Kimi Räikkönen a második szabadedzésen megelőzte Nico Rosberget, míg Sebastian Vettel meg sem mutatta, mit tud a gyorsabb gumikeveréken, mert megpördült a gyors körében.
„Úgy tűnik, a Ferrari megint nagyon közel van, szemmel kell tartanunk az autóit" – mondta az első tréninget élen záró Rosberg.
„A Ferrari nagyszerű, valóban gyorsnak tűnik. Meglepően jó eredményeket ért el, kíváncsi vagyok, hogy ez marad-e a trend a hétvégén – utalt Lewis Hamilton arra, hogy a Ferrari általában könnyebb autóval köröz a pénteki szabadedzéseken, mint riválisai. Arra is felhívta a figyelmet, hogy a Mercedesben jócskán maradt tartalék. – A gyors köröm nem volt kiemelkedő, a beállításaim is még mind a melbourne-iek. Biztos vagyok benne, hogy az autó hangolásával gyorsabbak leszünk."
Sebastian Vettel nem mer még a Mercedes elleni csatára gondolni, inkább hátrafelé tekinget.
„Nem volt könnyű hiba nélkül vezetni, ebben a forróságban nagyon csúszkált a kocsi. De mikor keresse az ember a határokat, ha nem a pénteki szabadedzésen? – kezdte Vettel, aki végül nem ment el a Mercedes értekezletére. – A Mercedes elöl van, ez biztos. Mögötte nagyon vegyes lehet a társaság, a Williams autóit biztosan nehéz lesz megelőzni, de itt a Red Bull és akár a Toro Rosso is beleszólhat a csatába az időmérőn."
A második szabadedzés végén a teli tankos menetek során Hamilton és Räikkönen körei szinte azonosak voltak, s tőlük gyengébb átlagot futott Rosberg és Vettel – ám megint ki kell emelni, hogy a Ferrari általában kevesebb üzemanyagot használ a pénteki szabadedzéseken, mint fő vetélytársai.
Az Ausztrál Nagydíjat hátfájása miatt kihagyó Valtteri Bottas 90 percnyi körözés után úgy érzi, nem lesz gond a hátával, bírni fogja a versenyt.
„Érzek még enyhe fájdalmat, de erre számítottam is. A jó hír, hogy nem rosszabbodott a helyzet az edzések alatt, fékezéskor sem volt gond. Ráadásul elég kevés fájdalomcsillapítót kaptam, ha szükséges, tudjuk növelni az adagot. Nem lesz probléma" – mondta Bottas.
A McLarenbe barcelonai tesztbalesete után pénteken visszaülő Fernando Alonso elmondta, már attól is boldog, hogy egyáltalán a kocsit vezethette.
„Nagyon boldog vagyok, bár fizikailag még nem százszázalékos: két hét ágyban fekvést nehéz egy nap alatt feledtetni. Az autó is nagyon jó volt, a teszteken négy-öt kör után le kellett állnunk, most pedig 45 kört tettem meg probléma nélkül. Ha az időmérőn három és fél másodpercre leszünk a Mercedestől, az máris egy-másfél másodperces javulást jelent majd Ausztráliához képest. Bizakodunk" – mondta a spanyol.
A Red Bull pilótái kiemelték, hogy a Renault-motor sokkal jobb, mint két hete Ausztráliában. Annak köszönhetően, hogy visszaállították a téli teszteken is használt üzemmódba, jobban megbíznak a kocsiban, ami az eredményekben is megmutatkozhat.
S ha már Red Bull és Renault – a pénteki események csattanója a csapatfőnökök számára kiírt FIA-sajtótájékoztató volt. A kérdezettek között az első sorba, a Red Bull és a Toro Rosso csapatfőnöke közé ültették be Cyril Abiteboult, a Renault F1-es igazgatóját, akiről Christian Horner rögtön megjegyezte viccesen, hogy nagyon bátor ember.
A feszültséget végig érzékelni lehetett Horner és Abiteboul között, főleg akkor, amikor a hivatalos moderátor helyett a többi újságíró kérdezhetett. Abiteboulnak például többször el kellett mondania, hogy a héten az Auto Hebdóban nem hitelesen jelent meg az interjú, mert ő nem is nevezte hazugnak Adrian Neweyt, a Red Bull tervezőguruját. De oltásból sem volt hiány.
„A motor egyre jobb lesz, versenyről versenyre érezhető a különbség. Legalábbis Cyril ezt mondja. Mit tehetnénk? Hiszünk neki" – mondta Horner.
Abiteboult azzal is szembesítették, hogy Newey szerint a Renault-motor miatt nincs fény az alagút végén. „Igenis látjuk a fényt az alagút végén, ráadásul az alagút sokkal rövidebb, mint ahogy azt egyesek gondolják" – szögezte le a francia szakember.
Látszólag kellemesebb téma volt, hogy a Renault esetleg felvásárolja a Toro Rossót, amiről Franz Tost csapatfőnök azt mondta, „fantasztikus lenne, eggyel magasabb szintre emelné az istállót". A februárban felröppent pletykáról nyíltan beszélt a Red Bull családon belül mindig is kistestvérnek tartott Minardi-utód főnöke. Miután a Lotus képviselője leszögezte, hogy a Renault-hoz való visszatérésről a Mercedesszel megkötött, 2020-ig szóló megállapodás miatt szó sem lehet, nem sok alternatívája maradt a Renault-nak.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Rosberg a két Ferrari előtt, Hamilton Mercedese leállt |
2. szabadedzés: Hamiltonnak két gyors kör elég volt, Räikkönen Rosberg előtt |
SZOMBAT |
7.00–8.00: 3. szabadedzés |
10.00–11.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
9.00: a verseny rajtja (hajnalban óraátállítás!) |
Az időpontok magyar idő szerint értendők, az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Vagy mégis. „A Renault több lehetőséget is vizsgál, merre menjen tovább. A lehetőségek közt van a Toro Rosso felvásárlása, illetve az F1-ből való távozás is. Ha a Formula–1-es szereplés árt a Renault hírnevének, ha nem leszünk értékes szereplői a sportágnak, nem éri meg maradni" – mondta Abiteboul, leszögezve, hogy jelenleg a legfontosabb, hogy a Red Bull-lal közösen visszajussanak a csúcsra.
De Horner arra is kitért, mi lesz, ha a Renault megkaparintja a Red Bull B-csapatát.
„Ha a Renault saját csapatot alapít vagy kiszáll, mi motor nélkül maradunk. Nem tudom elképzelni, hogy a Ferrari vagy a Mercedes nekünk adja az erőforrását. A Red Bull nem fog saját motort gyártani. Attól tartok, ebben az esetben nem marad helyünk az F1-ben" – mondta a csapatfőnök, aki Helmut Marko Ausztrál Nagydíj után adott nyilatkozatát is megismételte, azaz a Red Bull is csak addig marad az F1-ben, amíg megéri neki.
Horner végül elmondta, a Red Bull ötlete volt, hogy négyről ötre emeljék a pilóták által az idény során büntetés nélkül használható motorok számát, akár úgy is, hogy a plusz motort csak a pénteki szabadedzéseken veszik igénybe.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:39.790 | átlag: 199.967 km/ó | 16 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:40.163 | 0.373 mp h. | 29 |
3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.218 | 0.428 | 26 |
4. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:40.346 | 0.556 | 17 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:40.450 | 0.660 | 31 |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:40.560 | 0.770 | 27 |
7. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:40.652 | 0.862 | 29 |
8. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:41.220 | 1.430 | 30 |
9. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:41.261 | 1.471 | 30 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:41.799 | 2.009 | 8 |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:41.877 | 2.087 | 15 |
12. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:41.988 | 2.198 | 30 |
13. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:42.242 | 2.452 | 24 |
14. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:42.291 | 2.501 | 31 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:42.330 | 2.540 | 28 |
16. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:42.506 | 2.716 | 25 |
17. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:42.637 | 2.847 | 24 |
18. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:42.948 | 3.158 | 7 |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:45.704 | 5.914 | 12 |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:47.229 | 7.439 | 6 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:40.124 | átlag: 199.300 km/ó | 20 kör |
2. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:40.497 | 0.373 mp h. | 17 |
3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:40.985 | 0.861 | 13 |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:41.543 | 1.419 | 14 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:41.596 | 1.472 | 26 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:41.787 | 1.663 | 15 |
7. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:41.803 | 1.679 | 23 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:41.882 | 1.758 | 23 |
9. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:42.055 | 1.931 | 18 |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:42.064 | 1.940 | 16 |
11. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:42.103 | 1.979 | 23 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:42.567 | 2.443 | 19 |
13. | Raffaele Marciello* | olasz | Sauber-Ferrari | 1:42.621 | 2.497 | 13 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:42.885 | 2.761 | 20 |
15. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:42.893 | 2.769 | 13 |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:43.054 | 2.930 | 15 |
17. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:43.100 | 2.976 | 19 |
18. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:46.686 | 6.562 | 8 |
19. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:47.683 | 7.559 | 8 |
20. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | idő nélkül | 4 | |
*tesztpilóta, a nagydíj további részén nem vesz részt |