MÁRIS ODAVESZETT ROSBERG MÚLT ÉV VÉGI LENDÜLETE
A 2015-ös idény utolsó három versenyét megnyerő Nico Rosberg azt mondta, ezt a lendületet szeretné megtartani az idei évad elejére. Az első edzésnapon viszont azt láttuk, hogy Lewis Hamilton mindkét szabadedzést több mint négytizedes előnnyel zárta az élen, míg Rosberg az első 90 percben két másodpercet kapott csapattársától, a másodikban pedig a falnak ütközött. Nyilván mindez elméletileg nem befolyásolhatja a hétvége további alakulását, de a Mercedes-pilóták lélektani csatájának első csörtéje mindenképpen Hamiltoné. Érdekes lehet a két pilóta szerepe a csapat pénteki értekezletén.
Most az számít, Rosberg milyen gyorsan dolgozza fel a történteket (elismerte, hogy vezetői hiba történt), le tudja-e rázni magáról. Hiszen tulajdonképpen semmi sem történt, ilyen körülmények között bárki hibázhat. A németnek szombaton fejben is tiszta lappal kell indulnia.
Hamilton viszont bebizonyította, hogy cseppet sem zökkentette ki a téli szünet sok bulizása, inkább így tartotta frissen magát.
HA ESIK, A RED BULL KÉPBE KERÜL
A Red Bull és a Toro Rosso már tavaly is mutatta jeleit annak, hogy esőben akár a Mercedesszel is képes felvenni a versenyt. A 2016-os idény első edzésnapján az esős tréningeken újfent biztató formát mutatott a két istálló (már amennyire a Toro Rossót láthattuk, az első edzésen ugyanis Carlos Sainz Jr., a másodikon Max Verstappen ragadt a depóban), s bár a melbourne-i hétvége hátralévő részére szárazabb időt jósolnak, ez a forma reményt ad Daniel Ricciardónak és társainak.
„Ha bármennyire is bezavar az időjárás egy versenyen, kedvezhet nekünk. Kár, hogy nem mentünk több kört, de nem vagyok csalódott. Ha nem vagy a legjobb szárazon, minden változásnak örülsz, mert kevesebb a vesztenivalód. Ezek a körülmények az új időmérős rendszerrel kedvezhetnek nekünk, talán két sorral előrébb jutunk, mint egy száraz hétvégén” – mondta Ricciardo.
S ha nem is az Ausztrál Nagydíjon, a jövőre tekintve reményt ad a csapatnak a vizes pályás formája, mert bárhol is eredjen el az eső, a Red Bull és a Toro Rosso futamgyőzelmi esélyeket is dédelgethet.
MÁRCIUS 18., PÉNTEK |
1. szabadedzés: Az időjárás és Hamilton volt az úr az év első edzésén |
2. szabadedzés: Rosberg a falban, Hamilton az élen az év első edzésnapján |
MÁRCIUS 19., SZOMBAT |
4.00–5.00: 3. szabadedzés |
7.00–8.00: időmérő edzés |
MÁRCIUS 20., VASÁRNAP |
6.00: a verseny (58 kör, 307.547 km) rajtja |
TOVÁBBI CIKKEINK |
Képek: kié a legmenőbb sisak az F1-es mezőnyben? |
A Ferrari keveset, a Renault még rengeteget fejleszthet |
13 nemzet 21 országban – mi az? Az idény számokban |
Hamiltont rendszeresen dorgálják a szponzorok miatt |
Indul a móka és kacagás – csakhogy nem mindenkinek lesz az |
AZ EREDMÉNYLISTA LÁTTÁN SEM LETTÜNK SOKKAL OKOSABBAK
Hamilton az első, ami nem meglepetés. Arra is számítani lehetett, hogy a Mercedes mögött a Ferrarin kívül a Red Bull, a Force India és a Toro Rosso pilótái lesznek. Ám az esős idő miatt egyik edzésen sem kaptunk olyan végeredményt, amelyet az elejétől a végéig végigfutva azt mondanánk, beszédes a szombati időmérő alakulása szempontjából.
Fernando Alonso hatodik és hetedik helyezése jól néz ki a McLaren-Hondával, de a második tréningen heten mért kört sem mentek, és Rosberg is azelőtt összetörte a Mercedest, hogy számításba vehető kört futott volna. A német pilóta mellett a Ferraritól és a Williamstől is többet várunk.
„Néha ilyen egy edzésnap. Mindenkinek van sejtése arról, hogy áll, majd szombaton többet megtudunk” – mondta Sebastian Vettel.
