JÚLIUS 17., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
JÚLIUS 18., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
JÚLIUS 19., VASÁRNAP | |||
A verseny (70 kör, 306.630 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 2., 16.10 | Brit Nagydíj | ||
Augusztus 9. 16.10 | A 70. Évforduló Nagydíja | ||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj |
Mint ismert, a Ferrari nem hosszabbította meg Sebastian Vettel 2020 végén lejáró szerződését, és bár a bejelentéskor a csapatfőnök, Mattia Binotto úgy fogalmazott, hogy közös megegyezéssel válnak el a pilóta és a csapat útjai, az idénynyitó Osztrák Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján a német versenyző elmondta, még csak ajánlatot sem kapott, és meglepte, amikor Binotto felhívta és kijelentette, hogy a gárda nem akarja folytatni vele. A csapatfőnök ezt követően már úgy nyilatkozott, hogy a koronavírus-járvány miatt változott meg a maranellóiak véleménye, s ezért ajánlottak szerződést Vettel helyett Carlos Sainz Jr.-nek.
A versenyző és az istálló között tehát érezhetően megváltozott a dinamika, és a korábbi F1-es versenyző Eddie Irvine szerint részben ez is közrejátszik a Ferrari jelenlegi szenvedésében – a rossz szereplés nyomán a hírek szerint Binotto napjai meg is vannak számlálva…
„Óriási a nyomás a Ferrarin, nehéz helyzetben van, de az még rá is tesz egy lapáttal, hogy egy olyan pilóta versenyzik nála, aki tudja, hogy az év végén távozik. Hűségről már nem lehet beszélni, és az sem kérdés, hogy Leclerc az első számú, szóval eléggé megváltozott a dinamika. Őszintén én a Ferrari helyében inkább már idén megszabadultam volna Vetteltől, és fizettem volna neki, hogy egy fiatal srácot vagy akárkit beültethessek a helyére. Úgy érzem, Vettel romboló hatással van a csapatra, de biztos megvannak az okai annak, hogy megtartották. Talán nem akartak ilyen sokat fizetni egy olyan versenyzőnek, aki nem csinál semmit – magyarázta, majd a két versenyző múlt vasárnapi ütközésére is kitért.
„Mint ahogy már mondtam többször is, Vettellel az a probléma, hogy nagyon sok hibát követ el. Bár elsősorban Leclerc volt a felelős, Vettel túlságosan is nyitva hagyta az ajtót a támadásra" – jelentette ki, és azt is hozzátette, hogy ezért 5 százalékban a legutóbb az Aston Martinnal összeboronált négyszeres világbajnok is hibáztatható a kettős kiesést eredményező balesetért.