F1: Ricciardo nem akar naiv lenni, hatesélyes csatát vár a pole-ért

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2018.10.27. 07:39
null
Verstappen akár idén először pole pozícióssá is válhat (Fotó: AFP)
A Red Bull domináns pénteket tudhat maga mögött Mexikóban, amit jól jelzett, hogy a csapat – mindkét szabadedzésen Max Verstappen, Daniel Ricciardo sorrendben – nagy előnnyel végzett az élen. Aggodalomra egyedül a holland leállása adott okot, ám a csapatfőnök, Christian Horner úgy véli, a tapasztalt probléma nem lesz semmilyen negatív hatással versenyzője hétvégéjére. Daniel Ricciardo eközben előnyük ellenére is hat esélyessel számol az időmérőn, míg Sebastian Vettel és Lewis Hamilton a fejlődésben bízik. Igaz, a brit úgy látja, az osztrák alakulat jelenleg elérhetetlen számukra.

 

19. MEXIKÓI NAGYDÍJ
OKTÓBER 26., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1.Verstappen 1:16.656
2. szabadedzés 1. Verstappen 1:16.720
OKTÓBER 27., SZOMBAT
17.00–18.00: 3. szabadedzés
20.00: időmérő edzés
OKTÓBER 28., VASÁRNAP
21.10: a verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja
KÖVETKEZŐ FUTAMOK
November 11., 18.10: Brazil Nagydíj
November 25., 14.10: Abu-dzabi Nagydíj

A Red Bull remek formában kezdte a Mexikó Nagydíjat, hiszen mindkét pénteki szabadedzésen az élen zártMax Verstappen, Daniel Ricciardo sorrendben, miközben előnye számottevő volt riválisai előtt. Ám hiába a tempófölény, a „vörös bikák" nem lehetnek teljesen elégedettek, hiszen holland pilótájuk alatt bő 10 perccel a második tréning vége előtt megadta magát az autó.

„Hidraulikai problémánk volt, most az a lényeg, hogy miután visszakaptuk az autót, rájöjjünk, mi okozta a gondot. Akkor sincs baj, ha cserélni kell a motort, hiszen még legalább egy büntetés nélkül a rendelkezésére áll" – jelentette ki az osztrák gárda vezetője, Christian Horner.

Verstappen tehát némileg fellélegezhet, ám a hajtómű viselkedése továbbra is aggasztja.

„A motor egyszerűen nem úgy viselkedik, ahogyan kellene, így utána kell járnunk, mi nem stimmel – osztotta meg az aggodalmát, majd a teljesítményükről is beszélt. – Nagyon jó autónk van, és elég leszorítóerő is a rendelkezésünkre áll. A monacói hétvége után nagyjából erre is számítottunk és remek napot zártunk. Talán a pole-ért fogunk menni, de előtte folytatnunk kell a kemény munkát."

„Ha minden így marad, akkor kettőnk között fog eldőlni a pole, azonban nem akarok naiv lenni. Biztos vagyok benne, hogy a Ferrari és a Mercedes sokkal erősebben fog visszatérni. Majd meglátjuk, mi történik, kicsit bízom abban, hogy nem vágnak vissza, de úgy gondolom, hatan fogunk megküzdeni a rajtelsőségért" – tekintett előre már Ricciardo.

„Az időmérőn minden azon múlik, hogy tudsz-e tiszta köröket futni. Emellett eléggé csúszós a pálya, így könnyű hibázni is, szóval nem szabad túlvezetni az autót. Bár az egykörös tempónkkal nagyon elégedett vagyok, úgy érzem, hogy a hosszú távot nézve némileg formán kívül vagyunk, ezért mindenképpen dolgozunk kell még a magas üzemanyagszintes tempónkon" – mutatott rá.

Noha jó pénteket tudhat maga mögött a Renault is, Carlos Sainz Jr. úgy véli, hiba lenne azt gondolni, hogy a Ferrari és a Mercedes előtt járnak.

„Az időlisták kissé félrevezetők, hiszen láthatod, milyen közel van hozzánk a Force India, a Toro Rosso és a Sauber, míg a Ferrari és a Mercedes szinte sehol sincs. Naiv lennék, ha azt hinném, hogy vasárnap harmadikok leszünk a rajtrácson. Bár nagyon optimista vagyok és a legjobbunkat fogjuk nyújtani, tudom, hogy problémákkal küzdöttek. A hosszú etapokon is szenvedtek, ott mentem mögöttük, és láttam, mennyire nem érezték kényelmesen magukat" – árulta el.

„Talán ezúttal az 1–1.5 másodperc helyett csak félre leszünk tőlük, az viszont biztos, hogy továbbra is harcolunk, és ha tudunk még 2–3 tizedet találni, akkor még inkább megnehezítjük a dolgukat" – zárta a gondolatait a spanyol.

