Egy év kihagyás után tért vissza a mezőny Katarba, ahol a sorozat történelmének első villanyfényes sprintfutamát rendezik szombaton. Azt megelőzően a versenyzők az egyetlen szabadedzésen olyan körülmények között gyakorolhatnak, amely igencsak eltér az időmérőn, a sprintfutamon és a versenyen tapasztalható viszonyoktól.
A nappali fényben kezdődő tréningen a legtöbben mégis hamar birtokba vették a pályát. Az első negyedórában George Russell révén főként a Mercedes diktálta a tempót, míg Lando Norris a pálya menti egyik hungarocelltáblán való áthajtással hívta fel magára a figyelmet.
OKTÓBER 6., PÉNTEK | ||||||
Szabadedzés: 1. Verstappen 1:27.428 | ||||||
Időmérő: 19.00–20.00 | ||||||
OKTÓBER 7., SZOMBAT | ||||||
Sprintidőmérő: 15.00–15.44 | ||||||
Sprint: 19.30–20.30 | ||||||
OKTÓBER 8., VASÁRNAP | ||||||
A verseny (57 kör, 308.611 km) rajtja: 19.00 | ||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | ||||||
Október 22., 21.00 | Amerikai Nagydíj, Austin | |||||
Október 29., 21.00 | Mexikói Nagydíj, Mexikóváros | |||||
November 5., 18.00 | Sao Paulo-i Nagydíj, Sao Paulo |
Később Charles Leclerc vette át a vezetést, ám amikor ezt követően a monacói versenyző visszatért a bokszutcába, egy nagyobb csattanást lehetett hallani az autója elejéből. Leclerc rá is kérdezett az esetleges motorproblémára a csapatrádión, ám nem kapott választ a mérnökétől.
Félidőnél Fernando Alonso ugrott az első helyre, ám az eltérő hétvégi menetrend miatt nem az edzés elején, hanem annak végén gyakoroltak a versenyzők a kvalifikációra. Ehhez persze az is hozzájárult, hogy igen rosszak voltak a tapadási viszonyok a tréning elején, így a pilóták kissé „felkészítették" a pályát, mielőtt nekivágtak az időmérős köröknek.
Ezt megelőzően egyénként a McLaren párosa állt az élen Oscar Piastri, Lando Norris sorrendben, az utolsó tíz percben azonban gyakran történt változás a sorrendet tekintve, hiszen felkerültek az autókra a piros oldalfalú lágy abroncsok.
Néhány perccel a leintés előtt Max Verstappen vette át a vezetést, s a címvédőt már nem sikerült letaszítani az első helyről a hátralévő időben. A villanyfényes időmérőre a legjobb pozícióban hangolódó Verstappen mögött Carlos Sainz Jr. és Charles Leclerc zárta a tréninget, az első tízet Fernando Alonso, Sergio Pérez, Cunoda Juki, Nico Hülkenberg, Russell, Piastri és Norris tette teljessé.
Folytatás magyar idő szerint 19 órakor az időmérővel!
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:27.428 | átlag: 223.136 km/ó | 26 kör |
2. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:27.762 | 0.334 mp h. | 27 |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:27.909 | 0.481 | 27 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:27.919 | 0.491 | 28 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:28.016 | 0.588 | 24 |
6. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:28.027 | 0.599 | 28 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:28.171 | 0.743 | 22 |
8. | George Russell | brit | Mercedes | 1:28.336 | 0.908 | 28 |
9. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:28.380 | 0.952 | 20 |
10. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:28.441 | 1.013 | 24 |
11. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:28.550 | 1.122 | 25 |
12. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:28.590 | 1.162 | 26 |
13. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:28.679 | 1.251 | 26 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:28.690 | 1.262 | 28 |
15. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:28.732 | 1.304 | 25 |
16. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:28.821 | 1.393 | 23 |
17. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.041 | 1.613 | 27 |
18. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:29.106 | 1.678 | 29 |
19. | Liam Lawson | új-zélandi | AlphaTauri-Honda RBPT | 1:29.238 | 1.810 | 29 |
20. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:29.502 | 2.074 | 26 |