ÁPRILIS 16., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
2. szabadedzés: 14.30–15.30 | ||||
ÁPRILIS 17., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 11.00–12.00 | ||||
Időmérő: 14.00–15.00 | ||||
ÁPRILIS 18., VASÁRNAP | ||||
A verseny (63 kör, 309.049 km) rajtja: 15.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Május 2., 16.00 | Portugál Nagydíj, Portimao | |||
Május 9., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona | |||
Május 23., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo |
Mint ismert, Lewis Hamilton a tavalyi Bahreini Nagydíj után produkált pozitív koronavírustesztet, aminek következményeként nem tudott részt venni a második szahíri versenyhétvégén. A brit helyét a williamses George Russell foglalhatta el, aki azonnal elkapta a ritmust, és akár már az első mercedeses futamán győzedelmeskedhetett volna. A csapat azonban óriási hibát vétett a kerékcserénél, majd a pilóta lassú defekt miatt kényszerült sokadjára a bokszutcába, aminek eredményeként az első helyett a kilencedik pozícióban szelte át a célvonalat.
A futamot követően több pletyka is napvilágot látott azzal kapcsolatban, hogy Russell és Hamilton között megromlott a viszony, miután egyesek azt pedzegették, hogy a fiatal pilóta jó teljesítménye rossz fényt vetett a hétszeres bajnokra. Bár ezt több pilótatárs cáfolta azóta, s a ferraris Carlos Sainz Jr. olyan kijelentést is tett, hogy Hamilton azonos autóban is kiemelkedne a mezőnyből, a téma újra és újra előkerül, s pontosan ez történt az Emilia-romagnai Nagydíj sajtótájékoztatóján is, amikor Russell megint megkapta azt a kérdést, hogy változott-e a viszonya Hamiltonnal a helyettesítés óta.
„Azt a kérdést tették fel nekem, hogy beszéltem-e vele a bahreini versenyt követően. Én azt mondtam, hogy nem, és nem is szoktunk beszélgetni egymással a futamok után. Egymás ellen versenyzünk. Ha találkozunk a paddockban, váltunk pár szót. Idén egyszer már összefutottunk, üdvözöltük egymást egy öklössel, de ez a helyzet semmit sem változott 2019 óta. Lewisszal ugyanolyan a kapcsolatom, mint amilyen mindig is volt. Hasonló viszonyt ápolok még jó néhány másik pilótával is mezőnyből, és ez teljesen rendben van így. Nincs semmiféle ellentét vagy probléma közöttünk" – jelentette ki.
Russell szerződése az év végén lejár a Williamsszel, mint ahogyan Hamiltoné, valamint Bottasé is a Mercedesszel, így sokan arra számítanak, a fiatal pilóta jövőre megkaphatja a lehetőséget a német csapattól. Toto Wolff azonban többször is hangsúlyozta, először a jelenlegi versenyzőivel ül le tárgyalni, vagyis előfordulhat, hogy Russell hoppon marad. A Motorsport pontosan ezért a britnek szegezte a kérdést, hogy elgondolkozott-e más opción is a Mercedesen kívül.
„Hisznek bennem, és én is hiszek bennük, de majd az idő eldönti. Amikor 2016-ban szerződést kötöttünk, az első naptól fogva világos volt, hogy ha teljesítek, akkor megkapom a lehetőséget. Ez volt a helyzet a GP3-ban, az F2-ben, és eddig az F1-ben is. Nyilván a Williamsszel aláírtam egy hároméves kontraktust 2018-ban, de minden, amit most mondhatok, hogy meg kell várnunk, mi fog történni. Annyi biztos, hogy ilyen gondolat meg sem fordult a fejemben" – utalt vissza az eredeti kérdésre.