Egy zseni útja vörösben – Zsoldos Barna jegyzete

ZSOLDOS BARNAZSOLDOS BARNA
Vágólapra másolva!
2018.09.12. 00:04

Az ember, akit kétszer csábított magához, majd kétszer tett lapátra a Ferrari. Akinél csak a legendás Michael Schumacher versenyzett többször az olaszok színeiben. És aki máig a maranellóiak utolsó világbajnoka.

Mint szinte minden az életében, Kimi Räikkönen Ferrarihoz fűződő viszonya is elképesztően különleges. Amikor lenyűgöző 2001-es bemutatkozó idénye után lecsapott rá a McLaren, még úgy tűnt, az ikonikus olasz istálló legfeljebb ellenfélként tekinthet rá, ám ahogy teltek-múltak az évek, a feleknek úgy lett egyre inkább szüksége a másikra. A wokingiak nem tudtak Räikkönen képességeihez méltó autót építeni, a Ferrarinál pedig gondoskodni kellett az öregedő Schumacher pótlásáról, és a finn akkori vonzerejét tökéletesen mutatja, hogy az olaszok 2006 végén saját legendájukat állították választás elé: vagy felveszi a harcot házon belül Räikkönennel, vagy visszavonul, de az új sztárt mindenáron leigazolják.

Schumacher visszavonult, Räikkönen pedig megkezdte maranellói tündöklését. Már első ferraris versenyét megnyerte 2007-ben, aztán amikor az év végén a világbajnoki trófeát is elhódította, mindenki meg volt róla győződve, ez a házasság a mennyben köttetett. Csakhogy alig jött le az interlagosi dobogóról, első dolga volt ország-világnak szétkürtölni: ő ezzel teljesítette fő célját, és minden más, ami ezután jön, csupán bónusz. A 2001 és 2007 közötti megalkuvást nem tűrő, megingathatatlanul gyors, mindenáron győzni akaró Räikkönent aznap láttuk utoljára.

Sem kivételes képességei nem csorbultak, sem káprázatos tehetsége nem halványodott, egyszerűen csak mintha túl hamar belenyugodott volna, ha valami nem működött magától. Ami nem megy, ne erőltessük – tükröződött a hozzáállásán, ami odáig fajult, hogy a Ferrari hajlandó volt neki annyi pénzt kicsengetni 2009 végi távozásáért, hogy a következő szezonban úgy is bekerült a legjobban fizetett pilóták közé, hogy nem is versenyzett az F1-ben...

Noha két év száműzetés után a Lotus mentőövet dobott neki, és futamgyőzelmeivel ismét felkeltette a Ferrari érdeklődését, az olaszok a régi Räikkönent már sosem kapták vissza. Fernando Alonso 2014-ben feltörölte vele a padlót, utána pedig semmi másnak nem használták, mint Sebastian Vettel szárnysegédjének, ami egy hozzá fogható ösztönös zseni esetében kiábrándító. Ne legyenek illúzióink, ha Jules Bianchi szuzukai tragédiája nem következik be, a francia pilóta már 2015-ben leváltja Räikkönent, akit ferraris végzete most ért utol.

Jules Bianchi keresztfia, Charles Leclerc személyében.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik