AUGUSZTUS 7., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 12.00–13.30 | |||
2. szabadedzés: 16.00–17.30 | |||
AUGUSZTUS 8., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
AUGUSZTUS 9., VASÁRNAP | |||
A verseny (52 kör, 306.198 km) rajtja: 15.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Augusztus 16., 15.10 | Spanyol Nagydíj | ||
Augusztus 30., 15.10 | Belga Nagydíj | ||
Szeptember 6., 15.10 | Olasz Nagydíj |
A Renault múlt hétvégén sorozatban a harmadik verseny után nyújtott be óvást a Racing Point fékhűtőinek szabályosságát firtatván, miután állítása szerint tilos információmegosztás eredményeként sikerült ilyen jól a tavalyi Mercedes, a W09-es lemásolása. Az FIA befogadta az enstone-iak óvásait, s a vizsgálódásba bevonta az „ezüstnyilakat" is, aminek következményeként már a második nagydíjat követően lefoglalta a tavalyi Mercedes és az idei Racing Point első és hátsó fékhűtőit.
A három csapat képviselői végül A 70. Évforduló Nagydíjának szerdai napján vettek részt a meghallgatáson, majd a tárgyalást követően a döntéshozók úgy határoztak, helyt adnak a Renault óvásainak, így a szövetség 15 konstruktőri pontot vont le a Racing Pointtól, és 400 ezer eurós pénzbírságot is kiszabott a csapatra.
Az FIA vizsgálatából kiderül: míg az RP20 első fékhűtői legálisnak minősültek az után, hogy a gárda már tavaly is használta a megoldást, a hátsó fékhűtők úgy mutatnak hasonlóságot a Mercedes elemeivel, hogy 2019-ben még nem a partner megoldását alkalmazta az alakulat – a fékhűtők idén kerültek fel az úgynevezett listázott elemek listájára, ami azt jelenti, hogy valamennyi konstruktőrnek magának kell megterveznie és létrehoznia az adott megoldást.
A szövetség közlése szerint a szabálytalanság miatt autónként 7.5 pontos pontlevonással és 200 ezer eurós pénzbüntetéssel sújtotta a gárdát a Stájer Nagydíj kapcsán, míg a Magyar és a Brit GP-re hivatalosan megrovást kapott a Racing Point az illegális kocsi használatáért, mivel nem a technikai, hanem a sportszabályzatot szegték meg.
Arról egyelőre nem érkezett hivatalos megerősítés, hogy a folytatásban változatlan fékhűtésekkel rajthoz álló Racing Point él-e a fellebbezési jogával.