Mint beszámoltunk róla, Carlos Sainz Jr. a Las Vegas-i Nagydíj első szabadedzésének nyolcadik percében áthajtott egy fellazult csatornafedélen, ami óriási károkat okozott a Ferrarin. A maranellói alakulatnak a vázat, a belsőégésű motort, az elektronikai vezérlőt, valamint az energiatárolót is cserélnie kellett. Noha a szerelők elkészültek az SF23-assal, és a spanyol versenyző részt tudott venni a két és fél órával eltolt második gyakorláson, utána csapata kénytelen volt rossz hírt közölni vele.
NOVEMBER 17., PÉNTEK | |||||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:40.909 | |||||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:35.265 | |||||||
NOVEMBER 18., SZOMBAT | |||||||
3. szabadedzés: 5.30–6.30 | |||||||
Időmérő: 9.00–10.00 | |||||||
NOVEMBER 19., VASÁRNAP | |||||||
A verseny (50 kör, 310.05 km) rajtja: 7.00 | |||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAM | |||||||
November 26., 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
A Scuderia ugyanis hiába kérvényezte a Nemzetközi Automobil-szövetségnél (FIA), hogy büntetés nélkül cserélhessék ki a megsérült erőforráselemeket, a szövetség elutasította a kérést azzal az indokkal, hogy a szabályok nem teszik lehetővé, hogy kivételt tegyenek a spanyol pilótával. A második tréninget a csapattársa mögött 528 ezredes hátránnyal másodikként záró Sainz így tízhelyes rajtbüntetésben részesült az akkumulátor cseréje miatt.
„Rendben vagyok, de a hátam és a nyakam elég nagy ütést kapott. Sajnos a karosszéria, az erőforrás, az akkumulátor, sőt, még az ülésem is megsérült a balesetben. Nagy erőfeszítésébe került a szerelőknek és a csapatnak, hogy megépítettek egy teljesen új autót, és ezáltal lehetővé tették a számomra, hogy részt tudjak venni a második edzésen. Sikerült visszahozni az elvesztett időt, és most már a következő napra összpontosíthatunk" – kezdte az értékelést a mozgalmas nap után, majd kifejtette az érzéseit is az autó teljesítményével kapcsolatban.
„Jó volt, és egyértelműen látszik, hogy versenyképesek vagyunk. A pálya vonalvezetése fekszik nekünk, mint az előzőeké. A jelek szerint egy körön sikerül működésre bírnunk a gumikat is, és versenyképesek vagyunk, szóval eléggé izgatottan és optimistán vártam a folytatást – jelentette ki, majd kitért arra is, miért használta a múlt időt. – Sajnos miután véget ért a második gyakorlás, a csapat közölte velem, hogy tízhelyes rajtbüntetést kapok olyasvalamiért, ami nem az én vagy a csapat hibája volt. Nyilván ez teljesen megváltoztatta a szemléletmódomat, illetve a véleményemet arról, hogyan folytatódik innentől a hétvége."
„Elképzelhetik, milyen csalódott vagyok, és hitetlenkedve állok a történtek előtt, szóval ezen a hétvégén nem fognak túl boldognak látni. Ami ma történt, világosan megmutatja, hogy a sportnak sok szempontból kell javulnia. Az FIA, a csapatok, a szabályok – a mostanit simán tekinthették volna vis maior helyzetnek, hogy ne kapjak hátrasorolást. De valamilyen módon mindig vannak emberek, akik rosszabbá teszik a szituációt valaki más számára, és most nekem kell fizetnem ezért."
A Szingapúrban győzedelmeskedő Sainz mellett a Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur is kiállt, szerinte nagy igazságtalanság érte őket Las Vegasban. „Nyilván odamentem, és megvitattuk a helyzetet. Furcsa volt a számunkra, mert egyrészről nem gondolom, hogy bármi rosszat tettünk volna, másrészről hatalmas árat fizetünk érte, amihez még hozzájön a büntetés is, miközben tudod, hogy a bajnokságban is harcban vagyunk. Nagy csapás a tíz hely" – utalt arra, hogy húsz pont a lemaradásuk a Mercedes mögött a konstruktőri második helyért zajló csatában.
„De oké, el kell tudnunk vonatkoztatnunk ettől, csak végezni kell a munkánkat, hogy visszavágjunk. Remek a tempónk, az időmérőre kell fókuszálnunk, aztán jól kell versenyeznünk vasárnap. Nincs időnk ezen vitázni."
