A Formula–1 bizottság keddi londoni ülésén az ügyvezető igazgató Stefano Domenicali, a Nemzetközi Automobil-szövetséget (FIA) képviselő Nikolasz Tombazisz, valamint a tíz csapat képviselői jelenlétében több témában is döntés született.
A felek határoztak arról, hogy a májusi Emilia-romagnai Nagydíjtól új esőgumit vezetnek be, amely a Pirelli teszteken összegyűjtött adatai szerint az eddigieknél nagyobb teljesítményű, és gumimelegítő paplan használatát sem igényli. Emellett némi szabálypontosítás is történt a rövidített versenyekkel kapcsolatban is, aminek következményeként a nem piros zászlóval záródó rövidebb futamokért is kevesebb pont jár.
A tavaly bevezetett új pontozási rendszer a világbajnoki címről döntő Japán Nagydíjon okozott bonyodalmat, hiszen a versenyzők annak ellenére is teljes pontot kaptak, hogy csak kicsivel több mint a versenytáv felét teljesítették, ehhez hasonló eset az idén már biztosan nem fog történni.
Enyhítenek a csapatok és a pilóták közötti rádióüzenetekre vonatkozó regulákon, valamint a sprinthétvégéken érvényes parc fermé szabályokon is. Az istállók ezentúl nagyobb szabadságot kapnak a sérülésre hajlamos alkatrészek cseréjét illetően.
Fontos változtatás történt a költségvetési határral kapcsolatban is: a csapatok az eredetileg meghatározott 1.2 helyett 1.8 millió dollárt kapnak a 21. Grand Prix-t követő versenyhétvégékre.
Módosítanak továbbá több versenyhelyszínen is: Azerbajdzsánban és Miamiban újraaszfaltozzák a pályát, míg Dzsiddában kisebb változtatásokat hajtanak végre az aszfaltcsíkon annak érdekében, hogy a versenyzők jobban belássák a kanyarokat.
A fent említett három helyszínen, illetve Bahreinben a DRS-szakaszokon is változtatnak, és az is biztossá vált, hogy Melbourne-ben négy előzési zóna áll a pilóták rendelkezésére.
Ezek mellett arról is határozat született, hogy a jövőben télen is lesz kötelező gyárleállás a csapatok és a motorgyártók számára.
Az idényt megelőző bahreini teszt csütörtökön veszi kezdetét, míg az évnyitó Bahreini Nagydíjat jövő hétvégén rendezik meg.