A CSAPATOK TÖBBSÉGE ALKATRÉSZEK HIÁNYA MIATT MENT KEVESET
A barcelonai nyolc tesztnapon végig sütött a nap, a csapatok pénteken pótolhatták volna a vizes pályás tesztelést, de sokan alig köröztek.
A Williams, a Sauber és a Renault is elárulta, hogy felkészülési idő hiánya miatt kevés pótalkatrészt szállított Melbourne-be, és nem merte a vizes pályára küldeni pilótáit.
„Nem dőzsölünk az alkatrészekben, ez az oka, hogy nem mentünk ki a pályára. Több csapat döntött így, szerintem nekik is hasonló problémáik vannak” – mondta Felipe Massa, akinek szavait a sauberes Marcus Ericsson és a renault-s Kevin Magnussen is megerősítette.
Sőt, még a világbajnok Mercedesnél is problémát okoz, hogy Nico Rosberg összetörte a csapat új orrkúpjainak egyikét.
NEM VESZNEK EL A SZELLEMES RÁDIÓÜZENETEK
A rádiós korlátozások szigorításának hallatán tarthattunk tőle, hogy a versenyek alatt közvetítésbe kerülő üzenetek nagy része is elveszik, de az első edzésnapon is voltak jelei annak, hogy ez nem így lesz. Bár az első 90 percben csak egy Esteban Gutiérrez-üzenetet adtak adásba, a másodikban már többet hallottunk. Mivel a versenyzők akármit mondhatnak, a szellemesebb pilóták a továbbiakban is szórakoztatni fognak – mire például eltalálják, mit akar hallani a mérnökük.
„Kopnak a gumik. Szerintem bejövök a bokszba, ha ez titeket boldoggá tesz” – mondta Ricciardo a rádión, a mérnöke megerősítette, hogy jöjjön.
„A pilóták továbbra is szidhatják egymást a rádión, a közönség úgyis azt szereti a legjobban” – mondta Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója, aki jelezte, a súlyos rádiós szabálysértés időbüntetést von maga után.
A CSAPATOK IS EGYRE SZÓRAKOZTATÓBBAK
Ha már a pályán történtek nem kötötték le a közönséget, a közösségi oldalakon jót szórakozhattak a csapatok követői. A Renault a Twitteren megköszönte a sok, sárga festésért kapott dicséretet, mire a Mercedes „kóstolgatni” kezdte különböző kultikus sárgaságokkal, mint a Yellow Pages, a Big Yellow Self Storage raktárépület. A Renault jelezte, kezdi unni a történetet, mire a német csapat bevitte a kegyelemdöfést:
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:38.841 | átlag: 193.146 km/ó | 7 kör |
2. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:39.308 | 0.467 mp h. | 8 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:39.486 | 0.645 | 7 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:39.535 | 0.694 | 9 |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:39.694 | 0.853 | 16 |
6. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:39.895 | 1.054 | 16 |
7. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:40.008 | 1.167 | 13 |
8. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:40.761 | 1.920 | 7 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:41.256 | 2.415 | 8 |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-TAG Heuer | 1:42.411 | 3.570 | 10 |
11. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:42.891 | 4.050 | 10 |
12. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:43.401 | 4.560 | 25 |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:43.731 | 4.890 | 8 |
14. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:44.304 | 5.463 | 22 |
15. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:47.356 | 8.515 | 4 |
-. | Kevin Magnussen | dán | Renault | idő nélkül | 2 | |
-. | Jolyon Palmer | brit | Renault | idő nélkül | 5 | |
-. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | idő nélkül | 2 | |
-. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | idő nélkül | 2 | |
Ericsson, Nasr és Verstappen nem hagyta el a bokszutcát |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.725 | átlag: 212.770 km/ó | 14 kör |
2. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-TAG Heuer | 1:30.146 | 0.421 mp h. | 14 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:30.875 | 1.150 | 13 |
4. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:31.325 | 1.600 | 8 |
5. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Ferrari | 1:31.720 | 1.995 | 14 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:31.814 | 2.089 | 11 |
7. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:33.060 | 3.335 | 11 |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:33.129 | 3.404 | 16 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:33.370 | 3.645 | 6 |
10. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:34.060 | 4.335 | 13 |
11. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:34.550 | 4.825 | 6 |
12. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:34.679 | 4.954 | 6 |
13. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:34.796 | 5.071 | 7 |
14. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:35.477 | 5.752 | 12 |
15. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:37.956 | 8.231 | 6 |
16. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:40.401 | 10.676 | 6 |
17. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:40.754 | 11.029 | 10 |
18. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:41.780 | 12.055 | 8 |
19. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:43.372 | 13.647 | 7 |
20. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:43.443 | 13.718 | 6 |
21. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | idő nélkül | 8 | |
22. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | idő nélkül | 3 |