Az Osztrák Nagydíj legfőbb vitatémája az új extra rázókő a kanyarok belső, illetve külső ívein, amely több mint egy autó szélességének távolságára van az aszfalttól, és az az FIA célja vele, hogy a versenyzőket az aszfalton tartsa. Aki ugyanis túlságosan levág vagy kiszélesít egy kanyart, az öt centiméter magas köveken egyszerűen szétrázza az autóját.
Csakhogy ez nem ilyen egyszerű.
KVJAT, HAMILTON: ELÉG A SÁRGA RÁZÓKÖVEKBŐL!
Max Verstappen és Nico Rosberg futóműve a szabadedzéseken, Sergio Pérezé és Danyiil Kvjaté az időmérőn tört össze, s a mexikóit leszámítva mindannyian balesetet szenvedtek. Kvjat az első szakaszban törte össze Toro Rossóját, és az extra segélyköveket hibáztatta balesetéért.
„Azt szerették volna, hogy ne hagyjuk el a pályát, de ezek a rázókövek nem javítanak a helyzeten, hanem tovább rontják azt. Régebben műfű volt itt, azon legalább lehetett irányítani az autót. Meg kell vizsgálni a helyzetet, mert ez így túl veszélyes” – mondta Kvjat, akinek az első menetében volt egy jobb hátsó defektje, ezért az is lehet, hogy akkor sérült meg a futóműve, nem is a rázókőtől.
A versenyzőtársak is egyre inkább belátják, hogy veszélyes az új rázókő, ha rámennek.
„Nem beszélhetek mindenki nevében, de ezek a rázókövek túl veszélyesek, nem egy balesetet láttunk miattuk. Mennyinek kell még történnie, hogy tegyenek valamit? Mi van, ha valaki megsérül? Biztos vagyok benne, hogy az FIA már dolgozik a megoldáson” – mondta a pole pozíciós Lewis Hamilton, aki szerint a versenyzők pályán tartásának ötlete jó, de a kivitelezésen még dolgozni kell.
RICCIARDO: MARADJANAK A SÁRGA RÁZÓKÖVEK!
Daniel Ricciardo szerint az F1-es versenyzőknek magukba kell nézniük, mielőtt a sárga rázókövek eltávolítását kérik.
„Én úgy tekintek rájuk, mint egy falra. Tudom, hogy ha rájuk megyek, tönkreteszem az autót. Nem az a célom, hogy a szócsatát vívjak többiekkel, vagy kinevessen azokat, akik pórul jártak. Nálam ez fekete-fehér – mondta Ricciardo. – Eddig az volt a baj, hogy ha elhagytuk a pályát, nem fizettünk meg érte. Most megfizetünk. Két hete Azerbajdzsánban a falnak mentem, lebontottam a kocsi hátulját. Itt nem rejtett akadályokról beszélünk, nagyon jól láthatóak. Szerintem jó, hogy ott vannak, így kell a pályán tartani az autókat."