Nico Rosberg, akit egymás után negyedszer szorított a második helyre.
„Nico ma gyorsabb volt nálam, fantasztikusan versenyzett, nagyon nehezen tartottam magam mögött, örülök, hogy sikerült. A Monacói Nagydíj előtt lesz mit tennem, hiszen ma sem volt rendben minden, és tavaly szenvedtem Monacóban. Ki kell derítenem, miért veszítek időt, és össze kell szednem magam, nem lazíthatok – mondta Hamilton. – Egyáltalán nem könnyű a helyzetem, Nico nagyon erős rivális, elképesztő, hogy négyet nyertem zsinórban. A vébé még mindig szoros, nagyon hosszú csata lesz.”
Nico Rosberg azt mondta, hogy még egy kör hiányzott ahhoz, hogy igazán jó támadási helyzetbe kerüljön.
„Ha van még egy kör, mindent beleadtam volna. Sajnos ez nem sikerült, de a második helyen állok a világbajnoki pontversenyben, és még sok futam van hátra. Monacóban megpróbálom megismételni tavalyi győzelmemet" – mondta Rosberg, akiről kiderült, hogy a francia kupagyőztes és bajnoki 15. Guingamp elszánt szurkolója, még a klub mezével is pózolt a hétvégén.
Daniel Ricciardo másodszor állt dobogóra az idén, de hivatalosan ez lesz az első alkalom, hogy az első háromba került – Ausztráliában utólag megfosztották 2. helyezésétől.
„Lassabbak vagyunk a Mercedeseknél, de az első szabadedzések után tudtuk, hogy nem lesz esélyünk ellenük. Miután Bottas elé kerültem, magányos versenyem volt, simán meglett a harmadik hely, örülök, hogy a dobogóra állhattam, és ezt biztosan megtartom” – mondta nevetve az ausztrál.
A 15. helyről rajtolva a 4. helyen célba érő Sebastian Vettel nagyon élvezte a Spanyol Nagydíjat, amelyen az első boxkiállása után jött rá, hogy lehet keresnivalója, hiszen gyors a Red Bull-Renault-ja.
„Sokkal élvezetesebb volt ez a verseny, mint az előző, amelyen el kellett engednem a többieket, és nem én előzgettem – mondta Vettel. – A negyedik hely volt a maximum. A rajtot elrontottam, egy helyet buktam, de a kör második felében visszaszereztem. Aztán a vonatban ragadtam, és elképzelni sem tudtam, hogy előrébb tudom verekedni magam. Amikor a keményebb gumikra váltottam, többeket utolértem, láttam, hogy kifejezetten jó a tempó.”
Valtteri Bottas a verseny elején Ricciardót még maga mögött tartotta, de az ausztrál a boxtaktikájával kigolyózta. A végen már meg sem próbálhatta visszaverni Vettel támadását.
„Elégedett vagyok, tíz pont bizony nem kevés, az idén az összes versenyen a pontszerző helyeken voltunk, és most elértük, amit lehetett. A végén sajnáltam, hogy Vettel utolért, de ellenállhatatlanul támadott – mondta Bottas. – A csapat hangulata természetesen nagyon jó, rendszeresen pontokért csatázhatunk, ami felemelő, és nagyon jó hatással van ránk, de még többet akarunk."
Fernando Alonsónak esélye sem volt arra, hogy megismételje tavalyi győzelmét, sőt még a dobogó is hiú ábránd volt a legutóbbi győzelmét egy évvel ezelőtt arató kétszeres világbajnok számára.
„Nagyon nehéz volt, de nem ért meglepetés bennünket. Alig volt tapadás, a rajt nem sikerült valami jól, az első kanyarban sem nyertem pozíciót, és a verseny kilencven százalékában valaki mögé ragadva mentem. Sajnos semmit sem mozdultunk előre a Barcelona előtti pozíciónkhoz képest. A Mercedes lenyűgöző, megint negyven másodperccel nyert, gratulálnunk kell neki, és össze kell szedünk magunkat. A Mercedes meg tudja mutatni, mit lehet elérni az idei autókkal, mi nem” – mondta Alonso.
Kimi Räikkönen a verseny alatt a rádión kérte számon a Ferrarit azért, mert Alonsóval szemben nem három, hanem két kerékcserés stratégiával versenyzett, és a verseny hajrájában csapattársa, valamint Vettel is simán megelőzte. A rádióban kérdezte, ki hozta meg ezt a döntést, illetve miért az övé a gyengébbik terv…
„Szerettem volna tisztázni, mi történt – mondta a finn a verseny után. – Nem sok múlt ezen, a győztestől így is nagyon kikaptunk, és nem volt nagy különbség a két autó között.”
Jules Bianchi | 4 |
Pastor Maldonado | 4 |
Kevin Magnussen | 2 |
Valtteri Bottas | 2 |
Adrian Sutil | 2 |
Romain Grosjean a Lotus első pontjait szerezte meg ebben a szezonban, így már csak a Sauber, a Marussia és a Caterham áll pont nélkül, s e csapatok pilótáin kívül csak Pastor Maldonado nem szerzett egyet sem – igaz, a McLaren is pont nélkül zárt immár zsinórban három versenyt.
„Nem ez volt pályafutásom egyik legkönnyebb versenye. Ezerféle problémával kellett megküzdenünk a futam során, de jó volt harcolni a Ferrarival. A srácok megérdemelnek egy sört ma este, keményen dolgoztak, és jó, hogy sikerült az idén először pontokat szerezni” – mondta Grosjean, akinek csapattársa, Pastor Maldonado büntetőpontot kapott a Marcus Ericssonnal történő ütközéséért.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Sergio Pérez (9.): – Nehéz délután volt, nem is rossz, hogy két pontot szereztem! Gyors voltam, a gumik kopását is mérsékeltem, talán agresszívabb lehettem volna, kicsit korábbi boxkiállással megelőzhettem volna az előttem haladókat.
Nico Hülkenberg (10.): – A szabadedzések után tudtuk, hogy nem ezen a pályán leszünk a legerősebbek, szóval jó eredmény, hogy mind a két autó pontszerző helyen végzett. A gumi nagyon gyorsan kopott, és a kocsit sem volt egyszerű vezetni, de szerintem ezzel minden pilóta így volt a verseny utolsó részében. Azt hittem, egy harmadik kerékcserére is lesz szükség, de szerencsére kitartottak a gumik.
Jenson Button (11.): – Úgy éreztem, az első két etapban gyorsabbak voltunk az előttünk haladóknál, de senkit sem tudtunk megelőzni a kerékcserék után, ezért lehajtottam a fejem, és óvtam a gumikat a verseny végéig. Ha minden jól alakult volna, talán egy pontot szerezhettünk volna.
Kevin Magnussen (12.): – Jól rajtoltam, az első körben Vettel nem látott, koccantunk, szerencsére nem esett kár az autókon. A 14. helyről rajtolva nehéz előrejutni, ráadásul a két gumikeverék között sem volt kellő különbség ahhoz, hogy érvényesüljön egy-egy stratégiai húzás.
Felipe Massa (13.): – Jól kaptam el a rajtot, de aztán Ricciardo került elém, akivel nem tudtam mit kezdeni. A háromkiállásos stratégia működhetett volna, de bent ragadtam a mezőnyben az első etapban, és elkoptak a gumik. Ugyanez történt a második etap elején is, ez ilyen nap volt.
Danyiil Kvjat (14.): – Úgy tűnt, pontokért harcolhatunk, de nem voltunk gyorsak és a gumik is elkoptak a verseny végére, a kettő együtt pedig nagyon nehézzé tette a futamot.
Pastor Maldonado (15.): – Előreléptünk, a tizenötödik helyezés nem tükrözi az autó gyorsaságát, de az is igaz, hogy az alacsony végsebesség miatt nemigen volt lehetőségem előzni. Kicsit csalódott vagyok, növelnünk kell a végsebességünkön.
Esteban Gutiérrez (16.): – Jól rajtoltam, de ezzel csak azt értem el, hogy a verseny közben sorra előzgettek a többiek. Reménytelenül szálltam szembe velük, de nem szabad elvesztenünk a motivációnkat.
Adrian Sutil (17.): – Rémes verseny volt, nem tapadt az autó, csak a végén volt vezethető, jobb teljesítmény kell.
Jules Bianchi (18.): – Jó verseny volt, egyértelműen fejlődünk. A fő célom csapattársam legyőzése, ami sikerült. A Caterhameket is simán legyőztük, és bár a Sauber tempóját tartottuk, túl messze volt az ő két autójuk.
Max Chilton (19.): – Nagyot léptünk előre, már nem a Caterhamet tekintjük ellenfelünknek, hanem a Saubert. Ami a célba érési statisztikámat illeti, 24-ből 24!
Marcus Ericsson (20.): – Elégedett voltam a rajtommal, aztán Maldonado elég keményen nekem jött a 13-as kanyarban, amikor megpróbált megelőzni. Azzal a manőverrel azt kockáztatta meg, hogy mind a kettőnket kiüt a versenyből, de szerencsére az autó nem sérült meg, igaz, hátracsúsztam az utolsó helyre. Már nagyon várom a Monacói Nagydíjat.
Kobajasi Kamui (feladta): – Elég ijesztő pillanat volt, amikor az egyes kanyarban elszállt a bal első fék, alig tudtam elkerülni a falat, ott véget is ért a versenyem. Van két napunk itt, hogy teszteljük a fejlesztéseinket.
Jean-Éric Vergne (feladta): – Valaki azt mondta nekem, üldöz a balszerencse. Lehet, de ez része az autóversenyzésnek. Ami tőlem telik, megteszem, és tudom, ez vonatkozik a csapatomra is. Eljön még az én napom is, miért panaszkodjak, F1-es autót vezetek hétről hétre.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:41:05.155 |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 0.636 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 49.014 mp h. |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:16.702 p h. |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:19.293 p h. |
6. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:27.743 p h. |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1 kör h. |
8. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1 kör h. |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
10. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1 kör h. |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 2 kör h. |
19. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 2 kör h. |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 2 kör h. |
FELADTA | megtett körök | |||
Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 34 | |
Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 24 | |
Leggyorsabb kör: Vettel (55. kör) 1:28.918 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Lewis Hamilton | 4 | 4 | 4 | 100 |
2. | Nico Rosberg | 1 | 5 | 5 | 97 |
3. | Fernando Alonso | – | 1 | 5 | 49 |
4. | Sebastian Vettel | – | 1 | 4 | 45 |
5. | Daniel Ricciardo | – | 1 | 3 | 39 |
6. | Nico Hülkenberg | – | – | 5 | 37 |
7. | Valtteri Bottas | – | – | 5 | 34 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 2 | 23 |
9. | Kevin Magnussen | – | 1 | 2 | 20 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 4 | 20 |
11. | Kimi Räikkönen | – | – | 4 | 17 |
12. | Felipe Massa | – | – | 2 | 12 |
13. | Romain Grosjean | – | – | 1 | 4 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 3 | 4 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 197 |
2. | Red Bull-Renault | 84 |
3. | Ferrari | 66 |
4. | Force India-Mercedes | 57 |
5. | Williams-Mercedes | 46 |
6. | McLaren-Mercedes | 43 |
7. | Toro Rosso-Renault | 8 |
8. | Lotus-Renault | 4 |