Gyorsan tisztázzuk, azért szerepel csak 9 csapat a teszten, mert a Haas egyszerűen nem érezte szükségesnek, hogy a verseny után a Hungaroringen maradjon, és további három napot töltsön Budapesten.
Kedden így az amerikaiak, valamint az élgárdák sztárjai nélkül zajlott a körözés a Hungaroringen – Daniel Ricciardót leszámítva. A Red Bull ausztrálja mellett még a Renault (Nico Hülkenberg), a Sauber (Marcus Ericsson) és a Toro Rosso (Brendon Hartley) ültetett ma érvényes versenyzői szerződéssel rendelkező pilótát az autójába – a többi csapatnál tesztpilóták, fejlesztőpilóták, vagy éppen fiatal tehetségek kaptak lehetőséget.
A Ferrarinál éppenséggel az az Antonio Giovinazzi ült a volán mögé, aki délelőtt és délután is a legjobb időt futotta, utóbbival ráadásul gyorsabb volt Sebastian Vettel pénteken futott körrekordjánál. Az ifjú olasz a leglágyabb gumin, hiperlágyon 1:15.648-nál állította meg az órát, így mától ez a Hungaroring nem hivatalos pályacsúcsa.
Három alakulat – a Red Bull Daniel Ricciardo gépén, a Force India Nicholas Latifién, a Williams Olivier Rowlandén – próbálta ki az új, 2019-től használható, az ideinél szélesebb és egyszerűbb első szárnyát, amely kialakításának köszönhetően könnyebbé válhat az előzés, legalábbis ezt várják az elemtől.
A nap során egyetlen baleset történt, a Toro Rossóval a Pirelli számára abroncsokat tesztelő indonéz Sean Gelael törte össze az autóját kevéssel délután négy után. Úgy tíz percre piros zászlóval megszakították a körözést, ám az újraindítást követően néhány perccel eső tört a Ringre. Daniel Ricciardo nem is maradt túl sokat a bokszban, hamar a pályára hajtott, hogy kiderüljön csapata számára, miért nem sikerült a jó szereplés a hasonló körülmények között rendezett szombati időmérőn.
A választ – ha ugyan megszületett – nem kötötték a Red Bull mérnökei senki orrára, a teszt délután hatkor véget ért: Giovinazzi a nem hivatalos körrekordjával bő 2.5 másodperccel volt gyorsabb, mint a második legjobb időt autózó Marcus Ericsson, míg a harmadik Brendon Hartley még tőle is egy másodperccel elmaradt.
Folytatás szerdán reggel 9-től, amikor a Ferrarinál Kimi Räikkönen, a Williamsnél pedig Robert Kubica is szerepel majd.
PILÓTA | CSAPAT | KÖRIDŐ | HÁTRÁNY | MEGTETT KÖRÖK | |
1. | Antonio Giovinazzi | Ferrari | 1:15.648 | 96 | |
2. | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1:18.155 | +2.507 másodperc | 95 |
3. | Brendon Hartley | Toro Rosso/Honda | 1:19.251 | +3.603 mp. | 126 |
4. | Lando Norris | McLaren/Renault | 1:19.294 | +3.646 mp. | 107 |
5. | George Russell | Mercedes | 1:19.781 | +4.133 mp. | 49 |
6. | Daniel Ricciardo | Red Bull/TAG Heuer | 1:19.854 | +4.206 mp. | 125 |
7. | Nicholas Latifi | Force India/Mercedes | 1:19.994 | +4.346 mp. | 103 |
8. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:20.826 | +5.178 mp. | 63 |
9. | Oliver Rowland | Williams/Mercedes | 1:20.970 | +5.322 mp. | 65 |
10. | Sean Gelael | Toro Rosso/Honda | 1:21.451 | +5.803 mp. | 109 |