A kizárólagos gumibeszállító, a Pirelli fenntarthatósági törekvéseinek jegyében a Magyar Nagydíjon teszt jelleggel bevezetett új időmérős formátum alaposan felforgatta a csapatok szokásos felkészülését, aminek következtében az időmérő előtt is csak találgatni lehetett, pontosan hogyan alakulhat az erősorrend.
JÚLIUS 21., PÉNTEK | |||||
1. szabadedzés: 1. Russell 1:38.795 | |||||
2. szabadedzés: 1. Leclerc 1:17.686 | |||||
JÚLIUS 22., SZOMBAT | |||||
3. szabadedzés: 1. Hamilton 1:17.811 | |||||
Időmérő: 1. Hamilton 1:16.609 | |||||
JÚLIUS 23., VASÁRNAP | |||||
A verseny (70 kör, 306.63 km) rajtja: 15.00 | |||||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||||
Július 30., 15.00 | Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps | ||||
Augusztus 27., 15.00 | Holland Nagydíj, Zandvoort | ||||
Szeptember 3. 15.00 | Olasz Nagydíj, Monza |
Az első, nagyrészt vizes pályán megrendezett szabadedzésen az egy évvel ezelőtt pole pozíciót szerző George Russell, a másodikon Charles Leclerc, míg a harmadikon kisebb meglepetésre Lewis Hamilton zárt az élen. Utóbbi ráadásul úgy utasította maga mögé az idén eddig még veretlen Red Bullt, hogy ugyanazon a keveréken és a riválisokkal egyszerre teljesítette a gyors körét, ami mindenképpen bizakodásra adhat okot a Hungaroringen rekordtartó versenyzőnek.
A kvalifikáció legnagyobb kérdése így az volt, tovább folytatódik-e Max Verstappen öt Grand Prix-vel korábban megkezdett pole pozíciós menetelése, vagy esetleg váratlan eredmény születik a napsütéses Mogyoródon.
Az első szakaszban az új szabályok által kötelezően előírt kemény gumi került a főszerepbe, a korai próbálkozásokat követően meglepetésre Valtteri Bottas vezette a sort, az Alfa Romeo finnje mögötte a nyitó edzésen autót törő Sergio Pérez, a vb-összetettet vezető Verstappen, Russell és Hamilton tette teljessé az első ötöst, míg Carlos Sainz Jr. az utolsó továbbjutó helyen érkezett.
Az utolsó perceket már Csou Kuan-jü kezdte meg az élen Pérez és Sainz előtt, míg a harmadik tréningen leggyorsabb Hamilton, valamint a márkatársa, Russell a veszélyzónában volt, így az „ezüstnyilaknak” mindenképpen hibátlan körre volt szükségük. S míg a hétszeres világbajnok a hetedik pozícióba lépett előre, honfitársának ideje nem volt elég a továbbjutáshoz.
Csou viszont megtartotta az első helyét, mögé Verstappen zárkózott fel az utolsó pillanatokban, majd Pérez, a Ferrari duója, Piastri, Hamilton, Fernando Alonso, Nico Hülkenberg, valamint Lando Norris sorakozott az első tízben. Rajtuk kívül Pierre Gasly, Bottas, Lance Stroll, a tavalyelőtt győzedelmeskedő Esteban Ocon, valamint a visszatérő Daniel Ricciardo jutott tovább, aki már az első igazi megméretésen maga mögé utasította Cunoda Jukit.
Kiesett: Alexander Albon, Cunoda, Russell, Kevin Magnussen és a gyors körén nagyot hibázó Logan Sargeant.
A második szakaszban a közepes keverék került a középpontba, az első körök után Norris vezérletével a McLaren kettőse foglalta el az első két helyet, míg az első ötöst Pérez, Alonso és Hamilton tette teljessé, miközben Verstappen mért kör nélkül az utolsó pozícióban érkezett, mivel az első próbálkozását pályakiszélesítés okán törölték.
A címvédő nem is bízta a véletlenre és a forgalomra a szerencséjét: a vetélytársaknál előbb futott neki a második körének. A Red Bull-os 219 ezredes hátránnyal a második helyre jött fel Norris mögé, amivel biztosította a továbbjutását.
