NOVEMBER 27., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:29.033 | ||||
2. szabadedzés: 1. Hamilton 1:28.971 | ||||
NOVEMBER 28., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:28.355 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:27.264 | ||||
NOVEMBER 29., VASÁRNAP | ||||
A verseny (57 kör, 308.238 km): 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Albon | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
December 6., 18.10 | Szahíri Nagydíj, Szahír | |||
December 13., 14.10 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
A hétszeres világbajnok Lewis Hamilton pályafutása 98. pole pozícióját szerezte meg a Bahreini Nagydíj időmérőjén, így ő várhatta az élről a piros lámpák kialvását. Mellőle csapattársa, Valtteri Bottas rugaszkodhatott el, míg a második rajtsorban a Red Bull kettőse, Max Verstappen és a 2021-es üléséért küzdő Alexander Albon foglalhatott helyet.
Az „ezüstnyilak" újabb első rajtsora ellenére izgalmas versenyre lehetett számítani, hiszen Szahír nem túl kedves a pole pozíciósokhoz, és a „vörös bikák" erősnek tűntek versenytempóban, ráadásul az erős gumikopás miatt stratégiai szempontból is érdekes csata volt várható. A verseny legnagyobb kérdése így az volt, hogy tovább íródik-e Hamilton négy verseny óta tartó győzelmi sorozata, vagy valaki más ünnepelhet a villanyfényben.
A hétszeres világbajnok jól kapta el a rajtot, míg Bottas kissé beragadt, és egészen a hatodik pozícióig esett vissza, miközben a brit mögé Verstappen, Sergio Pérez, Albon és Daniel Ricciardo sorolt be az első ötösben. Túl sokáig azonban nem tartott a verseny, hiszen hátrébb óriási baleset történt: Romain Grosjean a 3-as kanyar után eltalálta Danyiil Kvjat AlphaTaurijának elejét, aminek következményeként a francia versenyző autója olyan nagy sebességgel szállt bele a szalagkorlátba, hogy a kocsi kettétört, az első fele átfúródott a korláton, és kigyulladt!
Az eset miatt azonnal lengett a piros zászló, míg a tűzből 28 másodperc után fél pár cipőben kikászálódó versenyzőt mentőhelikopterrel a kórházba szállították, miután a csapat jelentése szerint kisebb égési sérüléseket szenvedett a kezén és a bokáján, és erős gyanúja volt annak is, hogy bordatörést szenvedett az 53 G-s becsapódás után. A képekből később kiderült, sokkal rosszabbul is végződhetett volna a baleset, ha nincs a glória, hiszen az védte meg a pilóta fejét, amikor a Haas átszakította a korlátot.
A hatalmas baleset után csaknemmásfél órás várakozás következett, hiszen a szalagkorlát is megsérült. A szerelést követően újabb állórajt jött, méghozzá úgy, hogy Hamilton, Verstappen, Pérez, Bottas és Albon alkotta az első ötös sorrendjét. A mezőny nagy része a közepes gumik mellett tette le a voksát, ketten, Kvjat és Carlos Sainz Jr. lágyon, míg hárman, Sebastian Vettel, Kevin Magnussen és Pierre Gasly a keményen indultak.
Hamilton a második startnál is jól rugaszkodott el, mögötte Verstappen és Pérez csatázott a második helyért, a holland és a mexikói párharcából előbbi jött ki győztesen, így Red Bulljával besorolt a 44-es rajtszámú Mercedes elé. A futam azonban most sem mehetett szabadon sokáig, hiszen hátrébb Lance Stroll szenvedett nagy balesetet. A Racing Point kanadai versenyzőjeGrosjeanhozhasonlóan Kvjat AlphaTaurijának bal elsőjét találta el, aminek következtében az RP20-as fejre állt!
Stroll szerencsére sértetlenül szállt ki az autóból, az esetet követően azonban pályára kellett küldeni a biztonsági autót, amely a 9. körben hagyta el újra a nyomvonalat. Az élmezőnyből közben Bottaslassú defektet szenvedett, ezért kereket kellett cserélnie, és a 16. helyre visszaesett a kemény gumikat kapó Mercedesszel. Csapattársa, Hamilton viszont az újraindítást követően is megtartotta a vezetést, majd körről körre futotta a leggyorsabb köröket, és a 15. körig bezárólag több mint 2.5 szekundumos előnyt épített ki Verstappen előtt.
A sportfelügyelők időközben vizsgálni kezdték Kvjat és Stroll összeérését is, és10 másodperces időbüntetéssel sújtották az orosz versenyzőt baleset okozásáért.
