A nagy szabályváltozásokat hozó 2017-es idény bár csökkentette a Mercedes V6-os korszakban tapasztalt félelmetes fölényét, Nico Rosberg hirtelen visszavonulása, Paddy Lowe távozása és a Ferrari felkapaszkodása sem tudott véget vetni a modernkori Mercedes sikersorozatának. Igaz, 2014 óta először fordult elő, hogy nem a német gárda párosa zárt az első két pozícióban a versenyzők bajnokságában.
Ehhez hozzájárult a dívának keresztelt W08 is, ami a mezőny leghosszabb tengelytávja miatt sokáig súlyfelesleggel küzdött, és ezen hátrányát az idény végére sem tudta teljesen leküzdeni. Mivel a hírek szerint az ezen a területen sokkal rövidebb Ferrari tavalyhoz képest pont hosszabbítani kíván, ezért az előző szezonban parázs csatát vívó két csapat közel azonos hosszúságú lehet. Ez azt jelenti, hogy a tengelytáv hosszából fakadó differenciák elenyészők lesznek a különböző karakterisztikájú pályákon.
A W09-re felkerült a kötelező elemnek számító glória is, ami igazodva a 2017-eshez hasonló autófestéshez, sötétszürke árnyalatot kapott. Igaz, így sem nyerte el Toto Wolff tetszését, aki legszívesebben láncfűrésszel távolítaná el autójáról az elemet. Hangsúlyosabbá vált, illetve csökkent az autó oldalán futó áramlatok száma, méghozzá négyre, ami a négy konstruktőri címet jelöli. Megújult eközben a Hugo Boss helyére érkező Tommy Hilfiger által a csapatruházat, és Bottas sisakfestése is. Tavaly Lewis Hamilton, míg idén a finn indított pályázatot, a győztes tervet tegnap ismertette az alakulat.
A Rosberget váltó Bottasnak azonban a sisak kinézetén kívül a teljesítményén is változtatnia kell, hiszen az újabb egyéves szerződéshosszabbítása után tapasztalt komoly visszaesése is közrejátszott abban, hogy nem volt képes márkatársa mögött zárni a vb-n.
A finn karrierje szempontjából ezért sorsdöntő idény következik, hiszen amennyiben nem képes hozni a szintet, a DTM-be visszaszoruló Pascal Wehrlein és Esteban Ocon is lesben áll az ülésért, nem is beszélve a fontos döntések előtt álló Daniel Ricciardóról vagy a GP3 tavalyi bajnokáról, George Russellről. Utóbbi Wehrleinnel együtt tölti be a csapat teszt- és tartalékpilótájának posztját.
Bottas tehát teljesítménykényszerben lesz, azonban az mindenképpen mellette szól, hogy érkezésével a csapatban visszaállt a rend, így Wolff és a ma 69. születésnapját ünneplő Niki Lauda a gárdán belüli állandó viszályok menedzselése helyett minden erejét a Ferrari legyőzésére összpontosíthatta.
Kérdés azonban, hogy egy feljavuló, és a világbajnoki címet megcélzó finn milyen hatással lenne a kialakult harmóniára, hiszen ez befolyásolhatja Hamilton 2018-ban lejáró kontraktusának hosszabbítással kapcsolatos tárgyalásait is. Bottas esetleges szintugrása emellett – egy a 2017-esnél kiélezettebb szezonban – 2007-hez hasonlóan akár istállón kívüli bajnokot is eredményezhet.
A Ferrari mindenesetre nem bánná, ha megismétlődne az említett szezon, hiszen akkor az olasz gárda zárta az élen mindkét tabellát. A Mercedes tavalyi nagy kihívójának négykerekűjéről ma 15 órakor rántják le a leplet, akkor, amikor a filmes napon legfeljebb 100 km-t teljesítő Mercedes épp róni fogja a köröket Silverstone-ban.
CSAPAT | dátum |
MERCEDES | Február 22. |
FERRARI | Február 22. |
RED BULL | Február 19. – új külsővel kezdheti meg az Aston Martin-érát a Red Bull |
FORCE INDIA (új névvel?) | Február 26. |
WILLIAMS | Február 15. – Jelentős módosítások és nagy remények – megérkezett az új Williams |
RENAULT | Február 20. – idén újabb előrelépésre számít a Renault – íme, az RS18-as |
TORO ROSSO | Február 21. – megérkezett az új Toro Rosso Honda – kép |
HAAS | Február 14. – meglepetés a Haastól – íme, Grosjean és Magnussen idei autója |
McLAREN | Február 23. |
SAUBER | Február 20. – fehérbe és vörösbe öltözött az első Alfa Romeo Sauber |
IDÉNY ELŐTT | |
Február 26–március 1. | Barcelona |
Március 6–9. | Barcelona |
IDÉNY KÖZBEN | |
Május 15–16. | Barcelona |
Július 31–augusztus 1. | Hungaroring |