Noha a McLaren britje maradt az élen, mögé az utolsó pillanatokban feljött Hamilton, míg Verstappen a harmadik helyre szorult vissza. Negyedikként meglepetésre Bottas zárt, majd Piastri, az utolsó pillanatokban még veszélyzónában álló Leclerc, valamint Hülkenberg, Pérez, Csou és Alonso következett a top 10-ben.
Kiesett: az Aston Martin spanyolját két ezredre elmaradó Sainz, Ocon, Ricciardo, Stroll és Gasly.
A harmadik szakaszban eljött a lágy keverék ideje: az első gyors körök után Verstappen 126 ezreddel előzte meg Hamiltont, a harmadikként érkező Norris lemaradása három tized körül mozgott, míg a negyedik Alonsót, valamint a hetedik Bottast kevesebb mint másfél tized választotta el egymástól, így izgalmas végjátékra volt kilátás.
Verstappen meglepetésre nem tudott javítani az újabb gyors körén, ami lehetőséget kínált a riválisok számára. A Magyarországon már nyolc pole pozíciót szerző Hamilton ki is használta a lehetőséget, és pályafutása során kilencedik alkalommal ő bizonyult a leggyorsabbnak a hungaroringi időmérőn. Sőt újabb elsőségével átírta a történelemkönyveket, az Formula–1-ben ugyanis még senki sem várhatta nyolcnál több alkalommal az élről a piros lámpák kialvását egy adott nagydíjon.
A Mercedes versenyzője korábban Ayrton Sennával és Michael Schumacherrel karöltve tartotta a vonatkozó rekordot, a brazil San Marinóban, a német pedig Japánban szerezte meg nyolcszor a rajtelsőséget. Hamilton még Ausztráliában számlál nyolc szintén pole pozíciót.
A brit mellől tehát a tavaly a tizedik helyről nyerő Verstappen rugaszkodhat el, míg a második sorban Norris és Piastri foglalhat helyet. Az ötödik Csou lett, majd Leclerc Bottas, Alonso, Pérez és Hülkenberg zárta az első tízes sorát.
Folytatás vasárnap 15 órakor a versennyel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:16.609 | |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 1:16.612 | 0.003 mp h. |
3. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:16.694 | 0.085 |
4. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:16.905 | 0.296 |
5. | Csou Kuan-jü | kínai | Alfa Romeo-Ferrari | 1:16.971 | 0.362 |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:16.992 | 0.383 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:17.034 | 0.425 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:17.035 | 0.426 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 1:17.045 | 0.436 |
10. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:17.186 | 0.577 |
11. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:17.703 | 0.375 |
12. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:17.841 | 0.513 |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | AlphaTauri-Honda | 1:18.002 | 0.674 |
14. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:18.144 | 0.816 |
15. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:18.217 | 0.889 |
16. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:18.917 | 0.774 |
17. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:18.919 | 0.776 |
18. | George Russell | brit | Mercedes | 1:19.027 | 0.884 |
19. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:19.206 | 1.063 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:19.248 | 1.105 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Csou | 1:18.143 | 1. | Norris | 1:17.328 |
2. | Verstappen | 1:18.318 | 2. | Hamilton | 1:17.427 |
3. | Pérez | 1:18.360 | 3. | Verstappen | 1:17.547 |
4. | Sainz | 1:18.393 | 4. | Bottas | 1:17.563 |
5. | Leclerc | 1:18.440 | 5. | Piastri | 1:17.571 |
6. | Piastri | 1:18.464 | 6. | Leclerc | 1:17.580 |
7. | Hamilton | 1:18.577 | 7. | Hülkenberg | 1:17.652 |
8. | Alonso | 1:18.580 | 8. | Pérez | 1:17.675 |
9. | Hülkenberg | 1:18.695 | 9. | Csou | 1:17.700 |
10. | Norris | 1:18.697 | 10. | Alonso | 1:17.701 |
11. | Gasly | 1:18.743 | 11. | Sainz | 1:17.703 |
12. | Bottas | 1:18.775 | 12. | Ocon | 1:17.841 |
13. | Stroll | 1:18.782 | 13. | Ricciardo | 1:18.002 |
14. | Ocon | 1:18.854 | 14. | Stroll | 1:18.144 |
15. | Ricciardo | 1:18.906 | 15. | Gasly | 1:18.217 |
16. | Albon | 1:18.917 | |||
17. | Cunoda | 1:18.919 | |||
18. | Russell | 1:19.027 | |||
19. | Magnussen | 1:19.206 | |||
20. | Sargeant | 1:19.248 |