Az olasz kiscsapat fennállása során először kerül olyan helyzetbe, hogy egy világmárka csakis neki épít motorokat. A Renault-nál rájöttek, hogy a Red Bull és a Toro Rosso közötti szoros kapcsolat kárt okozhat, hiszen egyáltalán nem lehet kizárni, hogy a Honda hozzájuthat a Renault erőforrásainak információihoz.
SZEPTEMBER 15., PÉNTEK |
10.30–12.00: 1. szabadedzés |
14.30–16.00: 2. szabadedzés |
SZEPTEMBER 16., SZOMBAT |
12.00–13.00: 3. szabadedzés |
15.00–16.00: időmérő edzés |
SZEPTEMBER 17., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (61 kör, 308.828) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Október 1., 9.00: Malajziai Nagydíj |
Október 8., 7.00: Japán Nagydíj |
Október 22., 21.00: Amerikai Nagydíj |
Az autosport.com úgy tudja, a Renault és a Red Bull között 2020 végéig szóló megállapodást a francia gyártó a 2018-as idény végére megszüntetné, így az osztrák csapatnak 2019-ben nem lenne más választása, mint hogy a Honda motorjait használja.
Ez a lehetőség eddig is benne volt a pakliban, de inkább úgy, mint a Red Bull luxus lehetősége arra az esetre, ha a japánok 2018-ban hatalmas lépést tesznek a motorjukkal és a csapat ennek láttán maga dönt a váltás mellett.
A Red Bull és a Honda a MotoGP-ben is szoros kapcsolatot ápol egymással, és 2015-ben már szóba került, hogy az osztrákok a japánokkal szövetkeznek, de ezt az akkor még a McLarent irányító Ron Dennis megvétózta.
A Red Bullról azt is pletykálják, hogy a cég 2020 végén kiszáll az F1-ből, és a csapatát egy az egyben eladja a Porschénak, amely gyári alakulatot indítana a Milton Keynes-i főhadiszálláson, Christian Horner és Adrian Newey irányításával.
A Renault–Toro Rosso–Honda–McLaren tárgyalásokról és szerződésekről eddig nem hangzott el hivatalos bejelentés, ám a Szingapúri Nagydíj hétvégéjére várható, hogy minden kirakódarab a helyére kerül – kivéve Fernando Alonso szerződéshosszabbítását, amelyre még egy-két hetet várni kell.