Hamilton: A Ferrari nagyszerű, valóban gyorsnak tűnik

Vágólapra másolva!
2015.03.27. 13:26
null
A Ferrari párosától lassan a Mercedesnél is tartani fognak (Fotók: Action Images, AFP)
A Malajziai Nagydíj pénteki szabadedzései után a Mercedes pilótái a Ferrarit dicsérték, de Sebastian Vettel inkább hátrafelé tekinget, mint hogy a Mercedes legyőzéséről álmodozna. A Red Bull versenyzői ezúttal dicsérték a Renault-motort, ám a vezetők az FIA hivatalos sajtótájékoztatóján még civakodtak kicsit.

Kimi Räikkönen a második szabadedzésen megelőzte Nico Rosberget, míg Sebastian Vettel meg sem mutatta, mit tud a gyorsabb gumikeveréken, mert megpördült a gyors körében.

„Úgy tűnik, a Ferrari megint nagyon közel van, szemmel kell tartanunk az autóit" – mondta az első tréninget élen záró Rosberg.

„A Ferrari nagyszerű, valóban gyorsnak tűnik. Meglepően jó eredményeket ért el, kíváncsi vagyok, hogy ez marad-e a trend a hétvégén – utalt Lewis Hamilton arra, hogy a Ferrari általában könnyebb autóval köröz a pénteki szabadedzéseken, mint riválisai. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a Mercedesben jócskán maradt tartalék. – A gyors köröm nem volt kiemelkedő, a beállításaim is még mind a melbourne-iek. Biztos vagyok benne, hogy az autó hangolásával gyorsabbak leszünk."

Sebastian Vettel nem mer még a Mercedes elleni csatára gondolni, inkább hátrafelé tekinget.

„Nem volt könnyű hiba nélkül vezetni, ebben a forróságban nagyon csúszkált a kocsi. De mikor keresse az ember a határokat, ha nem a pénteki szabadedzésen? – kezdte Vettel, aki végül nem ment el a Mercedes értekezletére. – A Mercedes elöl van, ez biztos. Mögötte nagyon vegyes lehet a társaság, a Williams autóit biztosan nehéz lesz megelőzni, de itt a Red Bull és akár a Toro Rosso is beleszólhat a csatába az időmérőn."

A második szabadedzés végén a teli tankos menetek során Hamilton és Räikkönen körei szinte azonosak voltak, s tőlük gyengébb átlagot futott Rosberg és Vettel – ám megint ki kell emelni, hogy a Ferrari általában kevesebb üzemanyagot használ a pénteki szabadedzéseken, mint fő vetélytársai.

Vettel egyelőre inkább hátrafelé tekinget, erős Williamsre számít
Vettel egyelőre inkább hátrafelé tekinget, erős Williamsre számít

Az Ausztrál Nagydíjat hátfájása miatt kihagyó Valtteri Bottas 90 percnyi körözés után úgy érzi, nem lesz gond a hátával, bírni fogja a versenyt.

„Érzek még enyhe fájdalmat, de erre számítottam is. A jó hír, hogy nem rosszabbodott a helyzet az edzések alatt, fékezéskor sem volt gond. Ráadásul elég kevés fájdalomcsillapítót kaptam, ha szükséges, tudjuk növelni az adagot. Nem lesz probléma" – mondta Bottas.

A McLarenbe barcelonai tesztbalesete után pénteken visszaülő Fernando Alonso elmondta, már attól is boldog, hogy egyáltalán a kocsit vezethette.

„Nagyon boldog vagyok, bár fizikailag még nem százszázalékos: két hét ágyban fekvést nehéz egy nap alatt feledtetni. Az autó is nagyon jó volt, a teszteken négy-öt kör után le kellett állnunk, most pedig 45 kört tettem meg probléma nélkül. Ha az időmérőn három és fél másodpercre leszünk a Mercedestől, az máris egy-másfél másodperces javulást jelent majd Ausztráliához képest. Bizakodunk" – mondta a spanyol.

A nap képe: Massa, Alonso és korábbi kollégájuk,
Massimo Rivola, a Ferrari sportigazgatója
A nap képe: Massa, Alonso és korábbi kollégájuk, Massimo Rivola, a Ferrari sportigazgatója

A Red Bull pilótái kiemelték, hogy a Renault-motor sokkal jobb, mint két hete Ausztráliában. Annak köszönhetően, hogy visszaállították a téli teszteken is használt üzemmódba, jobban megbíznak a kocsiban, ami az eredményekben is megmutatkozhat.

S ha már Red Bull és Renault – a pénteki események csattanója a csapatfőnökök számára kiírt FIA-sajtótájékoztató volt. A kérdezettek között az első sorba, a Red Bull és a Toro Rosso csapatfőnöke közé ültették be Cyril Abiteboult, a Renault F1-es igazgatóját, akiről Christian Horner rögtön megjegyezte viccesen, hogy nagyon bátor ember.

A feszültséget végig érzékelni lehetett Horner és Abiteboul között, főleg akkor, amikor a hivatalos moderátor helyett a többi újságíró kérdezhetett. Abiteboulnak például többször el kellett mondania, hogy a héten az Auto Hebdóban nem hitelesen jelent meg az interjú, mert ő nem is nevezte hazugnak Adrian Neweyt, a Red Bull tervezőguruját. De oltásból sem volt hiány.

