Max Verstappen a spanyolországi győzelmével 53 pontra növelte az előnyét a legközelebbi rivális, Sergio Pérez előtt az egyéni vb-összetettben, és a Kanadai Nagydíjra is fő esélyesként érkezett meg. A Red Bull-pilóta egy újabb sikerrel Ayrton Sennát érheti utol vasárnap, míg az Aston Martin fejlesztésekkel térne vissza a top 3-ba. A silverstone-iak nem kisebb célt tűztek ki maguk előtt, mint a kettős dobogó elérése, ám ebbe lesz némi beleszólása a Mercedesnek, a Ferrarinak, illetve akár az esőnek is.
JÚNIUS 16., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:18.728 | |||||
2. szabadedzés: 22.30–00.00 | |||||
JÚNIUS 17., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 18.30–19.30 | |||||
Időmérő: 22.00–23.00 | |||||
JÚNIUS 18., VASÁRNAP | |||||
A verseny (70 kör, 305.27 km) rajtja: 20.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 2., 15.00 | Osztrák Nagydíj, Spielberg | ||||
Július 9., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone | ||||
Július 23., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród |
Nem sokkal az első szabadedzés előtt ugyanis eleredt az eső Montrealban, és noha a kezdésre elállt, azaz száraz körülmények várták a mezőnyt, az előrejelzések szerint a hétvége folytatásában érkezhet még utánpótlás, így akár az időmérőn és a versenyen is szerepet játszhat a csapadék.
A versenyzők szinte azonnal ellepték a Circuit GIlles-Villeneuve-öt, azonban rövidesen piros zászlóval meg kellett szakítani a körözést, hiszen Pierre Gasly alatt már az első kör alatt megadta magát az Alpine. A megszakítás ugyanakkor a vártnál tovább húzódott, hiszen időközben probléma adódott a helyi zárt láncú televízió-rendszerrel (CCTV).
A kényszerszünet jól jött az Alpine-nak, hiszen így volt idő Gasly autójának visszaszállítására, és a csapat még a piros zászlós jelzés alatt megkezdhette a munkát az A523-ason. Az enstone-iakkal ellentétben az Aston Martin és a Williams számára rosszul jött az időveszteség, mivel mindkét csapat jelentős fejlesztési csomaggal érkezett Montrealba.
A problémát végül nem sikerült megoldani az idő lejárta előtt, aminek következtében Valtteri Bottas bizonyult a leggyorsabbnak a csonka első edzésen. Az Alfa Romeo finn versenyzője 1:18.728-nál állította meg a stoppert a közepes keveréken, míg mögötte a hazai színeket képviselő Lance Stroll, továbbá Fernando Alonso, Pérez és Verstappen sorakozott az első ötösben – utóbbi négy versenyző a lágy keveréken érte el az idejét.
Hatodikként Oscar Piastri zárt, majd Kevin Magnussen, Nico Hülkenberg, Csou Kuan-jü és Carlos Sainz Jr. tette teljessé az első tízest.
Charles Leclerc és Nyck de Vries zárta a sort, míg a többiek nem futottak mért kört.
A kényszerleállás miatt 30 perccel előbbre hozták a második gyakorlás kezdetét, egyúttal további fél órával megtoldották, így kilencven percet fog felölelni a tréning.
Folytatás 22 óra 30 perckor a második szabadedzéssel.
1. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:18.728 | átlag: 199.415 km/ó | 3 kör |
2. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:19.175 | 0.447 mp h. | 3 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:19.807 | 1.079 | 3 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:20.154 | 1.426 | 3 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:20.231 | 1.503 | 3 |
6. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:21.496 | 2.768 | 3 |
7. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:24.045 | 5.317 | 3 |
8. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:24.336 | 5.608 | 3 |
9. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:24.961 | 6.233 | 3 |
10. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:25.991 | 7.263 | 3 |
11. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:26.809 | 8.081 | 3 |
12. | Nyck de Vries | holland | AlphaTauri-Honda | 1:32.274 | 13.546 | 3 |
13. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | - | 2 | |
14. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | - | 2 | |
15. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | - | 1 | |
16. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | - | 1 | |
17. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | - | 2 | |
18. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | - | 0 | |
19. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | - | 0 | |
20. | George Russell | brit | Mercedes | - | 0 |