A Mexikóban az ötödik címét bebiztosítani készülő Lewis Hamilton bő 1 szekundumos hátrányban végzett először az ötödik, majd a hetedik helyen, miközben a motorra és a hiperlágyak gyors kopására is panaszkodott.

„Az autó bizonyos területeken jól működött, míg máshol nem. Jelenleg nincs egy kifejezett rész, amiben javulnunk kellene, hiszen sok területen van hova fejlődnünk. A magas aszfalthőmérséklet mellett szinte olvadtak a gumik, azonban mindenkinél ugyanaz volt a helyzet" – osztotta meg, és az időmérős esélyekről is véleményt formált.

„Pillanatnyilag elérhetetlennek tűnik a Red Bull, míg a Ferrari egy szinten van velünk, azonban mindent meg fogunk próbálni, és a legjobbunkat fogjuk nyújtani, hogy versenybe szállhassunk."

A mercedeseshez hasonlóan riválisa, Sebastian Vettel sem lehet elégedett, hiszen hiába felezte meg a lemaradását, még így is bő 1 másodperccel elmaradt Verstappen idejétől.

„Ezen a pályán számít a legkevésbé a motor, így várható volt, hogy a Red Bull nagyon erős lesz. Viszont nem volt egyetlen tiszta körünk sem, különben a Renault előtt végeztünk volna" – magyarázta, majd az abroncsokra is kitért.

„Talán a Red Bull kivételével mindenki a határon van a gumikkal, próbáljuk munkára bírni őket, hogy kevesebbet csúszkáljunk"– emelte ki a német, hogy milyen problémákkal szembesültek a versenyzők a gyorsan kopó hiperlágyat használva.

„A hosszú etapon egészen jó volt a tempónk, azonban egy körön egyelőre szenvedünk, mert nem találjuk a jó egyensúlyt" – mondta, és azt is elárulta, hogy a régi és az új padlólemez újabb tesztelése után inkább a korábbi verziónál maradnak.

MEXIKÓI NAGYDÍJ, 1. SZABADEDZÉS, VÉGEREDMÉNY
1. Max Verstappen holland Red Bull-Tag Heuer 1:16.656 átlag: 202.128 km/ó 19 kör
2. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Tag Heuer 1:17.139 0.483 mp h. 19
3. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:17.926 1.270 20
4. Nico Hülkenberg német Renault 1:18.028 1.372 21
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:18.075 1.419 23
6. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:18.322 1.666 27
7. Sebastian Vettel német Ferrari 1:18.746 2.090 17
8. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:18.936 2.280 22
9. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:19.024 2.368 29
10. Nicholas Latifi kanadai RPFI-Mercedes 1:19.078 2.422 23
11. Sergio Pérez mexikói RPFI-Mercedes 1:19.124 2.468 29
12. Antonio Giovinazzi olasz Sauber-Ferrari 1:19.134 2.478 25
13. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:19.276 2.620 26
14. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:19.312 2.656 28
15. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:19.646 2.990 23
16. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:19.716 3.060 29
17. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:19.853 3.197 28
18. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:19.899 3.243 30
19. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:20.142 3.486 26
20. Piere Gasly francia Toro Rosso-Honda idő nélkül 2
MEXIKÓI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS, VÉGEREDMÉNY
1. Max Verstappen holland Red Bull-Tag Heuer 1:16.720 átlag: 201.960 km/ó 21 kör
2. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Tag Heuer 1:16.873 0.153 mp h. 32
3. Carlos Sainz Jr. spanyol Renault 1:17.953 1.233 35
4. Sebastian Vettel német Ferrari 1:17.954 1.234 42
5. Nico Hülkenberg német Renault 1:18.046 1.326 36
6. Brendon Hartley új-zélandi Toro Rosso-Honda 1:18.061 1.341 35
7. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:18.100 1.380 40
8. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:18.133 1.413 42
9. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:18.140 1.420 40
10. Sergio Pérez mexikói RPFI-Mercedes 1:18.167 1.447 24
11. Esteban Ocon francia RPFI-Mercedes 1:18.485 1.765 24
12. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:18.733 2.013 39
13. Charles Leclerc onacói Sauber-Ferrari 1:19.024 2.304 39
14. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:19.047 2.327 36
15. Stoffel Vandoorne belga McLaren-Renault 1:19.096 2.376 30
16. Lance Stroll kanadai Williams-Mercedes 1:19.219 2.499 25
17. Marcus Ericsson svéd Sauber-Ferrari 1:19.322 2.602 41
18. Szergej Szirotkin orosz Williams-Mercedes 1:19.335 2.615 37
19. Fernando Alonso spanyol McLaren-Renault 1:19.543 2.823 31
20. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:19.670 2.950 35
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik