Noha a Ferrari bizakodva készült a Las Vegas-i hétvégére, alig tíz perccel az első edzés kezdete után elvesztette az egyik autóját, miután az 1.9 kilométeres hosszú egyenesben végigszáguldó Carlos Sainz Jr. felrántotta az egyik meglazult csatornafedelet. A tréninget először piros zászlóval megszakították, majd a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) nem sokkal később jelezte, hogy már nem is indítja újra az eseményt.
NOVEMBER 17., PÉNTEK | |||||||
1. szabadedzés: 1. Leclerc 1:40.909 | |||||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:35.265 | |||||||
NOVEMBER 18., SZOMBAT | |||||||
3. szabadedzés: 5.30–6.30 | |||||||
Időmérő: 9.00–10.00 | |||||||
NOVEMBER 19., VASÁRNAP | |||||||
A verseny (50 kör, 310.05 km) rajtja: 7.00 | |||||||
A KÖVETKEZŐ FUTAM | |||||||
November 26. 14.00 | Abu-dzabi Nagydíj, Abu-Dzabi |
A szövetség ezt követően megkezdte a 6.2 kilométer hosszú utcai pálya átvizsgálását, és az Auto Motor und Sport információ szerint harminc csatornafedélnél észleltek problémát. A javítási munkák miatt két órával el kellett halasztani a gyakorlás kezdetét, a bokszutca végi lámpa ennek értelmében helyi idő szerint hajnali 2, míg közép-európai idő szerint délelőtt 11 órakor váltott volna zöldre, ám végül kétszer további tizenöt perccel el kellett tolni a kezdést.
Időközben az is biztossá vált, hogy szurkolói jelenlét nélkül tartják meg a gyakorlást, miután a kilátogató nézőknek logisztikai okok miatt helyi idő szerint 1 óra 30 perckor el kellett hagyniuk a pálya területét.
Az óriási károkat elszenvedő Ferrari mellett, Esteban Ocon Alpine-ja is sérült, azonban míg az enstone-iak elkészültek a munkálatokkal a folytatás előtt, eleinte úgy tűnt, Sainz nem tud részt venni az eseményen. Az újabb halasztások azonban lehetőséget teremtettek a csapat számára, így végül a spanyol is pályára tudott hajtani a 60-ról 90 percre növelt edzésen.
A Ferrari ugyanakkor így sem lehetett elégedett, hiszen a szövetség elutasította a kérelmét, és kijelentette, hiába tenne szívesen kivételt, nem adhat engedélyt a sérült erőforráselemek büntetés nélküli cseréjére, így a spanyolt 10 hellyel hátra fogják sorolni a vasárnapi versenyen.
A mezőny a közepes és a lágy keveréken kezdte meg a munkát, az első köröket követően Sainz vezérletével a Ferrari kettőse vezetett, míg a harmadik-negyedik helyen a két Red Bull érkezett, igaz, míg az olaszok a piros, az osztrákok a sárga oldalfestésű Pirellin teljesítették az első etapot.
Az edzés egyharmadánál továbbra is Sainz vezette az időlistát, a spanyol 245 ezreddel előzte meg a márkatársát, Charles Leclerc-t, majd Sergio Pérez, Max Verstappen, valamint Alexander Albon, egészítette ki az első ötöst, miközben többen, köztük Kevin Magnussen és Lanc Stroll is megjárt egy-egy menekülőutat.
Miután az élcsapatoknál előkerült a lágy, Leclerc vette át a vezetést, igaz, a monacói csupán 3 ezreddel előzte meg Hamiltont, a harmadik Alexander Albonnak 28, míg a negyedik Sainznak 82 ezredet, vagyis az első négyest kevesebb mint egy tized választotta egymástól. Az ötödik Russell lemaradása 230 ezred volt, míg a hatodik Verstappen kereken 3 tizeddel maradt el a legjobb időtől.
Bár bő fél órával a vége előtt a versenyzők újabb gyors köröket futottak a piros jelzésű gumin, Leclerc-nek sikerült az élen maradnia. A monacói versenyző ráadásul viszonylag nagy fölényre tett szert, hiszen előnye több mint fél másodperc volt a legközelebbi rivális, Sainz előtt. Az élen a folytatásban sem változott a helyzet: Leclerc 1:35.265-ös körrel zárt az élen.
Mögötte a csapattárs, Sainz végzett, majd Alonso, Pérez, Valtteri Bottas, Verstappen, Nico Hülkenberg, Stroll, Hamilton és Albon sorakozott az első tíz pozícióban.
A McLaren versenyzői közül Norris a 11., Oscar Piastri a 14. helyen végzett, míg Russell a 12. lett.
Folytatás szombaton 5 óra 30 perckor a harmadik szabadedzéssel.
1. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:35.265 | átlag: 234.331 km/ó | 39 kör |
2. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:35.782 | 0.517 mp h. | 39 |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:35.793 | 0.528 | 38 |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:36.085 | 0.820 | 36 |
5. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:36.129 | 0.864 | 36 |
6. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:36.183 | 0.918 | 37 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:36.489 | 1.224 | 33 |
8. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:36.496 | 1.231 | 41 |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:36.663 | 1.398 | 42 |
10. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:36.688 | 1.423 | 42 |
11. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:36.864 | 1.599 | 33 |
12. | George Russell | brit | Mercedes | 1:36.890 | 1.625 | 37 |
13. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:36.917 | 1.652 | 37 |
14. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:36.987 | 1.722 | 35 |
15. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:37.134 | 1.869 | 33 |
16. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:37.241 | 1.976 | 37 |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:37.412 | 2.147 | 41 |
18. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:37.656 | 2.391 | 36 |
19. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1:37.680 | 2.415 | 40 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:38.140 | 2.875 | 42 |