Az élmezőnyből a vezető Hamilton a 20. körben jött ki kerékcserére, és kapott közepes gumikat, nem úgy, mint Verstappen, aki keményeken tért vissza. Bár a holland remek tempót diktált, nem sikerült igazán közel kerülnie a Mercedeshez, a Red Bull így a 35. körben elé vágásra szánta el magát, ez azonban rosszul sült el, hiszen lassúra sikerült a holland cseréje, így újabb értékes másodperceket vesztett. Verstappen kiállására a Mercedes gyorsan reagált, így Hamilton a következő körben meg is ejtette az újabb bokszlátogatását, majd az élen tért vissza a fehér oldalfalú gumikon.
A hétszeres világbajnok mögött ekkor Verstappen, Pérez, Albon, Gasly, Norris, Sainz, Ricciardo és Bottas alkotta az első tízes sorát. Utóbbi számára meglehetősen kalandos út vezetett a pontszerző helyekig, hiszen többször is hátulról volt kénytelen visszakapaszkodni a korai cseréje után. Menetelése végül a 44. körben ért véget, akkor sikerült beékelődnie a két Renault közé. Bár a finn több előzést már nem mutatott be, újabb helyet így is tudott javítani, mivel három körrel a vége előtt a harmadik pozícióban magabiztosan haladó Pérez Racing Pointja először füstöt eregetve lelassult, majd kigyulladt.
A mexikói félrehúzódott, és az eset miatt újra pályára hajtott a biztonsági autó, amely már nem is jött ki a mezőny elől, így korlátozás alatt ért véget a verseny. Hamilton pályafutása 95., idei 11. győzelmét aratta, utóbbi révén sikerült beállítania az egyéni rekordját. MögötteVerstappen haladt át a célvonalon, míg a harmadik Albon lett, a thaiföldi a Toszkán Nagydíj után zárt ismét dobogós helyen.
A 4. és az 5. helyen Norris vezérletével a McLaren következett, a wokingi gárda az erős kettős pontszerzésnek és a Racing Point nullázásának köszönhetően a konstruktőri tabellán átvette a harmadik helyet, és 17 pontos előnyre tett szert Lawrence Stroll csapata előtt. Hatodikként Gasly szelte át a célvonalat, őt Ricciardo, Bottas, Ocon és Leclerc követte az első tízesben.
Folytatás jövő héten a Szahíri Nagydíjjal.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:34:01.829 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1.254 mp h. |
3. | Alexander Albon | thaiföldi | Red Bull-Honda | 8.005 mp h. |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 11.337 mp h. |
5. | Carlos Sainz | spanyol | McLaren-Renault | 11.787 mp h. |
6. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 11.942 mp h. |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Renault | 19.368 mp h. |
8. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 19.680 mp h. |
9. | Esteban Ocon | francia | Renault | 22.803 mp h. |
10. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1 kör h. |
11. | Danyiil Kvjat | orosz | AlphaTauri-Honda | 1 kör h. |
12. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1 kör h. |
14. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
18. | Sergio Pérez | mexikói | Racing Point-Mercedes | 4 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Lance Stroll | kanadai | Racing Point-Mercedes | 2 | |
Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 0 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton* | 11 | 13 | 15 | 6 | 332 |
2. | Valtteri Bottas | 2 | 10 | 12 | 2 | 201 |
3. | Max Verstappen | 1 | 10 | 11 | 3 | 189 |
4. | Daniel Ricciardo | – | 2 | 12 | 1 | 102 |
5. | Sergio Pérez | – | 1 | 12 | – | 100 |
6. | Charles Leclerc | – | 2 | 10 | – | 98 |
7. | Lando Norris | – | 1 | 11 | 2 | 86 |
8. | Carlos Sainz | – | 1 | 10 | 1 | 85 |
9. | Alexander Albon | – | 2 | 10 | – | 85 |
10. | Pierre Gasly | 1 | 1 | 9 | – | 71 |
11. | Lance Stroll | – | 1 | 8 | – | 59 |
12. | Esteban Ocon | – | – | 8 | – | 42 |
13. | Sebastian Vettel | – | 1 | 7 | – | 33 |
14. | Danyiil Kvjat | – | – | 6 | – | 26 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 2 | – | 10 |
16. | Kimi Räikkönen | – | – | 2 | – | 4 |
17. | Antonio Giovinazzi | – | – | 3 | – | 4 |
18. | Romain Grosjean | – | – | 1 | – | 2 |
19. | Kevin Magnussen | – | – | 1 | – | 1 |
*: már világbajnok |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes* | 533 |
2. | Red Bull-Honda | 274 |
3. | McLaren-Renault | 171 |
4. | Racing Point-Mercedes** | 154 |
5. | Renault | 144 |
6. | Ferrari | 131 |
7. | AlphaTauri-Honda | 97 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 8 |
9. | Haas-Ferrari | 3 |
10. | Williams-Mercedes | 0 |
*: már világbajnok **: A Racing Pointtól 15 büntetőpont levonva |