Lewis Hamilton brazíliai hétvégéje korántsem alakult zökkenőmentesen, félelmetes tempója ugyanakkor már pénteken megmutatkozott, s a friss belső égésű motorral felszerelt Mercedesszel nagy győzelmet aratott fő riválisa, Max Verstappen előtt, s tizennégy pontra csökkentette a lemaradását az egyéni vb-összetettben három nagydíjjal a vége előtt.
NOVEMBER 12., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:09.050 | ||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:07.934 | ||||
NOVEMBER 13., SZOMBAT | ||||
2. szabadedzés: 1. Alonso 1:11.238 | ||||
Sprintkvalifikáció: 1. Bottas, 2. Verstappen, 3. Sainz | ||||
NOVEMBER 14., VASÁRNAP | ||||
A verseny: 1. Hamilton, 2. Verstappen, 3. Bottas | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
November 21., 15.00 | Katari Nagydíj, Lusail | |||
December 5., 18.30 | Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | |||
December 12., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) által Interlagosban meghozott döntések azonban a siker ellenére továbbra is bosszantják a csapatfőnököt, Toto Wolffot, aki úgy ítélte meg, túl szigorú volt Hamilton büntetése annak fényében, hogy azért nem ment át a hátsó szárny a technikai teszten, mert sérült az elem, továbbá azt is nehezményezte, illetve viccesnek tartotta, hogy a sportfelügyelők még nem is vizsgálták Verstappen agresszív védekezését, amikor a 4-es kanyarnál leszorította a pályáról ellenfelét, hogy elöl maradhasson.
Az osztrákot a versenyt követően arról kérdezték, úgy érzi, egyenlő bánásmódban részesítették-e a csapatát, amire úgy felelt, hogy többé nem lesz diplomatikus a FIA tevékenykedésével kapcsolatban.
„Nem szeretnék panaszkodni, mert úgy gondolom, ez a sport nem erről szól. A hétvégén ugyanakkor minden kétes helyzetben a mi kárunkra döntöttek, és ezáltal sok ütést kaptunk. Ha minden ítélet a te károdra születik, érthetően dühös leszel, és meg akarod védeni a csapatodat és a versenyzőidet. Mindig nagyon diplomatikus voltam ezekkel az ügyekkel kapcsolatban, azonban ennek itt most vége."
„Volt egy törött rész a hátsó szárnyunkon, amit nem nézhettünk meg, nem elemezhettünk, majd megbukott a teszten, és kizártak minket. Ez nagyon kemény ítélet. És akkor látod, hogy a Red Bull zsinórban harmadszor végezhet javítást a hátsó szárnyán a parc fermében következmények nélkül. Ez az egyik dolog, aztán mindez a versenyen hozott döntésben csúcsosodott ki."
„Ez helytelen védekezés volt Max részéről, kicsit túlment a határon, de szüksége volt rá, hogy védekezzen. Lewisnak sikerült még nagyszerűbben kezelnie ezt azzal, hogy elkerülte az ütközést, és utána így fejezte be a versenyt. De túlment a határon, és legalább 5 másodperces időbüntetést érdemelt volna. Valószínűleg Max is érezte ezt. Az, hogy a szőnyeg alá söpörték, csak jéghegy csúcsa. Egyszerűen nevetséges."
„Bármi is legyen a versenyigazgató jegyzeteiben, mi el fogjuk fogadni azt. Azzal sincs problémám, ha széttépjük ezeket a jegyzeteket, és keményen versenyzünk, ahogyan vasárnap. De ha a versenyigazgató jegyzetében az állt Mexikóban, hogy senkit sem lehet leszorítani a pályáról, és ez nyilván erre a futamra is érvényes, majd levezetnek a pályáról, az nem túl következetes. Az én párbeszédemet a versenyigazgatóval nem vágták be az adásba, de az volt a reakcióm, hogy majd zárt ajtók mögött megbeszéljük ezt."
„Nem a kemény versenyzés alapelvével van bajom, szerintem szuper, és én is támogatom. Korábban azonban tisztáztuk, hogy nem szoríthatsz le egy másik versenyzőt a pályáról."