A The Telegraph című brit napilap kedden arról írt, hogy az olasz cég majdnem biztosan kevlárra cseréli a gumi belső falán az eddigi acélszalagot, visszatérve a tavalyi idényig alkalmazott eljáráshoz.
Ezt a módosítást a Pirelli már nagyjából egy hónappal ezelőtt, a Kanadai Nagydíjat megelőzően is elvégezte, akkor azonban a csapatok nem tudtak megegyezni egymással a megváltoztatott gumik használatáról, a Ferrari, a Lotus és a Force India ugyanis nem akarta ezeket feltenni az autóira, mert attól tartott, hátrányba kerül a többiekhez képest.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A múlt vasárnapi Brit Nagydíjon történt négy bal hátsó és egy bal első defekt nyomán aztán a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) állítólag úgy döntött, az átdolgozott gumikat akkor is használhatják az istállók, ha ebbe nem mindegyik egyezik bele – bár tegnap a Ferrari, a Lotus és a Force India is jelezte, a továbbiakban nem áll a módosítás útjába.
A módosítás hátterében az áll, hogy az acélszalag könnyebben és jobban melegszik fel, mint a kevlár, ez a hőmennyiség aztán átterjed a futófelületre, ezért a gumi a túlmelegedés miatt szétfoszlik vagy szétrobban. Azt ugyanakkor még mindig nem lehet tudni, hogy Silverstone-ban ez a jelenség okozta-e a defekteket.
A BBC megerősítette a The Telegraph értesüléseit, miszerint a Pirelli módosított abroncsokat szállít a hét végi nürburgringi Német Nagydíjra, illetve a július végi Magyar GP-re. A Nürburgringen azokat a kevlár öves hátsó kerekeket használják a csapatok, amelyekkel a Kanadai Nagydíj pénteki első szabadedzésén megismerkedhettek, míg a Magyar Nagydíjon a tavalyi gumikat vetik be. A Pirelli nem erősítette meg az információkat, de a BBC bombabiztosnak nevezte a forrását. |
A Pirelli hétfő óta vizsgálja a lehetséges okokat, szerdán pedig a Német Nagydíj helyszínén, a Nürburgringen tárgyal az ügyben. A versenyzők nem zárták ki azt sem, hogy bojkottálják a világbajnoki futamot, ha addig nem történik változás a gumiproblémákkal kapcsolatban.
A vasárnapi német futam után három héttel Magyarországra látogat a Formula–1 mezőnye.
A Pirelli az FIA engedélyével három tesztet is tart a Német és a Magyar Nagydíj között, közvetlenül a nürburgringi viadal után a Paul Ricard-on, július 17-től 19-ig Silverstone-ban, a Magyar GP hetében Barcelonában tesztel. A silverstone-i gyakorlás eredetileg a fiatal pilóták tesztje lett volna, de a jelenlegi versenyzők is autóba ülhetnek. A Mercedes egyik tréningen sem vesz részt.