F1: Hamilton szerint a partimód már nem elég; Vettel a rajtban bízik

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2019.09.28. 18:43
null
Leclerc (balra) és Hamilton (jobbra) – vasárnap újra összecsap a győzelemért? (Fotó: AFP)
Charles Leclerc sorozatban a negyedik pole pozícióját jegyezte, így a monacói várhatja az élről az F1-es Orosz Nagydíj rajtját. Bár a versenyző nagyon örül az eredménynek, abban már nem biztos, hogy a hosszú egyenes miatt nem kerül-e hátrányba riválisaival szemben. A mellőle induló Lewis Hamilton a keményebb gumik ellenére is megkeserítené a ferraris életét, míg Sebastian Vettel úgy véli, ezúttal előnyt is jelenthet számára az, hogy hátrébbről rugaszkodik el.

 

Charles Leclerc nagy formában van a nyári szünet óta, hiszen sorozatban a negyedik pole pozícióját jegyezte a Ferrarival, így összességében már 6 rajtelsőségnél tart a 2019-es idényben. A monacóinak így jó esélye van arra, hogy újabb győzelmet arasson, és még közelebb kerüljön az egyéni összetett második helyéhez.

„Fantasztikus érzés volt az autót vezetni, és határozottan nagyszerű érzés megint megszerezni a pole-t, azonban azt nem tudom, hogy itt ez mennyire számít előnynek, hiszen eléggé hosszú az első kanyarhoz vezető egyenes. A rajt így kulcsfontosságú lesz” – utalt arra a monacói, hogy a közvetlen mögötte lévők könnyen szélárnyékot foghatnak, így akár a harmadik helyről startoló csapattársa, Sebastian Vettel is.

6. OROSZ NAGYDÍJ
SZEPTEMBER 27., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:34.462
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:33.162
SZEPTEMBER 28., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:32.733
Időmérő: 1. Leclerc 1:31.628
SZEPTEMBER 29., VASÁRNAP
A verseny (53 kör, 309.745 km) rajtja: 13.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
Október 13., 6.1035. Japán Nagydíj
Október 27., 20.10 20. Mexikói Nagydíj
November 3., 20.10
41. Amerikai Nagydíj

„Nagyon különleges érzés, hogy egymás után a negyedik elsőségemet ünnepelhetem, azonban most nem nagyon szeretnék foglalkozni a statisztikákkal. Csakis arra összpontosítok, hogy elvégezzem a munkámat, és határozottan hosszú út áll még előttem vasárnap” – jelentette ki Leclerc.

Lewis Hamilton remek kört futott a végén, és fosztotta meg a Ferrarit az utolsó másodpercekben az első sortól. A brit nem mellesleg a közepes keveréken kezdheti meg a versenyt, így alternatív stratégiájával a győzelemre is nagyobb esélye nyílhat Szocsiban.

„Ez eléggé nehéz időmérő volt. Ezeknek a srácoknak őrült sebessége van az egyenesekben. Külön ligában vannak. A mi esetünkben mindig a partimódról beszéltetek, nos, ez valami egészen más, nekik sugárhajtásuk van” kezdte az értékelést a címvédő.

„Én mindent beleadtam, különösen az utolsó körömben, és a csapat fantasztikus munkát végzett. Örülök, hogy a végére összeállt, egyáltalán nem számítottam arra, hogy az első sorból indulhatok, szóval nagyon örülök – mondta, és kitért arra is, miért a közepes keverék mellett tették le a voksukat. – Valami mással kellett próbálkoznunk, és szerencsések voltunk, hogy lehetőségünk is nyílt erre. Mivel eléggé hosszú az út az 1-es kanyarig, nem a legjobb dolog a keményebb gumikon indulni, azonban mindent megteszek, hogy megkeserítsem Charles életét” – kezdte meg a hadviselést Hamilton, míg a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff elmondta, nagyon elégedett az elért eredménnyel.

„Nagyon elégedett vagyok, hiszen Lewis mindent kihozott abban a körben az autóból. A mérnökök pedig a csomagunkat maximalizálták, azonban nem nagyon tudsz mit tenni, ha hét-nyolc tizedet veszítesz az egyenesben” – emelte ki az osztrák.

Vettel hiába nyert több mint egy évet követően, ez sem adott neki igazán lendületet, egész hétvégén le volt maradva csapattársától, majd a kvalifikáción döntő pillanatban rontott, és szorult vissza a harmadik helyre.

