Bár a spielbergi futam egy pontján Max Verstappen kisebb hátrányba került a Ferrarihoz képest, a címvédőnek ez sem jelentett problémát, és mindössze néhány körrel a második kerékcseréjét követően ismét vezette a versenyt. A Red Bull egyébként a többi csapattal ellentétben nem hívta ki versenyzőit, amikor Nico Hülkenberg kiesése miatt „beküldték” a virtuális biztonsági autót, ám Verstappen úgy véli, ennél jobban nem dönthettek volna.
„Úgy döntöttünk, hogy nem állunk ki kerékcserére a VSC-fázis alatt, és maradunk az előre kigondolt stratégiánknál, ami végül helyesnek bizonyult – mondta a kétszeres világbajnok. – Nem koptak el túlzottan a gumik, még teljesen jól működtek. Ez egy jó nap volt, nagyon élveztem, viszont még nem szeretnénk a harmadik világbajnoki címre gondolni, egyszerűen kiélvezem a pillanatot. Szeretem ezt az autót vezetni és a csapattal együtt dolgozni. Egész hétvégén remek munkát végeztünk. A sprinthétvégék mindig hektikusan alakulnak, hiszen rengeteg dolog romolhat el. Ezen a hétvégén szerencsére minden jól alakult, és máris Silverstone-ra koncentrálhatunk.”
Az Azeri Nagydíj óta először, idén második alkalommal ünnepelhetett a dobogón Charles Leclerc. A Ferrari versenyzője köszönetet mondott csapatának, amiért Spielbergben jobb esélyekkel szállhatott harcba az új elemek miatt, ám tisztában van azzal, hogy a Red Bull továbbra is messze előttük jár.
„Pénteken és a mai napon is kihoztuk a legtöbbet magunkból – vélekedik Leclerc. – Tegnap kisebb tempóhiánnyal küzdöttem, viszont jó, hogy ma ismét dobogóra állhattam. A fejlesztések miatt, amikkel készültünk erre a hétvégére, kissé jobban érzem magam, és ez jó jel a jövőt illetően. Nagyszerű munkát végzett a csapat azzal, hogy a vártnál hamarabb elkészült ezekkel a fejlesztésekkel. Ennek ellenére még sok dolgunk van, hiszen Max és Sergio tempója hihetetlen.”
JÚNIUS 30., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:05.742 | |||||
Időmérő: 1. Verstappen 1:04.391 | |||||
JÚLIUS 1., SZOMBAT | |||||
Sprintkvalifikáció: 1. Verstappen 1:04.440 | |||||
Sprint: 1. Verstappen, 2. Pérez, 3. Sainz | |||||
JÚLIUS 2., VASÁRNAP | |||||
A verseny: 1. Verstappen, 2. Leclerc, 3. Pérez | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 9., 16.00 | Brit Nagydíj, Silverstone | ||||
Július 23., 15.00 | Magyar Nagydíj, Mogyoród | ||||
Július 30., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps |
Már pénteken nehéz helyzetbe került Sergio Pérez, akinek zsinórban negyedik alkalommal nem sikerült bejutnia az időmérő harmadik szakaszába. A 15. helyről rajtoló mexikóinak végül jól alakult a versenye, s dobogóra állhatott csapata hazai futamán.
„Ez a hétvége mentálisan és fizikailag is nagyon nehéz volt számomra – mondta Pérez. – Csütörtökön még beteg voltam, szóval nem alakult egyszerűen a hétvégém, viszont sikerült nagyszerűen visszavágnunk. Fantasztikus stratégiával álltunk elő, és elég jó volt a tempónk. Nehezek voltak a körülmények az utóbbi időben, de remélhetőleg változott a helyzet, és már így is marad.”
Hetedikként látta meg a kockás zászlót Lewis Hamilton, aki többek között Lando Norris ellen sem tudott kellően védekezni a spielbergi futamon. Ami a tempót illeti, a Mercedes nem éppen legjobb formáját mutatta, ám a hétszeres világbajnok annyit leszögezett, hogy emögött nem technikai probléma állt.
„Semmi baj sem volt az autóval, jól működött, csak nem volt elég gyors – árulta el Hamilton. – A McLaren és kifejezetten Lando nagyszerű munkát végzett ma, előzetesen nem számítottunk arra, hogy ennyire gyorsak lesznek, ahogyan arra sem, hogy mi viszont ennyire lassúak leszünk. Ez a pálya rávilágított néhány területre, amelyen még dolgoznunk kell. Nem ezek voltak életem legjobb napjai, de nem lepett meg, hogy az autó így viselkedett.”
A Ferrarinál úgy döntöttek, hogy a VSC-fázis alatt egy körön belül hívják ki mindkét versenyzőjüket kerékcserére, ez azonban igen rosszul jött ki a másodikként érkező Carlos Sainz Jr. számára. A spanyol pilóta több versenyzővel szemben is pozíciót veszített, aminek következtében végül lemaradt a spielbergi dobogóról.
„Természetesen frusztrált vagyok a végeredmény miatt, hiszen nagyszerű volt a tempóm a közepes gumikon – vallotta be Sainz. – Csapatjátékosként viselkedtem, de elmaradt a jutalmam. Ez mindig rossz érzés olyankor, amikor gyorsnak érzem magam, szépeket előzök és jól védekezem. A negyedik hely nem az, amire vágytam. A dupla bokszkiállással hat-hét másodpercet és három pozíciót veszítettem, amit utólag kellett visszaszereznem, ezzel viszont elhasználtam az abroncsaimat. A kerékcsere után meg kellett békélnem a helyzetemmel, amiért kár, hiszen jó volt a tempóm.”
FRISSÍTÉS: Az Aston Martin a futamot követően óvást nyújtott be, aminek következtében a sportfelügyelők nagyjából 1200 pályaelhagyásért vizsgáltak meg utólag. Végül nyolc versenyzőt büntettek meg, erről bővebbenitt olvashatnak.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:25:33.607 |
2. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 5.155 mp h. |
3. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 17.188 mp h. |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 26.327 mp h. |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 30.317 mp h. |
6. | Carlos Sainz Jr.* | spanyol | Ferrari | 31.377 mp h. |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 48.403 mp h. |
8. | Lewis Hamilton* | brit | Mercedes | 49.196 mp h. |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 59.043 mp h. |
10. | Pierre Gasly* | francia | Alpine-Renault | 1:07.667 p h. |
11. | Alexander Albon* | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:19.767 p h. |
12. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
13. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
14. | Esteban Ocon* | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
15. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1 kör h. |
17. | Nyck de Vries* | holland | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
18. | Kevin Magnussen* | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
19. | Cunoda Juki* | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1 kör h. |
*: utólagos időbüntetésekkel | ||||
KIESETT | | | MEGTETT KÖR | |
Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 12 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 7 | 9 | 9 | 4 | 229 |
2. | Sergio Pérez | 2 | 5 | 8 | 2 | 148 |
3. | Fernando Alonso | - | 6 | 9 | - | 131 |
4. | Lewis Hamilton | - | 3 | 9 | 1 | 106 |
5. | Carlos Sainz Jr. | - | 1 | 8 | - | 82 |
6. | Charles Leclerc | - | 2 | 6 | - | 72 |
7. | George Russell | - | 1 | 7 | 1 | 72 |
8. | Lance Stroll | - | - | 6 | 1 | 44 |
9. | Esteban Ocon | - | 1 | 4 | - | 31 |
10. | Lando Norris | - | - | 4 | - | 24 |
11. | Pierre Gasly | - | - | 5 | - | 16 |
12. | Nico Hülkenberg | - | - | 1 | - | 9 |
13. | Alexander Albon | - | - | 2 | - | 7 |
14. | Oscar Piastri | - | - | 2 | - | 5 |
15. | Valtteri Bottas | - | - | 2 | - | 5 |
16. | Csou Kuan-jü | - | - | 2 | - | 4 |
17. | Cunoda Juki | - | - | 2 | - | 2 |
18. | Kevin Magnussen | - | - | 2 | - | 2 |
1. | Red Bull-Honda RBPT | 377 |
2. | Mercedes | 178 |
3. | Aston Martin-Mercedes | 175 |
4. | Ferrari | 154 |
5. | Alpine-Renault | 47 |
6. | McLaren-Mercedes | 29 |
7. | Haas-Ferrari | 11 |
8. | Alfa Romeo-Ferrari | 9 |
9. | Williams-Mercedes | 7 |
10. | AlphaTauri-Honda RBPT | 2 |