A Ferrari legnagyobb erőssége idén az egyenesbeli sebessége, amit az elmúlt két nagydíjon mutatott tempója is alátámasztott. Ugyanis a mezőny a versenynaptár két olyan helyszínére látogatott, amelyen a leginkább érvényesülnek az erőforrások közötti különbségek. A maranellóiak mérlege: két pole pozíció és két győzelem Charles Leclerc révén.
SZEPTEMBER 20., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:10.30–12.00 | |||
2. szabadedzés:14.30–16.00 | |||
SZEPTEMBER 21., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés:12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
SZEPTEMBER 22., VASÁRNAP | |||
Futam: 14.10–16.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj | ||
Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj | ||
Október 27., 20.10 | 20. Mexikói Nagydíj |
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff az Olasz Nagydíjat követően arról beszélt, alapvetően nagyon közel vannak egymáshoz a motorok, azonban egy gyártó messze elhúzott a többi előtt.
„Jelenleg a Renault, a Honda és mi körülbelül egy szinten vagyunk. Egyedül a Ferrari magaslik ki, méghozzá elég komoly mértékben” – mondta az osztrák az Auto Motor und Sportnak.
A paddockban több teória is terjed arról, honnan nyeri a Ferrari az extra teljesítményt. Egyesek úgy vélik, az erőforrás a megengedettnél több kilowattot hív le az akkumulátorból, míg mások azt gondolják, valahogy képes több üzemanyagot tárolni, majd felhasználni a fontosabb pillanatokban, de az is felvetődött, extra motorolajat éget el.
A Red Bull-vezetők közül Christian Horner elárulta, a FIA-val is kapcsolatba léptek, míg Helmut Marko megosztotta, nem csak ők látják gyanúsnak a Ferrari-erőforrás fölényét.
„Számos kérdést tettünk fel az FIA-nak, azonban egyelőre nem kaptunk válasz” – jelentette ki Horner.
„Hozzávetőlegesen ötvennégy lóerőről beszélünk – fedte fel már Marko az Auto Bildnek. – Ezt azonban javarészt egy körön tudják lehívni. A különbség elég egyértelmű volt a spái és a monzai időmérőn is. Azonban nem mi vagyunk azok, akik a leginkább mutogatnak a Ferrarira. A Renault és a Mercedes teszi ezt” – magyarázta. Az olaszok motorjának szabályosságáról az FIA technikai vezetőjét, Jo Bauert is megkérdezték.
„Eddig minden legális” – adott választ a szakember.