NOVEMBER 15., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 1. Albon 1:16.142 | |||
2. szabadedzés: 1. Vettel 1:09.217 | |||
NOVEMBER 16., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:08.320 | |||
Időmérő: 19.00–20.00 | |||
NOVEMBER 17., VASÁRNAP | |||
A verseny (71 kör, 305.909 km) rajtja: 18.10 | |||
AZ UTOLSÓ FUTAM | |||
December 1., 14.10 | 11. Abu-dzabi Nagydíj |
Pénteken felemás idő fogadta a mezőnyt a Brazil Nagydíj helyszínén: az első szabadedzésen esőben és felszáradó pályán, míg a másodikon száraz körülmények között körözhettek a versenyzők. A hétvége további részében azonban többnyire napos idő várható Interlagosban, így a harmadik tréningen is slick keverékeken tesztelhettek a csapatok.
Ez pedig azt jelentette, a Ferrari némileg előnyben lehet, hiszen az egyenesben továbbra is nagy volt a fölénye a riválisaihoz képest. Igaz, a többiek a hátrány nagy részét már pénteken is vissza tudták hozni a kör többi részén, és az is az ellenfeleket segítette, hogy már a hétvége előtt tudni lehetett, Charles Leclerc autójában motort cserélnek. A monacói így 10 rajthelyes büntetés tudatában készülhetett a brazíliai viadalra.
Az első gyors köröket követően Max Verstappen vezette az időlistát 1:09.063-as körével, mögötte szűk 4 tizedes hátrányban Lewis Hamilton következett, míg a harmadik leggyorsabbnak csapattársa, Valtteri Bottas számított, aki a két Ferrarit előzte meg.
Bő húsz perccel a vége előtt aztán megkezdődtek az időmérős szimulációk: elsőként Verstappen próbálkozott, ám a holland a lila középső szektora ellenére végül 4 ezredet tudott csak javítani a korábbi legjobbján. Az olaszok párosa azonban sokat faragott, Leclerc 1:08.611-gyel vette át a vezetést, míg mögé márkatársa, Vettel zárkózott fel 53 ezredes hátránnyal.
Ezt követően érkezett Hamilton, aki hiába volt hátrányban az első szektorban a monacóihoz képest, brutális középső részidőt repesztett, s végül 1:08.320-nál állította meg a stoppert, amivel átvette a vezetést. Később még Verstappen próbálkozott egy újabb gyors körrel, és jól is tette, hiszen 26 ezredre megközelítette a Mercedes brit versenyzőjét, a ferrarisok így a 3–4. pozícióba estek vissza.
Leclerc-ék mögött Alexander Albon következett, míg a hatodik Bottas volt – a finn lemaradása már több mint 8 tized volt. Az első tízes sorát Danyiil Kvjat, Antonio Giovinazzi, Lando Norris és Carlos Sainz Jr. egészítette ki.
Folytatás 19 órakor az időmérővel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:08.320 | átlag: 227.055 km/ó | 17 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:08.346 | 0.026 mp h. | 18 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:08.611 | 0.291 | 20 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:08.664 | 0.344 | 22 |
5. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 1:09.136 | 0.816 | 17 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:09.201 | 0.881 | 20 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Honda | 1:09.415 | 1.095 | 22 |
8. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1:09.462 | 1.142 | 20 |
9. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:09.585 | 1.265 | 18 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | McLaren-Renault | 1:09.588 | 1.268 | 21 |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:09.619 | 1.299 | 21 |
12. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:09.625 | 1.305 | 19 |
13. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:09.650 | 1.330 | 17 |
14. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:09.713 | 1.393 | 18 |
15. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 1:09.761 | 1.441 | 17 |
16. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:09.798 | 1.478 | 20 |
17. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 1:09.995 | 1.675 | 19 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 1:10.312 | 1.992 | 16 |
19. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1:10.843 | 2.523 | 19 |
20. | Robert Kubica | lengyel | Williams-Mercedes | 1:11.205 | 2.885 | 23 |