F1: Nem tudom, mikor lesz esélyünk a pole-ra – Hamilton

I. SZ.I. SZ.
Vágólapra másolva!
2019.10.26. 07:55
null
Lewis Hamilton nem lát esélyt a pole pozíció megszerzésére (Fotó: AFP)
Lewis Hamilton szerint a Mercedes még jó ideig esélytelen marad a Ferrarival szemben az időmérő edzéseken, a nyári szünet óta az összes rajtelsőséget megszerző olasz csapat ugyanis egy körös tempó terén lépéselőnybe került a riválisokhoz képest. Charles Leclerc óvatosabb rajtot ígér a Japán Nagydíjon kapott büntetése után. A Renault F1-es jövője kérdésessé vált, a Racing Point főnöke elárulta, miért óvtak.

Bár a Mexikói Nagydíj első szabadedzésén még Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, a másodikon, amikor már időmérős szimulációt is futottak, a vb-éllovas majdnem egy másodperccel lemaradt Sebastian Vetteltől. A Ferrari ismét nagyon erős egy körön, az augusztusi nyári szünet óta mind az öt rajtelsőséget megszerző olasz csapat Mexikóvárosban is bízhat a pole pozíció megszerzésében.

20. MEXIKÓI NAGYDÍJ
OKTÓBER 25., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.327
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:16.607
OKTÓBER 26., SZOMBAT
3. szabadedzés: 17.00–18.00
Időmérő: 20.00–21.00
OKTÓBER 27., VASÁRNAP
A verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja: 20.10
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
November 3., 20.10
41. Amerikai Nagydíj
November 17., 18.1047. Brazil Nagydíj
December 1., 14.10
11. Abu-dzabi Nagydíj

Hamilton szerint egy körön olyan erős a Ferrari, hogy már nem is hisz az első rajtkocka megszerzésében.

„Úgy érkeztünk Mexikóba, hogy tudtuk, az időmérőn nem sok esélyünk lesz a Ferrari ellen. Nagyon gyorsak egy körön, nem tudom megmondani, mikor lesz esélyünk arra, hogy megszerezzük az első rajthelyet – mondta Hamilton, de emlékeztetett arra, hogy a legutóbbi két versenyt a Ferrari pole pozíciója ellenére a Mercedes nyerte meg. – Szerencsére mostanában nincs olyan nagy jelentősége annak, ki indul az élről.”

Pénteken Vettel volt a leggyorsabb, de Charles Leclerc-nek ugyanannyi esélye van a pole-ra. A monacói Japánban túlságosan agresszív volt a rajtnál, amivel a saját és Max Verstappen versenyét is elrontotta. Mexikóban azt mondta, most vissza kell vennie.

„Szuzukában feleslegesen vállaltam kockázatot a rajtnál. Sok pontot vesztettem miatta, teljesen szükségtelen volt az a manőver. Tanulok belőle, a jövőben az ilyen szituációkban óvatosabb leszek – mondta Leclerc, aki nem vitatja szuzukai időbüntetésének jogosságát. – Amikor a sportfelügyelőknél megmutatták a jelenetet felvételről, tudtam, hogy megbüntetnek. Abban a pillanatban arra gondoltam, ha ezért nem kapok semmit, akkor valami nincs rendben.”

Leclerc elmondta, nem vitáztak Verstappennel, mert mindketten tudták mi történt, a holland is hamar elfogadta, hogy riválisa hibázott.

Verstappennek pénteken a csapattársa, Alexander Albon hibázott, ezért a hollandnak egyedül kellett tesztelnie a második szabadedzés jelentős részében.

„Gondtalan hibát követtem el, túl szélesen vettem a kanyart. Amikor kitört a kocsi hátulja, már semmit sem tehettem – mondta Albon, aki korábban egyáltalán nem versenyzett a pályán. – Fontos időt veszítettem, ezért a harmadik szabadedzésre új terv kell, és csak remélni tudom, hogy rendben lesz az időmérő. Az autón nem múlik, az nagyon gyorsnak tűnik.”

Mexikóban kiemelt téma a Renault F1-es jövője, a gyár igazgatósága ugyanis rendkívüli ülésen dönt több fontos kérdésről is, köztük a Formula–1-es folytatásról is. Cyril Abiteboul csapatfőnök leszögezte, hogy az istálló F1-es jövője nem a Japán Nagydíjról történt kizárás miatt lett kérdéses, de nehéz elképzelni, hogy nincs összefüggés.

A francia istállót feljelentő Racing Point közben elmondta, mi vezetett az óváshoz Szuzukában.

„Silverstone-ban kezdtük el vizsgálni a Renault fékrendszerét, mert gondok voltak a mienkkel, Sergio emiatt ment neki Hülkenbergnek a biztonsági autós időszakban. Tudtuk, hogy változtatnunk kell, megvizsgáltuk a riválisok rendszereit, és a Renault-é tetszett a leginkább. Megkerestük az FIA-t a terveinkkel, de azt a választ kaptuk, hogy szabálytalan” – mondta Otmar Szafnauer, a Racing Point csapatfőnöke.

A Racing Point állítólag az idény előtti teszteken készült videofelvételt mutatott be bizonyítékként, de a Renault azt állítja, hogy azt az FIA is látta akkor, és engedélyezte. A franciák szerint egy, tőlük a riválishoz átszerződő mérnök fedte fel a csapat titkait.

MEXIKÓI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Ferrari 1:16.607 átlag: 202.258 km/ó 35 kör
2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:16.722 0.115 mp h. 37
3. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:17.072 0.465 34
4. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:17.221 0.614 39
5. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:17.570 0.963 35
6. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:17.747 1.140 40
7. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:18.003 1.396 39
8. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:18.079 1.472 38
9. Nico Hülkenberg német Renault 1:18.261 1.654 23
10. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:18.349 1.742 36
11. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:18.362 1.755 38
12. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:18.366 1.759 34
13. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:18.380 1.773 34
14. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:18.681 2.074 37
15. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:18.766 2.159 37
16. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:18.889 2.282 46
17. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:19.306 2.699 37
18. George Russell brit Williams-Mercedes 1:19.968 3.361 36
19. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:20.180 3.573 37
20. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:21.665 5.058 5
1. SZABADEDZÉS
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:17.327 átlag: 200.375 km/ó 25 kör
2. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:17.446 0.119 mp h. 23
3. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:17.461 0.134 17
4. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:17.949 0.622 21
5. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:18.005 0.678 25
6. Sebastian Vettel német Ferrari 1:18.218 0.891 20
7. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:18.401 1.074 21
8. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:18.593 1.266 23
9. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:18.835 1.508 27
10. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:18.959 1.632 22
11. Nico Hülkenberg német Renault 1:19.011 1.684 22
12. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:19.013 1.686 22
13. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:19.205 1.878 22
14. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:19.299 1.972 23
15. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:19.499 2.172 23
16. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:19.679 2.352 21
17. Sergio Pérez mexikói Racing Point-Mercedes 1:19.717 2.390 23
18. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:19.850 2.523 22
19. George Russell brit Williams-Mercedes 1:20.548 3.221 26
20. Nicholas Latifi* kanadai Williams-Mercedes 1:21.566 4.239 30
*tesztpilóta

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik