F1: „Neked kell az okosabbnak lenned” – Hamilton a legtisztább versenyző lenne

H. L.H. L.
Vágólapra másolva!
2021.11.24. 12:38
null
Hamilton szerint a meghátrálás nem a gyengeség jele (Fotó: AFP)
A Formula–1-es Mercedes brit versenyzője, Lewis Hamilton a lehető legtisztábban szeretne versenyezni, hogy a pályafutása során elért eredményeit soha ne lehessen elvitatni.

 

Lewis Hamilton és Max Verstappen rendkívül kiélezett csatát folytat egymással a bajnoki címért, s noha nemegyszer összeütköztek már egymással, a brit többször is hangoztatta, számára a győzelem megszerzésének módja is ugyanolyan fontos, mint maga a cél elérése. A mercedeses a Motorsportnak adott interjújában kifejtette, a lehető legtisztábban szeretne versenyezni, és azt is elárulta, mi áll ennek a hátterében.

1. KATARI NAGYDÍJ
NOVEMBER 19., PÉNTEK
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:23.723
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:23.178
NOVEMBER 20., SZOMBAT
3. szabadedzés: 1. Bottas 1:22.310
Időmérő: 1. Hamilton 1:20.827
NOVEMBER 21., VASÁRNAP
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Alonso
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK
December 5., 18.30Szaúdi Nagydíj, Dzsidda
December 12, 14.00Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi

Az édesapám így nevelt. Mindig azt mondta, hogy beszéljek inkább a pályán. Sokat piszkáltak gyerekkoromban, nemcsak az iskolában, hanem a versenypályán is, mi pedig a megfelelő módon szerettük volna legyőzni őket, nem egy kiesés vagy ütközés révén."

„Ha így nyersz, akkor nem lehet elvitatni, hogy te vagy a jobb. Ha viszont baleseteid vannak, mondhatják, hogy egyfajta taktikaként használtad. Én szeretnék a legtisztább versenyző lenni, puszta sebességgel, kemény munkával és elszántsággal szeretnék bizonyítani, mert akkor a végén senki sem vonhatja kétségbe, amit elértem."

Hamilton bajnoki riválisát a mezőny egyik legagresszívebb pilótájának tartják, aki többször is bizonyította már, hogy nem fél feszegetni a határokat. A két vb-aspiráns Nagy-Britanniában és Olaszországban is összeütközött egymással, míg a két héttel ezelőtti Brazil Nagydíjat követően rengeteg kritika érte a hollandot amiatt, ahogyan kiterelte a britet a pályáról, miközben az első helyet védte.

A címvédőt megkérdezték arról is, miként közelíti meg a versenyzést egy olyan agresszív pilóta ellen, mint amilyen a Red Bull-os.

Nagyon-nagyon óvatosnak kell lenned. Minden eddiginél jobban. Ahelyett, hogy megadnád valakinek a kétségedből fakadó előnyt, tudnod kell, mi fog történik. Mindig készen kell állnod arra, hogy bármi áron elkerülj egy ütközést, még ha ez azt is jelenti, hogy szélesre kell futnod, mert igazából el szeretnél jutni a célig, nem igaz?"

„Ha makacs vagy és a végletekig kitartasz, akkor abból baleset lesz. Szóval én csak erre törekszem: biztosra akarok menni, hogy elkerülöm az ütközést. Úgy érzem, a legtöbb esetben eléggé tisztességesen helyt is álltam ebben a tekintetben. Persze nem lehet mindig tökéletesen csinálni, és vannak másfajta versenyzők is, akik agresszívek és eltérő módon tisztelettudóak."

„Verstappen azonban nem az egyetlen ilyen pilóta, aki ellen mentem. Rengeteg versenyzővel harcoltam már, és mindannyian nagyon eltérő módon viselkedtek. Érdekes dolog ez. Most már idősebb vagyok, és mélyebbre ások a karakterükben, jobban utánanézek annak, honnan jöttek, a neveltetésüknek. A viselkedésünk a gyerekkorunktól függ, legyen az jó vagy rossz. Pontosan ezért igyekszem megérteni ezeket a dolgokat, hogy jobban átlássam, ki ellen is versenyzem."

A brit többször is kifejtette már az idén, hogy megítélése szerint nemegyszer került el már ütközést Verstappennel, például Barcelonában és Imolában is, és elmondta, a meghátrálás nem a gyengeség jele.

„Ha kívülről támadsz, az esetek többségében okos dolog visszavenni, ha látni szeretnéd a kockás zászlót. Ha azonban belül vagy, vannak forgatókönyvek, melyekről őszintén hiszem, hogy helyesen cselekedtem, amikor szinte kerék a kerék ellen versenyeztünk."

