Még el sem kezdődött igazán a 2024-es idény, egyesek talán máris lemondtak a győzelmi esélyeikről a továbbra is magabiztos és meggyőző Red Bullt látva. Igaz, hogy Max Verstappen nyilatkozata a háromnapos tesztet követően megint csak nem lehet jó hatással a riválisok önbizalmára.
„Nagyon elégedett vagyok az autóval, ezért úgy készülhetünk az első versenyhétvégére, hogy már csak az egyensúly finomhangolására van szükségünk – mondta a háromszoros világbajnok. – Persze mindig van még min dolgoznunk, és folyamatosan egyre jobbak akarunk lenni, de úgy gondolom, hogy pozitívan alakult a tesztünk, és sokat megtudtunk minden apró dologról, amit átalakítottunk az autón. Továbbá azzal is tisztában vagyunk, min szeretnénk még változtatni a következő hétig.”
A címvédő alakulat egyébként autója leleplezésekor sokakat meglepett egyes extravagáns megoldásaival, Verstappen azonban bízik abban, hogy a Red Bull tervezői és mérnökei által megálmodott megoldások bizonyulnak idén a legjobbnak.
„Bízom abban, hogy a csapat a megfelelő irányba ment el az autót illetően, és nem érdekel, hogyan néz ki, amíg kellően gyors – szögezte le a holland versenyző. – Amikor először láttam teljesen készen, úgy éreztem, hogy nem számít, milyen alakja van, aztán amikor beleültem és vezettem, gyorsnak éreztem, szóval mindegy, hogy átlagos-e a külseje vagy sem.”
Háromból két napon a Ferrari volt a leggyorsabb, és a megtett körök tekintetében is erősen zárták a tesztet a maranellóiak. Persze emiatt még kicsit sem bízhatják el magukat, de Charles Leclerc – a sok megválaszolatlan kérdés ellenére – úgy érzi, mindenképpen erősebb szezonkezdetre számíthatnak, mint egy évvel korábban.
„Ugyanaz a helyzet, mint minden téli teszt után, azaz sok mindenről fogalmunk sincs, és korai lenne bármit is mondani – árulta el a monacói. – Azt sem tudjuk, milyen üzemanyagszinttel mentek a többiek. Ami az autónk vezethetőségét illeti, sokkal jobbnak tűnik, mint a tavalyi. Az akkori teszt után nagyon nehéz volt eldönteni, merre induljunk tovább, mert nem tudtuk, mire lesz képes az autó. Amikor elérkeztünk egy kanyarhoz, fogalmunk sem volt, hogy alul- vagy túlkormányzottsággal találjuk-e szemben magunkat, de idén szerencsére nem ez a helyzet. Ez jobb kezdetet eredményezhet, habár olyan érzésem van, hogy a Red Bull még mindig előttünk jár. Szerdán igen lenyűgöző köröket mentek.”
Nem alakult éppen zökkenőmentesen a tesztelés a McLaren számára, hiszen mindhárom nap előjött valami olyan technikai fennakadás, ami miatt értékes időt veszítettek a wokingiak. Bár a tempó nem tűnt különösen problémásnak, a McLarennél csupán a Williams zárta kevesebb körrel a három tesztnapot.
„Akadt néhány problémánk itt-ott az elmúlt napokban, de ez nem jelenti a világ végét – szögezte le Lando Norris. – Csütörtök este nem sikerült hosszú etapokat teljesítenünk magas üzemanyagszinttel, majd jött a péntek délelőtt, és ez megint elmaradt. Természetesen nem ezt vártuk, ám így is sikerült sokat megtudnunk az autóról. Nagyrészt elégedett vagyok, de van néhány apró dolog, amit szerettem volna többet gyakorolni.”
Bár a brit pilóta úgy véli, kicsit sem mondható drámainak a helyzet a csapatánál, sajnos a riválisok utolérésére egyelőre nem sok esélyt lát.
„Sosem tudhatjuk, hogy a többiekhez képest hol tartunk. Úgy gondolom, hogy jó helyzetben vagyunk, és a tavalyi szezon végére már elég jó volt az autónk. Sikerült néhány lépest tennünk a megfelelő irányba azóta, azonban úgy érzem, hogy még mindig nagyon messze vagyunk a Red Bulltól és a Ferraritól” – tette hozzá Norris.
Utolsó idényére készül Lewis Hamilton a Mercedesszel, és a teszteket követő nyilatkozatai alapján úgy tűnik, az előzőeknél jobb évadra számít. A hétszeres világbajnok látja a fejlődést jelenlegi istállójánál, de tudja, a Red Bull-lal idén sem különösebben szállhatnak harcba.