Vassuer ugyanakkor rámutatott, hiába nem tettek kivételt velük, azt nekik és az Alpine-nak is megengedték, hogy vázat cseréljenek, miközben a regulák szerint az edzésnapon erre nincs lehetőség. „Vicc volt az is. Nem megengedett vázat cserélni a nap során, de azt mondták, hogy elmúlt éjfél, és ez azt jelenti, hogy már nem ugyanazon a napon vagyunk."
A csapatfőnök ezt követően a hétvégi kilátásokról is beszélt. „Tudtuk, hogy hasonlítani fog Azerbajdzsánhoz és Monacóhoz. Ez hosszú hétvége, és fel kell építenünk a teljesítményünket. Tudtuk, hogy a szemcsésedés gondot jelenthet, de egyelőre minden jó. A pálya sokkal nagyobb mértékben fog javulni, mint egy normális, így ki kell találnod, milyen lehet az állapota szombaton."
Vassuerhöz hasonlóan a mindkét edzésen élen záró Charles Leclerc is úgy érzi, erősek lehetnek Las Vegasban. „Az első gyakorláson mindössze négy körig jutottam a megszakítás előtt, szóval nem tudtunk túl sok kilométert gyűjteni. Pontosan ezért minden megtettünk, hogy ezt a második tréningen bepótoljuk. Elég produktívak voltunk, jó sok kört teljesítettünk, és nagyon jól éreztem magam a volán mögött ezen a pályán. Egyelőre úgy tűnik, versenyképesek vagyunk, de hosszú út áll még előttünk. Már nem áll túl sok idő a rendelkezésünkre, hogy felkészüljünk, így keményen fogunk dolgozni, hogy megtartsuk a lendületet."
A fellazult csatornafedél mellett a szurkolók hazaküldése is nagy visszhangot kapott. A szervezők ugyanis a két és fél órás csúszással kezdődő második szabadedzés előtt lezárták a szurkolói zónákat, és valamennyi kilátogató nézőt hazaküldtek, így üres lelátok előtt zajlott le az esemény. Noha a szervezők később azzal indokolták a döntésüket, hogy a biztonsági személyzet munkaideje lejárt, és a helyi szabályozás nem tette lehetővé a túlóráztatást, nem kértek elnézést a pórul járt szurkolóktól, és a kártérítés lehetőségéről sem ejtettek szót.
A csatornafedél másik áldozata, Esteban Ocon szerint nem elfogadható a kialakult helyzet. „Jó volt, hogy végül körözhettünk, de nyilván sajnálom a szurkolókat. Remélhetőleg jó műsorral tudunk szolgálni a következő nap, mert ma nem is láttak kint autót, ami elfogadhatatlan – jelentette ki, majd kitért a csatornafedél-incidensre is. – Szerencsés voltam, hogy az edzést elhalasztották, mert az autó nagyon megsérült az első gyakorláson. Eléggé őrült nap volt érzelmi szempontból. Szerencsére én is jól vagyok, mert könnyen átszakíthatta volna az autót az a tárgy."
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:40.909 | átlag: 221.225 km/ó | 4 kör |
2. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:43.446 | 2.537 mp h. | 4 |
3. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:44.261 | 3.352 | 4 |
4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:44.397 | 3.488 | 4 |
5. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:45.365 | 4.456 | 5 |
6. | George Russell | brit | Mercedes | 1:45.497 | 4.588 | 4 |
7. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:45.824 | 4.915 | 4 |
8. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:45.908 | 4.999 | 5 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:46.793 | 5.884 | 4 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:47.147 | 6.238 | 5 |
11. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:48.253 | 7.344 | 5 |
12. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:48.513 | 7.604 | 4 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1:48.650 | 7.741 | 4 |
14. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:48.822 | 7.913 | 5 |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:48.947 | 8.038 | 3 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | - | 2 | |
17. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | - | 2 | |
18. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | - | 2 | |
19. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | - | 2 | |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | - | 0 |
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:35.265 | átlag: 234.331 km/ó | 39 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:35.782 | 0.517 mp h. | 39 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:35.793 | 0.528 | 38 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:36.085 | 0.820 | 36 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.129 | 0.864 | 36 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:36.183 | 0.918 | 37 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:36.489 | 1.224 | 33 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:36.496 | 1.231 | 41 |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:36.663 | 1.398 | 42 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:36.688 | 1.423 | 42 |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.864 | 1.599 | 33 |
12. | George Russell | brit | Mercedes | 1:36.890 | 1.625 | 37 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:36.917 | 1.652 | 37 |
14. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:36.987 | 1.722 | 35 |
15. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:37.134 | 1.869 | 33 |
16. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:37.241 | 1.976 | 37 |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:37.412 | 2.147 | 41 |
18. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:37.656 | 2.391 | 36 |
19. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1:37.680 | 2.415 | 40 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:38.140 | 2.875 | 42 |