A Red Bull holland versenyzője, Max Verstappen nagyon jól megy Mexikóban, lassan igazi pályaspecialistának is nevezhető, ám remek kvalifikációs teljesítményét beárnyékolta az időmérő után tanúsított viselkedése, amiért végül el is vesztette a pole pozíciót.
OKTÓBER 25., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.327 | |||
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:16.607 | |||
OKTÓBER 26., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Leclerc 1:16.145 | |||
Időmérő: 1. Verstappen 1:14.758 | |||
OKTÓBER 27., VASÁRNAP | |||
A verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja: 20.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
November 3., 20.10 | 41. Amerikai Nagydíj | ||
November 17., 18.10 | 47. Brazil Nagydíj | ||
December 1., 14.10 | 11. Abu-dzabi Nagydíj |
A holland ugyanis úgy javított korábbi idején, hogy Valtteri Bottas balesete miatt már lengették a sárga zászlót. Bár a vétség egyértelműnek tűnt, a sportfelügyelők sokáig nem vizsgálták az esetet, hiszen az indoklás szerint Verstappen rosszabb részidőt futott abban a bizonyos miniszektorban, mint az első gyors körén.
A Red Bull-os azonban meglehetősen meggondolatlanul fogalmazott az időmérőt követő sajtótájékoztatón, egyszerűen kijelentette, nem vette el a gázt a kör végén.
„Tudtam, hogy mi történt Bottasszal. Nem úgy tűnt, hogy elvettem, vagy mégis? Nem" – jelentette ki, majd hozzátette, ha szabálytalannak vélik az utolsó körét, nyugodtan töröljék, hiszen az első ideje is elég a pole pozícióra. Nos, a körrekordját törölték, két büntetőponttal jutalmazták, és még 3 hellyel hátra is sorolták a nyilatkozatot követő vizsgálódás eredményeképp.
A történtek után 1997 világbajnoka, Jacques Villeneuve is megszólalt, aki bírálta Verstappen viselkedését.
„Az első szabály, amit megtanulsz, hogy figyeld a zászlókat – magyarázta, majd hozzátette, a holland versenyző viselkedése egyáltalán nem követendő. – Úgy gondolom, nem mutat túl jó példát. Nem csak a biztonsági okok miatt. Már így is az övé volt a pole pozíció. Egyáltalán nem gondolkodott. Nem volt túl okos megmozdulás tőle" – emelte ki, a bírálók sorába pedig Lewis Hamilton is beállt.
„Az FIA-nak szigorúnak kell lennie a dupla sárga zászlós esetekkel kapcsolatban. Emlékszem, valamikor egy GP2-es versenyző nem vette figyelembe a jelzést, és egy pályabíró is megsérült. Ők önkéntesek, akik az életüket kockáztatják azért, hogy a versenyzők biztonságban legyenek a pályán. Max pedig tisztában volt azzal, hogy pályabírók és Valtteri is a pályán lehet, azonban nem foglalkozott vele" – mondta a brit, aki Verstappen büntetésének köszönhetően a harmadik rajtkockába lépett előre, és így jobb helyzetbe is került ahhoz, hogy megszerezze 6. egyéni címét a 20 óra 10 perckor kezdődő versenyen.
Ehhez azonban mindenképpen részesévé kell válnia a különleges pódiumceremóniának Mexikóvárosban.
…nyer és leggyorsabb kört fut, miközben Bottas legfeljebb a 4. |
…nyer, miközben Bottas legfeljebb az 5. – leggyorsabb körrel is |
…2., miközben Bottas legfeljebb a 8. és nem fut leggyorsabb kört |
…2., miközben Bottas legfeljebb a 9. |
…3. és leggyorsabb kört fut, miközben Bottas legfeljebb a 9. |
…3., miközben Bottas legfeljebb a 10. és nem fut leggyorsabb kört |