A Ferrari az előzetes hírekkel ellentétben hozott fejlesztést Melbourne-be, és az eddig látottak alapján egyelőre a Ferrari számít a favoritnak a 2019 után visszatérő és azóta jócskán átalakított pályán. Annak ellenére is, hogy a versenyzői előzetesen arról beszéltek, a nyomvonalon végrehajtott módosítások nem az F1-75-nek kedveznek.
ÁPRILIS 8., PÉNTEK | ||||
1. szabadedzés: 1. Sainz 1:19.806 | ||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:18.978 | ||||
ÁPRILIS 9., SZOMBAT | ||||
3. szabadedzés: 5.00–6.00 | ||||
Időmérő: 8.00–9.00 | ||||
ÁPRILIS 10., VASÁRNAP | ||||
A verseny (58 kör, 306.124 km) rajtja: 7.00 | ||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||
Április 24., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | |||
Május 8., 21.00 | Miami Nagydíj, Miami | |||
Május 22., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
Az első szabadedzésen Carlos Sainz Jr., míg a másodikon Charles Leclerc zárt az élen, és amellett, hogy a Scuderia végig gyorsnak tűnt, szemmel láthatóan sokkal jobb volt az autó vezethetősége, mint a rivális Red Bullé, ami a gumikezelés szempontjából meghatározó szempont lehet vasárnap.
„Kicsit nehezebben alakult ez a péntekem, és noha a második szabadedzésre előre tudtam lépni vezetés terén, még mindig van hová fejlődnünk."
„Nem hiszem, hogy ma bárkinek sikerült volna igazán erős kört összeraknia. Remélhetőleg jól fog alakulni holnap az időmérőnk" – értékelte a napját Leclerc, míg a csapattárs arra hívta fel a figyelmet, hogy mennyire más kihívást jelent az ausztrál nyomvonal a módosítások után.
„Érdekes péntek volt, hiszen sok új kihívással kellett szembenéznünk. A pálya teljesen más, mint amihez szoktunk: sokkal gyorsabb, és az újraaszfaltozás után a tapadási viszonyok is teljesen mások. Továbbra is keményen kell dolgoznunk, hogy minél jobban megértsük a gumik viselkedését, de úgy érzem, összességében jó alapokra építkezhetünk a szombati kvalifikáció előtt."
Max Verstappen a melbourne-i nyitányon a negyedik, míg a délutáni tréningen a második pozíciót foglalta el, és noha küszködött némileg a Red Bull vezethetőségével, úgy érzi, már a gyakorláson sikerült előrelépniük, így bizakodva várja a folytatást.
Williams: -4.541 Alpine: -4.037 Alfa Romeo: -3.517 Aston Martin: -3.400 Haas: -2.623 |
Különbségek a 2019-es és a 2022-es második edzés alapján |
„Az első szabadedzésen, valamint a második elején küzdöttünk az egyensúllyal, az utolsó etap előtt végrehajtott módosítások után azonban már sokkal jobban mozgott az autó. A Ferrari megint nagyon gyors, és pillanatnyilag némileg hátrányban vagyunk, de úgy hiszem, szorosabbá tudjuk tenni a harcot a folytatásban. A hosszú etapjaink jók és kiegyensúlyozottak voltak, elégedett vagyok, és határozottan jó lépést tettünk meg előre a nap során."
„A változtatások mindenképpen szükségesek voltak, miután eléggé nehezen alakult a kezdés, de sikerült jó irányba elindulni. Most erre kell építünk, és remélhetőleg szombatra tudunk még javulni. A Ferrari egyelőre nagyon erősnek tűnik, de nagyjából versenyben vagyunk."
Noha az előzetes hírek arról szóltak, hogy a Mercedes több fejlesztést is hozhat Melbourne-be, a garázsból kiguruló W13-ason nem volt egyetlen új elem sem Dzsiddához viszonyítva. A pattogással továbbra is küzdő „ezüstnyilak" nem is tűntek túl magabiztosnak, ráadásul a több frissítést is bevető Alpine, illetve a McLaren is eléjük ugrott, miközben a második tréningen mindkét versenyzőjükkel kiszorultak a top 10-ből.
„Nehéz edzésen vagyunk túl. Egyszerűen semmi sem segít jelenleg, bármit is változtatunk a kocsin. Optimistán állsz hozzá a módosításokhoz, majd nem történik semmi javulás. A második edzés előtt változtattunk a beállításokon, de csak rontott a vezethetőségen, az első tréningen jobbnak érződött az autó."
„Nem hiszem, hogy nehézséget okozna megtalálni a visszautat, de egyszerűen nem nagyon tudunk mit csinálni. Jelenleg ez a helyzet, ezzel kell együtt élnünk, de meglehetősen frusztráló, amikor keményen nyomod, próbálsz felzárkózni és hiába raksz össze erős kört, 1.2 másodperc a lemaradásod."
Nem alakult jól a két versenyhétvége után visszatérő Sebastian Vettel napja Ausztráliában: a négyszeres világbajnok alatt még az első edzésen elfüstölt az Aston Martin, majd a kényszerű motorcsere miatt ki kellett hagynia a teljes második tréninget.
A németnek emellett a sportfelügyelőknél is volt jelenése, mert még az első gyakorlást követően robogóval tért vissza a bokszutcába – a szabályok szerint a leintést követő öt percben csakis a pályabírók és a hivatali személyek léphetnek pályára, a versenyzők kizárólag engedéllyel gyalog vagy járművel tehetik meg mindezt.
Ha bűnösnek találják a versenyzőt, megrovást vagy pénzbírságot szabhatnak ki rá.
Folytatás szombaton – magyar idő szerint hajnali – 5 órakor a harmadik szabadedzéssel.
1. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.806 | átlag: 238.087 km/ó | 24 kör |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:20.377 | 0.571 mp h. | 21 |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:20.399 | 0.593 | 20 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:20.626 | 0.820 | 22 |
5. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.878 | 1.072 | 22 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:21.004 | 1.198 | 27 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:21.027 | 1.221 | 26 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:21.155 | 1.349 | 23 |
9. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:21.229 | 1.423 | 21 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.247 | 1.441 | 23 |
11. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:21.289 | 1.483 | 26 |
12. | George Russell | brit | Mercedes | 1:21.457 | 1.651 | 26 |
13. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1:21.661 | 1.855 | 18 |
14. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:21.701 | 1.895 | 26 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.821 | 2.015 | 21 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:21.869 | 2.063 | 24 |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:22.754 | 2.948 | 25 |
18. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:23.186 | 3.380 | 18 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:23.924 | 4.118 | 25 |
20. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:24.349 | 4.543 | 15 |
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:18.978 | átlag: 240.583 km/ó | 27 kör |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:19.223 | 0.245 mp h. | 22 |
3. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:19.376 | 0.398 | 27 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 1:19.537 | 0.559 | 22 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:19.658 | 0.680 | 20 |
6. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:19.842 | 0.864 | 25 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:20.055 | 1.077 | 25 |
8. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:20.100 | 1.122 | 24 |
9. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 1:20.142 | 1.164 | 27 |
10. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:20.203 | 1.225 | 24 |
11. | George Russell | brit | Mercedes | 1:20.212 | 1.234 | 25 |
12. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:20.424 | 1.446 | 30 |
13. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.521 | 1.543 | 23 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:20.611 | 1.633 | 28 |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:21.063 | 2.085 | 23 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:21.191 | 2.213 | 23 |
17. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:21.912 | 2.934 | 28 |
18. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1:21.974 | 2.996 | 22 |
19. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 1:22.307 | 3.329 | 24 |