Sergio Pérez a múlt hétvégi Azeri Nagydíjon a sprinten és a versenyen is elsőként szelte át a célvonalat, és mindössze hat pontra csökkentette a lemaradását az egyéni vb-összetettet vezető csapattársa, Max Verstappen mögött. Noha a biztonsági autós szakasz időzítése kedvezően jött ki a a mexikói számára, míg a korábban cserélő holland időt vesztett miatta, Pérez biztos benne, hogy safety car nélkül is megelőzte volna a fő riválist.
„Úgy vélem, megvolt vasárnap a tempóm, hogy megnyerjem a versenyt. Megelőztem volna, talán ha nem állt volna ki, akkor az első etap végén. Sosem tudhatod, de elég közel voltam hozzá, és már küszködött a gumikkal. Szerintem meglett volna – jelentette ki, majd arra a kérdésre is felelt, meglátása szerint a Red Bull azért hívta-e ki a hollandot a bokszba, hogy ne előzze meg a pályán. – Nem hiszem. Úgy gondolom, azért hívták ki kereket cserélni, mert szenvedett a gumikkal. Mögöttünk többen is váltottak, szóval szerintem csak erre reagáltak. Mindkettőnk számára a lehető legjobb stratégiát akarták biztosítani."
MÁJUS 5., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 20.00–21.00 | |||||
2. szabadedzés: 23.30–00.30 | |||||
MÁJUS 6., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 18.30–19.30 | |||||
Időmérő: 22.00–23.00 | |||||
MÁJUS 7., VASÁRNAP | |||||
A verseny (57 kör, 306.326 km) rajtja: 21.30 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Május 21., 15.00 | Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | ||||
Május 28., 15.00 | Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | ||||
Június 4., 15.00 | Spanyol Nagydíj, Barcelona |
„Ha pusztán a jobb tempódnak köszönhetően nyersz, akkor jobb munkát végeztél, mint a márkatársad. Biztos vagyok benne, hogy Max és a csapata megvizsgálják a történteket, és gondoskodnak róla, hogy megértésék. Pontosan ezért olyan fontos, hogy mi is megértsük a gyenge pontjaikat – magyarázta, majd kitért arra is, hogy többen, köztük a csapatfőnök, Christian Horner is úgy nyilatkozott, a mexikóinak hagyományos pályán is nyernie kell ahhoz, hogy igazi bajnoki kihívóvá lépjen elő.
„Az utcai pályákon nagy erősnek kell lenned versenykörülmények között, és nagyon jól kell tudnod kezelni a nyomást. Ha ez nem sikerül, hibázni fogsz. Ha egy normális pályán követsz el kisebb hibákat, nem történik semmi, de az utcaiakon megfizetsz értük. Talán magabiztosabb vagyok az utcai helyszíneken a versenyen. De azután, hogy a nyers tempómnak köszönhetően győztem Azerbajdzsánban, nem számít, hogy utcai vagy normális pálya volt-e. Ha sikerült ott, akkor bárhol képes vagyok rá."
A Red Bull az állítása szerint egyelőre szabadon hagyja versenyezni egymással a két pilótáját, amiért Pérez nagyon hálás. „Hiszek benne, hogy a csapat a folytatásban is ugyanannyira fog támogatni engem, mint Maxet úgy, mint ahogyan az év eleje óta teszi. Ezért minden elismerés jár a Red Bullnak, hiszen megtehetné, hogy a huszadik kör után csapatutasítást alkalmazzon, és arra kérjen minket, óvjuk az autót, ezzel is biztosítva, hogy minél nagyobb legyen a megbízhatóság. Mi viszont Dzsiddában és Bakiban is nagyon keményen nyomtuk a végéig. Azerbajdzsánban nemegyszer eltaláltuk a falat is, mert annyira a határon mentünk. Végól jól sült el, de könnyen alakulhatott volna rosszul is, és akár a kocsi is sérülhetett volna."
Ha Pérez most vasárnap is elsőként szelné át a célvonalat, akkor Verstappen helyezésétől függetlenül átvenné a vezetést az egyéni pontversenyben, méghozzá pályafutása során először.