F1: a riválisok megkérdőjelezik a Ferrari-motor szabályosságát

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2019.09.18. 09:41
null
A Mercedes hiába üldözte Leclerc-t Monzában, DRS-sel sem tudott igazán támadni (Fotó: AFP)
A Ferrari az idén kiemelkedően teljesít motorfronton, s a riválisok nem biztosak abban, hogy a maranellóiak szabályosan jutnak hozzá a plusz lóerőkhöz. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner elárulta, aggályaikat a Nemzetközi Automobil-szövetségnek (FIA) is jelezték.

 

A Ferrari legnagyobb erőssége idén az egyenesbeli sebessége, amit az elmúlt két nagydíjon mutatott tempója is alátámasztott. Ugyanis a mezőny a versenynaptár két olyan helyszínére látogatott, amelyen a leginkább érvényesülnek az erőforrások közötti különbségek. A maranellóiak mérlege: két pole pozíció és két győzelem Charles Leclerc révén.

12. SZINGAPÚRI NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 20., PÉNTEK
1. szabadedzés:10.30–12.00
2. szabadedzés:14.30–16.00
SZEPTEMBER 21., SZOMBAT
3. szabadedzés:12.00–13.00
Időmérő: 15.00–16.00
SZEPTEMBER 22., VASÁRNAP
Futam: 14.10–16.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Szeptember 29., 13.10
6. Orosz Nagydíj
Október 13., 6.1035. Japán Nagydíj
Október 27., 20.10 20. Mexikói Nagydíj

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff az Olasz Nagydíjat követően arról beszélt, alapvetően nagyon közel vannak egymáshoz a motorok, azonban egy gyártó messze elhúzott a többi előtt.

„Jelenleg a Renault, a Honda és mi körülbelül egy szinten vagyunk. Egyedül a Ferrari magaslik ki, méghozzá elég komoly mértékben” – mondta az osztrák az Auto Motor und Sportnak.

A paddockban több teória is terjed arról, honnan nyeri a Ferrari az extra teljesítményt. Egyesek úgy vélik, az erőforrás a megengedettnél több kilowattot hív le az akkumulátorból, míg mások azt gondolják, valahogy képes több üzemanyagot tárolni, majd felhasználni a fontosabb pillanatokban, de az is felvetődött, extra motorolajat éget el.

A Red Bull-vezetők közül Christian Horner elárulta, a FIA-val is kapcsolatba léptek, míg Helmut Marko megosztotta, nem csak ők látják gyanúsnak a Ferrari-erőforrás fölényét.

„Számos kérdést tettünk fel az FIA-nak, azonban egyelőre nem kaptunk válasz” – jelentette ki Horner.

„Hozzávetőlegesen ötvennégy lóerőről beszélünk – fedte fel már Marko az Auto Bildnek. – Ezt azonban javarészt egy körön tudják lehívni. A különbség elég egyértelmű volt a spái és a monzai időmérőn is. Azonban nem mi vagyunk azok, akik a leginkább mutogatnak a Ferrarira. A Renault és a Mercedes teszi ezt” – magyarázta. Az olaszok motorjának szabályosságáról az FIA technikai vezetőjét, Jo Bauert is megkérdezték.

„Eddig minden legális” – adott választ a szakember.

Legfrissebb hírek

Az FIA büntetett, majd visszakozott – furcsa esetekből nem volt hiány Bahreinben

F1
5 órája

Hamilton úgy érzi, rájött, hogyan kell vezetni az „idegen" Ferrarit

F1
6 órája

F1-es mérnökkel forradalmasítanák az adatfeldolgozást az MU-nál – sajtóhír

Angol labdarúgás
7 órája

Marko attól fél, hogy Verstappen távozik – a Red Bull válságmegbeszélést tartott a riasztó bahreini verseny után

F1
19 órája

Hülkenberget kizárták a bahreini versenyről – hivatalos

F1
21 órája

Az FIA döntött Russell DRS-ügyében – hivatalos

F1
21 órája

Norris csalódott, hogy miatta maradt el a kettős McLaren-siker; Russell bízik benne, hogy nem kap büntetést

F1
22 órája

Piastri magabiztos sikert aratott Russell és Norris előtt a bahreini versenyen

F1
Tegnap, 16:29
Ezek is érdekelhetik