„A motor egyre jobb lesz, versenyről versenyre érezhető a különbség. Legalábbis Cyril ezt mondja. Mit tehetnénk? Hiszünk neki" – mondta Horner.

Abiteboult azzal is szembesítették, hogy Newey szerint a Renault-motor miatt nincs fény az alagút végén. „Igenis látjuk a fényt az alagút végén, ráadásul az alagút sokkal rövidebb, mint ahogy azt egyesek gondolják" – szögezte le a francia szakember.

Látszólag kellemesebb téma volt, hogy a Renault esetleg felvásárolja a Toro Rossót, amiről Franz Tost csapatfőnök azt mondta, „fantasztikus lenne, eggyel magasabb szintre emelné az istállót". A februárban felröppent pletykáról nyíltan beszélt a Red Bull családon belül mindig is kistestvérnek tartott Minardi-utód főnöke. Miután a Lotus képviselője leszögezte, hogy a Renault-hoz való visszatérésről a Mercedesszel megkötött, 2020-ig szóló megállapodás miatt szó sem lehet, nem sok alternatívája maradt a Renault-nak.

A 17. MALAJZIAI NAGYDÍJ PROGRAMJA
PÉNTEK
1. szabadedzés: Rosberg a két Ferrari előtt, Hamilton Mercedese leállt
2. szabadedzés: Hamiltonnak két gyors kör elég volt, Räikkönen Rosberg előtt
SZOMBAT
7.00–8.00: 3. szabadedzés
10.00–11.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
9.00: a verseny rajtja (hajnalban óraátállítás!)
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

Vagy mégis. „A Renault több lehetőséget is vizsgál, merre menjen tovább. A lehetőségek közt van a Toro Rosso felvásárlása, illetve az F1-ből való távozás is. Ha a Formula–1-es szereplés árt a Renault hírnevének, ha nem leszünk értékes szereplői a sportágnak, nem éri meg maradni" – mondta Abiteboul, leszögezve, hogy jelenleg a legfontosabb, hogy a Red Bull-lal közösen visszajussanak a csúcsra.

De Horner arra is kitért, mi lesz, ha a Renault megkaparintja a Red Bull B-csapatát.

„Ha a Renault saját csapatot alapít vagy kiszáll, mi motor nélkül maradunk. Nem tudom elképzelni, hogy a Ferrari vagy a Mercedes nekünk adja az erőforrását. A Red Bull nem fog saját motort gyártani. Attól tartok, ebben az esetben nem marad helyünk az F1-ben" – mondta a csapatfőnök, aki Helmut Marko Ausztrál Nagydíj után adott nyilatkozatát is megismételte, azaz a Red Bull is csak addig marad az F1-ben, amíg megéri neki.

Horner végül elmondta, a Red Bull ötlete volt, hogy négyről ötre emeljék a pilóták által az idény során büntetés nélkül használható motorok számát, akár úgy is, hogy a plusz motort csak a pénteki szabadedzéseken veszik igénybe.

MALAJZIAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:39.790 átlag: 199.967 km/ó 16 kör
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:40.163 0.373 mp h. 29
3. Nico Rosberg német Mercedes 1:40.218 0.428 26
4. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:40.346 0.556 17
5. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:40.450 0.660 31
6. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:40.560 0.770 27
7. Sebastian Vettel német Ferrari 1:40.652 0.862 29
8. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:41.220 1.430 30
9. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:41.261 1.471 30
10. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:41.799 2.009 8
11. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:41.877 2.087 15
12. Felipe Nasr brazil Sauber-Ferrari 1:41.988 2.198 30
13. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:42.242 2.452 24
14. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:42.291 2.501 31
15. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:42.330 2.540 28
16. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:42.506 2.716 25
17. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:42.637 2.847 24
18. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:42.948 3.158 7
19. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:45.704 5.914 12
20. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:47.229 7.439 6
1. SZABADEDZÉS
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:40.124 átlag: 199.300 km/ó 20 kör
2. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:40.497 0.373 mp h. 17
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:40.985 0.861 13
4. Romain Grosjean francia Lotus-Mercedes 1:41.543 1.419 14
5. Carlos Sainz Jr. spanyol Toro Rosso-Renault 1:41.596 1.472 26
6. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault 1:41.787 1.663 15
7. Max Verstappen holland Toro Rosso-Renault 1:41.803 1.679 23
8. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 1:41.882 1.758 23
9. Danyiil Kvjat orosz Red Bull-Renault 1:42.055 1.931 18
10. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:42.064 1.940 16
11. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 1:42.103 1.979 23
12. Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Mercedes 1:42.567 2.443 19
13. Raffaele Marciello* olasz Sauber-Ferrari 1:42.621 2.497 13
14. Fernando Alonso spanyol McLaren-Honda 1:42.885 2.761 20
15. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:42.893 2.769 13
16. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:43.054 2.930 15
17. Jenson Button brit McLaren-Honda 1:43.100 2.976 19
18. Will Stevens brit Marussia-Ferrari 1:46.686 6.562 8
19. Roberto Merhi spanyol Marussia-Ferrari 1:47.683 7.559 8
20. Lewis Hamilton brit Mercedes idő nélkül 4
*tesztpilóta, a nagydíj további részén nem vesz részt

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik