Hülkenberg szétválasztotta a McLareneket; gondok Leclerc-nél és Sainznál az austini sprintidőmérő előtt

Az utolsó negyedéhez fordult a 2025-ös Formula–1-es világbajnokság. Noha a konstruktőri cím sorsa már eldőlt – a McLaren fennállása során tizedik alkalommal ért fel a csúcsra –, az egyéni küzdelem továbbra is nyitott, s az elmúlt versenyhétvégék tanúsága szerint Oscar Piastrinak és Lando Norrisnak Max Verstappent sem szabad figyelmen kívül hagynia az egyre élesedő házi csata közben.
Az ausztrál 22 ponttal előzi meg csapattársát, míg az elmúlt három nagydíjon rendre a páros előtt záró holland lemaradása 61 pontra csökkent, miközben a továbbra is fejlesztő Red Bull és a Mercedes aratott sikereket. Az idény 19. állomása, az Amerikai Nagydíj előtt így az jelentette a fő kérdést, hogy tovább zárul-e az olló az egyéni bajnokságban, vagy a vb-éllovas Piastrinak sikerül-e megerősítenie a vezető pozícióját.
A csapatok és a versenyzők előtt nagy kihívás áll Austinban, hiszen sprinthétvége lévén mindössze egyetlen szabadedzés állt rendelkezésükre, hogy megtalálják a megfelelő beállításokat, ugyanis a közép-európai idő szerint péntek este rendezett egyórás tréninget a sprintidőmérő követi.
A mezőnyt meleg idő fogadta, a nyitány kezdetén meghaladta a 40 Celsius-fokot az aszfalt hőmérséklete. Szinte azonnal benépesült az 5513 méter hosszú pálya, és hét perc alatt a helyszínen tavaly győzedelmeskedő Charles Leclerc kivételével mindenki túl volt már az első mért körén. Ekkor Verstappen vezérletével a Red Bull kettőse vezetett, miközben előkelő helyet foglalt el a két Williams is.
A csapatok kivétel nélkül a kemény keverékre szavaztak a tréning elején, és a többség hosszabb etapokat futott, így a nyomvonalon nagy volt a forgalom, igaz, a húsz perc elteltével lendülő piros zászló rövid időre megakasztotta a körözést. A kényszerszünetet Lance Stroll idézte elő, aki a kerékvetőn átszántva hagyott maga után némi törmeléket.
Ekkor Hamilton nevével kezdődött az időlista, a brit mögött Verstappen és George Russell következett, majd Cunoda Juki és Lando Norris egészítette ki az első ötöst, míg Carlos Sainz Jr.-t a csapata rendelte vissza a garázsba, miután valamilyen rendellenességet észlelt a Williamsen.
Csak az utolsó negyedórába lépve kezdtek előkerülni a puhább gumik, így a sok javítás nyomán jelentősen felborult a korábban kialakult sorrend, igaz, abból fakadóan, hogy a lágy és a közepes abroncsok vegyesen voltak használatban, nehéz következtetéseket levonni az eredményből. A Mercedes, a Ferrari és a Racing Bulls a sárga, míg a többiek a piros festésű gumin jöttek ki az utolsó gyors körökre, a két hiányzó Sainz, valamint Leclerc volt, utóbbit nem sokkal a vége előtt hívták vissza a bokszba.
Az élen végül Norris zárt, akit meglepetésre Nico Hülkenberg követett a Sauberrel. A német pilóta az utolsó pillanatokban választotta szét egymástól a két McLarent, maga mögé utasítva Piastrit. Az első ötös sorát Fernando Alonso és Verstappen zárta, majd Alexander Albon, Russell, Hamilton, Isack Hadjar és Bearman egészítette ki a top 10-et. Andrea Kimi Antonelli a 18., a problémával küzdő Sainz és Leclerc pedig az utolsó két helyen zárta az egyetlen gyakorlást.
Folytatás 23 óra 30 perckor a sprintidőmérővel.
AMERIKAI NAGYDÍJ, A SZABADEDZÉS VÉGEREDMÉNYE | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
1. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:33.294 | átlag: 212.733 km/ó | 23 kör |
2. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:33.549 | 0.255 mp h. | 24 |
3. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:33.573 | 0.279 | 26 |
4. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:33.639 | 0.345 | 23 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:33.648 | 0.354 | 26 |
6. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:33.920 | 0.626 | 27 |
7. | George Russell | brit | Mercedes | 1:33.931 | 0.637 | 27 |
8. | Lewis Hamilton | brit | Ferrari | 1:33.965 | 0.671 | 25 |
9. | Isack Hadjar | francia | Racing Bulls-Honda | 1:34.155 | 0.861 | 25 |
10. | Oliver Bearman | brit | Haas-Ferrari | 1:34.333 | 1.039 | 27 |
11. | Esteban Ocon | francia | Haas-Ferrari | 1:34.368 | 1.074 | 26 |
12. | Gabriel Bortoleto | brazil | Sauber-Ferrari | 1:34.478 | 1.184 | 24 |
13. | Cunoda Juki | japán | Red Bull-Honda | 1:34.531 | 1.237 | 24 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:34.610 | 1.316 | 23 |
15. | Liam Lawson | új-zélandi | Racing Bulls-Honda | 1:34.619 | 1.325 | 25 |
16. | Franco Colapinto | argentin | Alpine-Renault | 1:34.653 | 1.359 | 25 |
17. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:34.665 | 1.371 | 24 |
18. | Andrea Kimi Antonelli | olasz | Mercedes | 1:34.737 | 1.443 | 27 |
19. | Carlos Sainz | spanyol | Williams-Mercedes | 1:35.874 | 2.58 | 9 |
20. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:36.080 | 2.786 | 18 |
46. AMERIKAI NAGYDÍJ | |
OKTÓBER 17., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Norris 1:33.294 |
Sprintidőmérő | 23.30–00.14 |
OKTÓBER 18., SZOMBAT | |
Sprintverseny | 19.00–19.30 |
Időmérő | 23.00–00.00 |
OKTÓBER 19., VASÁRNAP | |
A verseny (56 kör, 308.728 km) rajtja | 21.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Mexikóvárosi Nagydíj, Mexikóváros | október 26., 21.00 |
Sao Pauló-i Nagydíj, Sao Paulo | november 9., 18.00 |
Las Vegas-i Nagydíj, Las Vegas | november 22., 5.00 |