„Nyilván nem vagyok teljesen elégedett, hiszen nem tudtam kihozni az autóból a maximumot. Az első szakasz nem úgy alakult, ahogyan terveztük, de összeszedtem magam, és a Q3 már rendben volt. A verseny vasárnap lesz, a sebesség adott. Először is jó rajtot kell venned, aztán aggódhatsz a többi dolog miatt. Hosszú egyenes vezet az első kanyarig, a Mercedes más gumistratégián is van, szóval van abban potenciális előny, hogy hátrábbról indulsz” – magyarázta az elmúlt kilenc kvalifikáción a csapattársa mögött végző német.

A Mercedes eltérő stratégiájára a Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto is kitért.

„Eléggé meglepett a választásuk. Őszintén szólva, mi nem is gondolkodtunk azon, hogy a közepesen rajtoljunk, szóval először is azt kell megértenünk, ők egyáltalán miért döntöttek így. A startnál mi egyértelműen előnyben leszünk a nagyobb tapadás miatt, és itt a rajt nagyon fontos. Ennek ellenére talán ők választottak jól. Az eltérő stratégia ráadásul egy kis színt is visz a versenybe, és érdekes lehet a rajongók számára is” – vélekedett a svájci.

A negyedik pozícióba Max Verstappen kvalifikálta magát, ám a holland a belső égésű motor cseréje miatt 5 rajthelyes büntetést kapott, így a 9. rajtkockát foglalhatja el vasárnap.

„A Ferrari egészen eddig nem is tekerte fel az erőforrását. Az egyenesben több mint egy másodpercet bukunk, ezzel nem igazán lehet mit kezdeni. Vannak kanyarok is a pályán, de egy másodperc egyszerűen túl sok. Az, hogy szét tudtuk választani a két Mercedest egymástól, a lehető legjobb eredmény volt tőlünk. Úgy gondoltam, maximum az ötödik helyet szerezhetjük meg, ám sikerült a negyedik pozíciót elcsípni, szóval lehet esélyünk előrébb jönni” – tekintett előre a holland.

A verseny vasárnap 13 óra 10 perckor veszi kezdetét.


OROSZ NAGYDÍJ, AZ IDÉMŐRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:31.628 átlag: 229.763 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:32.030 0.402 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:32.053 0.425
4. Max Verstappen* holland Red Bull-Honda 1:32.310 0.682
5. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:32.632 1.004
6. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:33.222 1.594
7. Nico Hülkenberg német Renault 1:33.289 1.661
8. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:33.301 1.673
9. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:33.517 1.889
10. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:33.661 2.033
11. Pierre Gasly* francia Toro Rosso-Honda 1:33.950 1.516
12. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:33.958 1.524
13. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:34.037 1.603
14. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:34.082 1.648
15. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:34.233 1.799
16. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:34.840 1.808
17. George Russell brit Williams-Mercedes 1:35.356 2.324
18. Robert Kubica** lengyel Williams-Mercedes 1:36.474 3.442
19. Alexander Albon* thaiföldi Red Bull-Honda 1:39.197 6.165
20. Danyiil Kvjat**
orosz Toro Rosso-Honda
idő nélkül

*5 rajthelyes büntetés motorelemcsere miatt

**a mezőny végéről indul motorelemcsere miatt


AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Vettel 1:33.032 1. Leclerc 1:32.434
2. Hamilton 1:33.230 2. Vettel 1:32.536
3. Verstappen 1:33.368 3. Verstappen 1:32.634
4. Bottas 1:33.413 4. Hamilton 1:33.134
5. Leclerc 1:33.613 5. Bottas 1:33.281
6. Magnussen 1:33.889 6. Grosjean 1:33.643
7. Ricciardo 1:34.138 7. Norris 1:33.725
8. Sainz 1:34.184 8. Sainz 1:33.807
9. Norris 1:34.201 9. Ricciardo 1:33.862
10. Hülkenberg 1:34.236 10. Hülkenberg 1:33.898
11. Grosjean 1:34.283 11. Gasly 1:33.950
12. Stroll 1:34.287 12. Pérez 1:33.958
13. Pérez 1:34.336 13. Giovinazzi 1:34.037
14. Gasly 1:34.456 14. Magnussen 1:34.082
15. Giovinazzi 1:34.755 15. Stroll 1:34.233
16. Räikkönen 1:34.840
17. Russell 1:35.356
18. Kubica 1:36.474
19. Albon 1:39.197
20. Kvjat idő nélkül
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik