Az idény egyik legizgalmasabb kvalifikációját hozta az imolai versenyhétvége, bár a pole pozíció ezúttal is Max Verstappené lett. A háromszoros világbajnok mögött Oscar Piastri végzett, ám rajtbüntetése következtében Lando Norris várhatta a piros lámpák kialvását Verstappen mellől. A harmadik helyről Charles Leclerc rajtolhatott a Ferrari idei első hazai versenyén.
A riválisok abban reménykedhettek, hogy mivel Sergio Pérez számára nem sikerült jól az időmérő, és a top tízen kívülre került, Verstappen hátvéd nélkül maradt. A rajt ennek ellenére jól sikerült a hollandnak, s bár Norris sem indult rosszul, Verstappen maradt az élen az első kanyarokat követően. A mezőny ezúttal megúszta a rajtot ütközések nélkül, s Verstappen próbált hamar elhúzni az őt üldözőktől, néhány kör alatt azonban alig több mint egy másodperces előnyt autózott ki Norisszal szemben. Később sikerült növelnie a távolságot, míg Piastri Carlos Sainz Jr.-t vette üldözőbe.
Az ausztrál hosszú körökön keresztül autózott közvetlenül Sainz mögött, ám előzési kísérletet nem igazán láthattunk tőle. A tizedik körben úgy tűnt, megvan a futam első kiesője, Alexander Albon igen lassan autózott a pályán. Kicsivel később kiderült, hogy a bokszkiálláskor rosszul rögzítették a bal hátsó kerekét, s mivel a thaiföldi ismét megjárta a bokszutcát, vissza is tért a pályára.
A top tízből elsőként George Russell tudta le a kerékcserét, majd hamar érkeztek a többiek is. Verstappen a 25. körben állt ki friss gumikért, amivel három pozíciót veszített. Egy körrel korábban Norris érkezett a bokszutcába – kettejük kerékcseréje után négy másodperc volt a különbség közöttük.
A 28. körre az élmezőnyből mindenki friss abroncsokon autózott, így Verstappen visszaállt az élre. Norris hátránya a következő körökben tovább nőtt, majd nagyjából hat másodpercnél állandósult, pedig a brit panaszkodott a csapatrádión arra, hogy nem tudja tartani a körülötte autózók tempóját.
A mezőnyből utolsóként Pérez állt ki kerékcserére, ami után Nico Hülkenberget és Cunoda Jukit is megelőzte, előrébb viszont már nem került, mert Lewis Hamilton közel 30 másodperccel autózott előtte. Az utolsó húsz körben Norrisnak már a visszapillantó tükrét kellett figyelnie, Leclerc ugyanis egyre közelebb került hozzá.
Norris szerencséjére azonban a monacói riválisa hibázott a Variante-sikánban, s miután levágta a kanyart, hátránya két másodperc fölé nőtt. Ezt követően Leclerc ismét egyre jobban leszakadt Norristól, aki a hajrában előre menekült, az utolsó tíz körben egyre közelebb került Verstappenhez.
Bár az utolsó két körben már kevesebb mint egy másodperc volt a különbség a két versenyző között, Verstappen nem engedte ki a győzelmet a kezéből, és elsőként szelte át a célvonalat Imolában. A dobogón Norris és Leclerc ünnepelhetett vele, pontot szerzett még Piastri, Sainz, Hamilton, Russell, Pérez, Stroll és Cunoda.
A leggyorsabb körért járó pont Russellé lett, újabb győzelmével Verstappen 48 pontra növelte előnyét Leclerc-rel szemben a világbajnoki tabella élén.
Folytatás egy hét múlva a Monacói Nagydíjjal!
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:25:25.252 |
2. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 0.725 mp h. |
3. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 7.916 mp h. |
4. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 14.132 mp h. |
5. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 22.325 mp h. |
6. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 35.104 mp h. |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 47.154 mp h. |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 54.776 mp h. |
9. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:19.556 p h. |
10. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1 kör h. |
11. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 1 kör h. |
14. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
15. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
16. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
17. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
18. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
19. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
KIESETT | MEGTETT KÖR | |||
Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 51 |
PILÓTA | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Max Verstappen | 6 | 6 | 6 | 2 | 161 |
2. | Charles Leclerc | - | 4 | 7 | - | 113 |
3. | Sergio Pérez | - | 3 | 7 | 2 | 107 |
4. | Lando Norris | 1 | 3 | 6 | - | 101 |
5. | Carlos Sainz Jr. | 1 | 3 | 6 | - | 93 |
6. | Oscar Piastri | - | - | 7 | - | 53 |
7. | George Russell | - | - | 6 | 1 | 44 |
8. | Lewis Hamilton | - | - | 6 | - | 35 |
9. | Fernando Alonso | - | - | 5 | 1 | 33 |
10. | Cunoda Juki | - | - | 4 | - | 15 |
11. | Lance Stroll | - | - | 3 | - | 11 |
12. | Oliver Bearman | - | - | 1 | - | 6 |
13. | Nico Hülkenberg | - | - | 4 | - | 6 |
14. | Daniel Ricciardo | - | - | 1 | - | 5 |
15. | Esteban Ocon | - | - | 1 | - | 1 |
16. | Kevin Magnussen | - | - | 1 | - | 1 |
1 | Red Bull-Honda RBPT | 268 |
2 | Ferrari | 212 |
3 | McLaren-Mercedes | 154 |
4 | Mercedes | 79 |
5 | Aston Martin-Mercedes | 44 |
6 | RB-Honda RBPT | 20 |
7 | Haas-Ferrari | 7 |
8 | Alpine-Renault | 1 |
9 | Williams-Mercedes | 0 |
10 | Sauber-Ferrari | 0 |
4. EMILIA-ROMAGNAI NAGYDÍJ | |
Május 17., PÉNTEK | |
1. szabadedzés | 1. Leclerc 1:16.990 |
2. szabadedzés | 1. Leclerc 1:15.906 |
Május 18., SZOMBAT | |
3. szabadedzés | 1. Piastri 1:15.529 |
Időmérő | 1. Verstappen 1:14.746 |
Május 19., VASÁRNAP | |
A verseny: | 1. Verstappen, 2. Norris, 3. Leclerc |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | Május 26., 15.00 |
Kanadai Nagydíj, Montreal | Június 9., 20.00 |
Spanyol Nagydíj, Barcelona | Június 23., 15.00 |