A szezont megelőzően a nagy többség arra számított, hogy a 2024-es év is a Red Bullról és különösen Max Verstappenről szólhat. Sőt, sokan előre odaadták volna a hollandnak negyedik világbajnoki címét, az edzéseken azonban nem tűnt teljesen biztosnak Verstappenék dominanciája. A rajtelsőség mindenesetre meglett a címvédő számára, bár bevallotta, hogy ez egy kicsit őt is meglepte.
„A szél miatt eddig is nehéz volt összerakni egy megfelelő kört, és ez az időmérőn is ugyanígy alakult – emlékezett vissza Verstappen. – A Q3-ban még nehezebbé vált kihozni a maximumot az autóból, és kissé váratlan volt ez az eredmény, de a kvalifikáción megfelelően működött az autó. Tegnap azt mondtam, hogy csak finomhangolásra van szükségünk, hogy tökéletes legyen az egyensúly, és szerencsére a megfelelő irányba indultunk el, így előreléptünk az időmérőn. Élveztem a mai napot, és persze nagyon örülök a pole-nak. A verseny szoros lesz, de az a legfontosabb, hogy jónak tűnünk ilyen körülmények között, és meglátjuk, hogyan alakulnak majd a dolgok. Bízom benne, hogy erős futamunk lesz.”
Bő két tizedmásodperccel maradt le a pole pozícióról Charles Leclerc, aki elárulta, kisebb lemaradása főként egy rossz döntésnek tudható be. A Ferrari versenyzője kicsit többre számított pénteken, ám izgatottan várja a folytatást.
„Kissé csalódott vagyok, de azért jól sikerült az időmérőnk – mondta Leclerc. – Egészen eddig nehezen alakult a hétvége, sok mindent kipróbáltunk a három szabadedzésen, de a kvalifikációra összeálltak a dolgok. A Q1 komplikált volt, hiszen két szett új lágy gumit is felraktunk az autóra, emiatt kompromisszumot kellett hoznom a Q3-at illetően. Összességében ez egy jó időmérő és szezonkezdet volt, és jobb helyzetben vagyunk, mint egy évvel korábban. Most már csak meg kell várnunk, milyen lesz a versenytempónk holnap.”
Elégedett harmadik rajthelyével George Russell, aki úgy érzi, a Mercedes nagyobb esélyekkel vág neki az új szezonnak, mint az elmúlt években. A brit pilóta hálás csapatának, és szoros csatára számít – persze csak a pole-ból rajtoló Verstappen mögött.
„Mindenki keményen dolgozott a gyárban, hogy olyan autót kapjunk Lewisszal, amivel elégedettebbek lehetünk, és amire megfelelően építkezhetünk a későbbiekben – vélekedik Russell. – Sajnos Max még mindig előttünk van, szóval van még hova felzárkóznunk, de ha megnézzük, az elmúlt két évben hogyan teljesítettünk az időmérőkön és a versenyeken Bahreinben, a harmadik helyről rajtolni igen jó eredménynek mondható. Az idő majd mindent elárul, de egy körön hatalmasat léptünk előre, és reménykedünk abban, hogy ez nem ment a versenytempónk rovására. Arra számítok, hogy Maxot leszámítva szoros csatát vív majd mindenki.”
Versenyzőjével szemben Toto Wolff kevésbé elégedett, hiszen többet várt a bahreini kvalifikációról. A Mercedes csapatfőnöke szerint nem hoztak tökéletes döntéseket, amikor hozzányúltak a beállításokhoz, és többet vár a szombati versenytől.
„Jónak mondható ez a rajthely, csak azt gondoltuk, ennél kicsit gyorsabbak vagyunk, hiszen három tizedmásodperccel maradtunk le a pole-ról – árulta el Wolff. – Tegnap jobbnak tűntünk, de legalább abban reménykedhetünk, hogy megfelelően felkészítettük az autót a versenyre. Változtattunk valamennyit a beállításokon, és ez kevésbé jó teljesítményhez vezetett ma, de már az időmérő elején úgy éreztük, hogy talán túl nagy kompromisszumot hoztunk a versenytempót illetően a kvalifikáció kárára. Végül George szempontjából rendben alakultak a dolgok, de a holnapi napnak jobban kell sikerülnie. Sokat kell még megtudnunk az autónkról.”
Az új szezon eddigi negatív meglepetése egyértelműen az Alpine, amely nagy reményekkel és igencsak újragondolt autóval vágott neki az új idénynek, a várva várt előrelépésből azonban igen nagy visszaesés lett. Pierre Gasly – aki utolsóként zárta az időmérőt – nem túl bizakodóan várja a folytatást.
„Tudtuk, hogy kemény lesz, és számítottunk erre az eredményre – vallotta be a francia pilóta. – Nem ért meglepetésként, viszont amiatt sem ideális, mert nem végeztünk megfelelő munkát a mai napon. Nem sikerült jól az utolsó köröm sem a Q1-ben, és tisztában vagyok azzal, hogy rengeteg munka áll még előttünk. Nem vagyunk olyan helyzetben, amilyenben lenni szeretnénk, hiszen az új autónk nem úgy működik, ahogyan kellene, de egyelőre türelmesnek kell maradnunk.”
20. BAHREINI NAGYDÍJ | |
FEBRUÁR 29., CSÜTÖRTÖK | |
1. szabadedzés | 1. Ricciardo 1:32.869 |
2. szabadedzés | 1. Hamilton 1:30.374 |
MÁRCIUS 1., PÉNTEK | |
3. szabadedzés | 1. Sainz 1:30.824 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:29.179 |
MÁRCIUS 2., SZOMBAT | |
A verseny (57 kör, 308.238 km) rajtja | 16.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Szaúdi Nagydíj, Dzsidda | Március 9., 18.00 |
Ausztrál Nagydíj, Melbourne | Március 24., 5.00 |
Japán Nagydíj, Szuzuka | Április 7., 7.00 |