„Egyértelműen előreléptünk, de szerintem mindenki más is – vélekedik Hamilton. – Most az összes alakulatra ugyanaz vár a folytatásban, hiszen az autók még nehezen kezelhetők. A csapatunk nagyszerű munkát végzett a tél folyamán, az idei autónkat élvezetesebb vezetni, ám még találnunk kell némi időt. A Red Bull egyértelműen más ligában játszik, de jó alapra építkezhetünk. A következő napokban keményen dolgozunk és átnézzük az összes adatot, amit a teszten gyűjtöttünk. Nagyon izgatott vagyok a szezonkezdetet tekintve, amelynek jó formában vághatunk neki.”
Nem lehet különösebb oka a panaszkodásra az Aston Martinnak a bahreini tesztet követően, ám Fernando Alonso máris kegytelenül őszintén beszélt az idei esélyeket illetően. A spanyol pilóta szerint nem kérdés, ki lesz a világbajnok 2024-ben, sőt, egy-egy futamgyőzelemre sem lát túl nagy esélyt a többiek részéről.
„Nincs jósgömböm, hogy megmondjam, a többiek mit csinálnak, de Max lesz a világbajnok, a Red Bull pedig továbbra is dominál – jelentette ki Alonso. – Az új autójuk is meglepetést okozott, szóval mi csak távolról nézhetjük, hogyan teljesítenek. A mezőny tizenkilenc versenyzője jelenleg azt gondolja, hogy úgysem lesz világbajnok idén, bár ez a karrierünk nagy részében így szokott lenni. Ez egy nagyon kemény sportág, ráadásul elnézve Maxot és a Red Bullt, a többiek számára még kisebb az esély a futamgyőzelemre.”
A BAHREINI TESZT ÖSSZESÍTETT VÉGEREDMÉNYE:
1. Carlos Sainz Jr. (spanyol, Ferrari) 1:29.921, C4, második nap
2. Charles Leclerc (monacói, Ferrari) 1:30.322, C4, harmadik nap
3. George Russell (brit, Mercedes) 1:30.368, C4, harmadik nap
4. Csou Kuan-jü (kínai, Sauber) 1:30.647, C4, harmadik nap
5. Sergio Pérez (mexikói, Red Bull), 1:30.679, C3, második nap
6. Max Verstappen (holland, Red Bull) 1:30.755, C3, harmadik nap
7. Cunoda Juki (japán, RB) 1:30.775, C4, harmadik nap
8. Alexander Albon (thaiföldi, Williams) 1:30.984, C4, harmadik nap
9. Oscar Piastri (ausztrál, McLaren) 1:31.030, C3, harmadik nap
10. Lewis Hamilton (brit, Mercedes) 1:31.066, C3, második nap
11. Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin) 1:31.159, C3, harmadik nap
12. Lando Norris (brit, McLaren) 1:31.256, C3, második nap
13. Daniel Ricciardo (ausztrál, RB) 1:31.361, C4, második nap
14. Nico Hülkenberg (német, Haas) 1:31.686, C3, harmadik nap
15. Lance Stroll (kanadai, Aston Martin) 1:32.029, C3, második nap
16. Esteban Ocon (francia, Alpine) 1:32.061, C3, második nap
17. Pierre Gasly (francia, Alpine) 1:32.149, C3, harmadik nap
18. Valtteri Bottas (finn, Sauber) 1:32.227, C3, második nap
19. Logan Sargeant (amerikai, Williams) 1:32.578, C4, második nap
20. Kevin Magnussen (dán, Haas) 1:33.053, C3, harmadik nap
A CSAPATOK ÁLTAL MEGTETT KÖRÖK:
1. Haas: 441
2. Ferrari: 416
3. Red Bull: 391
4. Sauber: 379
5. Aston Martin: 379
6. RB: 367
7. Mercedes: 361
8. Alpine: 334
9. McLaren: 328
10. Williams: 299
IDÉNY ELŐTTI KOLLEKTÍV TESZT, BAHREIN | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
február 21. | február 22. | február 23. | ||||
délelőtt | délután | délelőtt | délután | délelőtt | délután | |
RED BULL | Verstappen | Verstappen | Pérez | Pérez | Pérez | Verstappen |
MERCEDES | Russell | Russell | Hamilton | Hamilton | Hamilton | Russell |
FERRARI | Leclerc | Sainz | Leclerc | Sainz | Sainz | Leclerc |
MCLAREN | Piastri | Norris | Piastri | Norris | Norris | Piastri |
ASTON MARTIN | Alonso | Stroll | Alonso | Stroll | Stroll | Alonso |
ALPINE | Ocon | Gasly | Gasly | Ocon | Ocon | Gasly |
WILLIAMS | Albon | Sargeant | Sargeant | Sargeant | Albon | Albon |
RB | Cunoda | Ricciardo | Cunoda | Ricciardo | Ricciardo | Cunoda |
SAUBER | Bottas | Csou | Csou | Bottas | Bottas | Csou |
HAAS | Magnussen | Hülkenberg | Hülkenberg | Magnussen | Magnussen | Hülkenberg |