A Mercedes folyamatosan nyomás alatt tartotta a pole pozícióból induló Charles Leclerc-t, a verseny nagy részében Lewis Hamilton, majd a hajrában az alternatív stratégián futó Valtteri Bottas került közel a ferrarishoz. Igaz, utóbbi igazi támadást sem tudott indítani ellene, sőt DRS-távolságon belülre is csak néhányszor került. Nem úgy, mint előtte csapattársa, aki többször is próbálkozott, és majdnem meg is előzte Leclerc-t, pedig neki gumielőnye sem volt. Toto Wolff csapatfőnök szerint ez rávilágított a két versenyző közötti különbségre, és úgy véli, Bottasnak még fejlődnie kell versenyhelyzetben.
SZEPTEMBER 6., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés:1. Leclerc 1:27.905 | |||
2. szabadedzés:1. Leclerc 1:20.978 | |||
SZEPTEMBER 7., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:20.294 | |||
Időmérő: 1. Leclerc 1:19.307 | |||
SZEPTEMBER 8., VASÁRNAP | |||
Futam: 1. Leclerc, 2. Bottas, 3. Hamilton | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj | ||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj | ||
Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj |
„Úgy tűnik, kissé szenved, amikor közel kerül egy másik autóhoz, és nem tudja kihozni ilyenkor a kocsiból a maximumot. Lewis ebben a helyzetben valahogy képes még közelebb kerülni, és előzési pozícióba hoznia magát. Ezen mindenképpen javítania kell, de az határozottan pozitívum, hogy nagyon gyors volt. A versenyidejét tekintve talán ő volt a leggyorsabb" – emelte ki az osztrák. Bottas viszont úgy gondolja, az volt a döntő, hogy nem volt meg a kellő tempóelőnyük a támadáshoz.
„Az utolsó etapom kezdetén több mint öt másodperc volt a lemaradásom, ami azt jelentette, nem tudtam úgy beosztani a gumijaimat, ahogy szerettem volna, hiszen nyomnom kellett ahhoz, hogy esélyem legyen. Emiatt a gumim tönkrement, és az utolsó négy körben már bajban voltam a közepes keveréken. Amikor pedig igazán közel kerültem, az első gumim állva maradt. Lewis is ezzel küszködött, egyszer egyenesen tovább is kellett mennie" – utalt arra a finn, amikor a brit elfékezte az abroncsait, majd az 1-es kanyarnál át kellett vágnia a bukótéren, hogy visszatérhessen a nyomvonalra, pozíciót vesztve pont a csapattársával szemben.
„A számításaink szerint egy másodperces tempóelőnnyel kellett rendelkezned ahhoz, hogy legyen esélyed előzni, ám nekem legfeljebb öt tized előnyöm volt Charles-lal szemben, mire utolértem. Mindent megpróbáltam, amit csak lehetett, de nem sikerült" – magyarázkodott Bottas, aki a végén egyszer még támadási helyzetbe kerülhetett volna a ferrarissal szemben, ám hibázott.