„Ott volt például Silverstone, ahol a képek is tanúsítják, hogy az első kerekeim egy vonalban voltak az övéivel, szóval egyáltalán nem arról volt szó, hogy csak a hátsó kerekei mellett voltam. Ebben az esetben, ha úgy álltam volna hozzá, mint ahogyan ő tette például Brazíliában, vagyis, hogy nem veszem el a lábam a gázról, és kivezettem volna a pályáról, hogy megtartsam a pozíciómat, mi lett volna a végkimenetele? Megvizsgálták volna az esetet?"

Nem vagyok túl nagy és sikeres hozzá, hogy meghátráljak azért, hogy máskor megvívjam a harcot. Tudom, hogy néha ezt az utat kell választanod. Neked kell az okosabbnak lenned. Előfordul, hogy pontokat veszítesz emiatt, az nem kétséges, azonban ez az egész nemcsak rólam szól. Kétezer ember áll mögöttem, és azzal az önző döntéssel, hogy én csak azért sem engedek, majd emiatt kiesek, azt kockáztatom, hogy az egész csapat elesik bizonyos év végi bónuszoktól, nem is beszélve arról a kemény munkáról, amit el kell végezniük, illetve az autót ért károkról. Én ezekre a dolgokra is gondolok."

Generációs különbségből fakadhat a más hozzáállás (Fotó: AFP)
Generációs különbségből fakadhat a más hozzáállás (Fotó: AFP)

 

Hamilton beszélt arról is, hogy a biztonság fejlődése is nagy hatással van arra, miként állnak hozzá a versenyzéshez a fiatalabb generációk versenyzői, hiszen sokkal jobban feszegethetik a határt anélkül, hogy igazán meg kéne fizetniük azért, ha túlmennének rajta.

„Napjaink fiatal versenyzői olyan pályákon nevelkedtek amelyeknek nagyok a bukóterei. Ezzel szemben amikor mi kezdtük bontogatni a szárnyainkat, akkor a legtöbb nyomvonal még nem volt ilyen, így sokkal élvezetesebb és persze kockázatosabb volt vezetni rajta, ami azt jelentette, sokkal többet kellett menned, és sokszor versenyeztél úgy, hogy nem léphetted át a határokat."

„Tényleg apránként kellett építkezned, miközben az ő generációja jócskán átlépheti ezeket a határokat, szélesre futhat, majd visszatérhet a nyomvonalra. Sokkal kevesebbet kell fizetni egy-egy hibáért. Ez az egyetlen igazi különbség. De szuper eltökéltnek tűnnek. Persze azt is tudjuk, hogy manapság sok pilóta sokkal biztonságosabb anyagi helyzetből jött, és nem a munkásosztályból, ebben azonban nincsen semmi újdonság. Ennek ellenére úgy hiszem, hogy eléggé sok igazán tehetséges fiatal kerül a Formula–1-be így is."

A pályafutása során eddig egyaránt 102 pole pozíciónál, valamint futamgyőzelemnél járó Hamilton azt is kifejtette, szerinte azért is viselkednek eltérően Verstappennel a pályán, mert karrierjük más-más szakaszában járnak.

„Nézzék, sok olyan versenyzővel harcoltam, akik mást mutattak, mint amilyenek valójában voltak. Harminchat éves vagyok, szóval elég régóta űzöm már ezt a sportot, és nem ez az első alkalom, hogy olyan pilóta ellen küzdök, aki jó és rossz is bizonyos értelemben. De úgy érzem, most már sokkal jobb helyzetben vagyok ahhoz, hogy kezelni tudjam ezt, különösen a rivaldafényben és a sportág nyomása alatt."

„Ő egy szupergyors fickó, és az idő múlásával, ahogyan egyre érettebb lesz, még erősebbé fog válni, efelől nincs semmi kétségem. Ha megnézem, én milyen voltam huszonnégy-huszonöt évesen... Te jó ég, azok a hibák, amelyeket elkövettem! Megvolt a sebességem, de nagyon sok impulzus ért az autón kívül is, rivaldafényben voltam, és rengeteg nyomás nehezedett rám. Nem hiszem, hogy túl sok dolgot tettem volna helyesen akkoriban, szóval ezt nem is fogom felróni senkinek."

Hamilton a legutóbbi két nagydíjon aratott győzelmével nyolc pontra csökkentette a lemaradását az egyéni vb-összetettben Verstappen mögött, aki bevallotta, számára nem jelent motivációt, hogy többszörös bajnok legyen.

VERSTAPPEN VILÁGBAJNOK SZAÚD-ARÁBIÁBAN, HA…
…nyer és leggyorsabb kört fut, miközben Hamilton hatodik vagy annál rosszabb.
…nyer, miközben Hamilton hetedik vagy annál rosszabb.
…második és leggyorsabb kört fut, miközben Hamilton tizedik vagy annál rosszabb.
…második, miközben Hamilton nem szerez pontot.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik