Mint ismert, Lance Stroll a múlt hétvégi Szingapúri Nagydíj időmérőjének első szakaszában nagy tempóval szállt bele a falba. Noha az orvosok zöld jelzést adtak neki, a kanadai versenyző nem érezte magát százszázalékosan, így az Aston Martin vezetőivel közösen arra a döntésre jutott, hogy nem rajtol el a vasárnapi versenyen annak érdekében, hogy minél jobban felkészülhessen a soron következő Japán Nagydíjra.
SZEPTEMBER 22., PÉNTEK | ||||||
1. szabadedzés: 4.30–5.30 | ||||||
2. szabadedzés: 8.00–9.00 | ||||||
SZEPTEMBER 23., SZOMBAT | ||||||
3. szabadedzés: 4.30–5.30 | ||||||
Időmérő: 8.00–9.00 | ||||||
SZEPTEMBER 24., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (53 kör, 307.471 km) rajtja: 7.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Október 8., 19.00 | Katari Nagydíj, Loszaíl | |||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||||
Október 29., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros |
Strollnak nem a szingapúri volt az egyetlen idei hibája, és sorozatosan elmarad a csapattársától, Fernando Alonsótól, ami nagy hátrányt jelent a silverstone-i alakulat számára a konstruktőri második helyezésért vívott küzdelemben. A versenyző ülése ennek ellenére már 2024-re is garantált az édesapja, Lawrence Stroll által tulajdonolt csapatban, és a csapatfőnök, Mike Krack ezúttal is a védelmébe vette.
„Ez annak a bizonyítéka, hogy teljességgel elkötelezett. Szóval azoknak, akik úgy gondolják, hogy nem: ahhoz, hogy ilyen nagy sebességgel menj be abba a kanyarba, igazán elszántnak kell lenned. Szerintem ez egy újabb bizonyítéka annak, hogy ő teljességgel elhivatott. Lance nagyon erős, sokkal erősebb annál, mint azt gondolnák!"
„Ha ilyen nagy baleseted van, az eléggé megterheli az izmokat. Mintha egy nagyon kemény edzést tartanál a konditeremben, utána nem érzed jól magad. Ez volt a helyes döntés annak érdekében, hogy készen álljon Szuzukában. A legfontosabb, hogy jól legyen, minden más másodlagos."
Stroll az eddigi idény során 47 pontot szerzett, 123-mal kevesebbet, mint a csapattársa, Alonso. A csapat eközben 217 ponttal a negyedik helyen áll a konstruktőri tabellán, a hátránya 48 pont a harmadik Ferrari, és 72 a második Mercedes mögött.