Vettel maradt az élen, de elfogyott az előnye

Vágólapra másolva!
2011.04.15. 07:56
null
Vettel jó eséllyel pályázik arra, hogy a Kínai GP történetében elsőként másodszor is nyerjen (Fotó: Reuters)
Sebastian Vettel maradt az élen a Kínai Nagydíj második szabadedzésén, de akárcsak egy hete Malajziában, a riválisok feljöttek a Red Bullra a lágy gumikon futott köreikben. A vb-éllovas mögött a két McLaren-Mercedes végzett Lewis Hamilton, Jenson Button sorrendben, és úgy tűnik, ezúttal a Mercedesszel is számolni kell, mert Michael Schumacherék szorosan a McLarenek mögött jöttek. Mark Webber csak a 10., az autója meghibásodása miatt sokáig a boxban vesztegelő Fernando Alonso a 14. leggyorsabb volt.

Az első szabadedzést sűrű szmogban tartották meg Sanghajban, de a mezőny legalább annak örülhetett, hogy az esőfelhők elkerülték a versenypályát, és száraz aszfalton körözhettek. A második tréningre feltámadt a szél, és bár a napot továbbra sem nagyon lehetett látni, egyértelműen világosabb lett.

Sebastian Vettelnek mindegy volt, milyenek a körülmények, a második edzésen a leggyorsabb tudott lenni. Ám a rivális csapatok pilótával szembeni előnye két másodpercről két tizedre csökkent, Lewis Hamilton és Jenson Button a lágy gumis köreivel sokkal közelebb került a Red Bull németjéhez, mint délelőtt a kemény abroncsokon.

Sőt a McLaren mögé szorosan felzárkózott a Mercedes, a tavalyi futamot a 3. helyen záró Nico Rosberg és Michael Schumacher is fél másodpercen belül volt Vettelhez képest, vagyis az idén először úgy tűnik, versenyképes lesz Ross Brawn alakulata.

A Ferrarinál Felipe Massa hozta a formáját, azaz megismételte délelőtti hatodik helyezését, de Fernando Alonso autójával sokáig kellett bíbelődniük a Ferrari szerelőinek, akik a vörös gép hidraulikai problémája miatt csak a gyakorlás hajrájára engedték ki a spanyolt. Ám a kétszeres világbajnok a nagy forgalomban nem tudott javítani, és csak a 14. lett.

Mark Webber is gyengébben teljesített csapattársához képest, a 10. helyen zárta a szabadedzést.

Nick Heidfteld ugyan megelőzte Mark Webbert, de nem lehet büszke magára, mert az első edzésen elkövetett hibája miatti kicsúszása után a második tréningen is a gumifalnak ütközött. Ezúttal azonban vissza tudott vánszorogni a boxba, és rendbe rakták a gépét még az edzés vége előtt.

Az időmérő edzésre szombat reggel magyar idő szerint 8 órakor kerül sor, a verseny vasárnap 9-kor rajtol. Kövesse a Kínai Nagydíj további eseményeit is az NSO-val!

AZ EDZÉS KRÓNIKÁJA

Elsőként Jaime Alguersuari hagyta el a boxutcát, őt többen követték, az első percekben nagy lett a forgalom a pályán. Jenson Button és Lewis Hamilton 1:41 alatti időkkel jelentkezett be, és állt a lista első két helyére.

Paul di Restának egyelőre önakaratán kívül kellett várnia, autója üzemanyag-nyomási problémák miatt nem tudott elindulni. Nick Heidfeld első szabadedzésen összetört Renault-ját viszont megszerelték, és a német kiszáguldhatott a pályára.

Button az edzés 10. percében 1:39.431-es időt futott, ezzel pénteken a Red Bull-osok után harmadikként 1:40-en belülre került. Sebastian Vettel és Mark Webber ezt követően elhagyta a boxutcát, de a Red Bull szokásához híven teletankolt autóval, lassú körökkel kezdte el a délutáni gyakorlását.

A két McLare-Mercedes mögé Fernando Alonso, Nick Heidfeld, Felipe Massa, Nico Rosberg és Michael Schumacher sorakozott fel, rajtuk kívül a 9. Sergio Pérez jutott 1:41 alá a 20. perc előtt.

Rosberg a következő körében 1:38.912 perces időeredményt ért el, ennél az első edzésen csak Vettel ment gyorsabban – a Mercedes-istállónak jót tett Mika Häkkinen látogatása, a kétszeres világbajnok finn éppen akkor lépett be a csapat boxába, amikor Rosberg a gyors körét futotta.

A nehéz autóval köröző Vettel hét kör megtétele után a kemény keverékű hátsó gumik gyors kopására panaszkodott, miközben a hátsó egyenesben egy kósza alkatrészre többen is ráfutottak.

Pastor Maldonado feltette a lágy gumikat, a Williams délelőtt kicsúszó pilótája 1:39.667 perces idővel mutatta meg, mit tud a gyorsabb abroncs. A következő körének első szektora még mindenki másénál gyorsabb volt, de a venezuelai kör második felére lelassult – azaz túl gyorsan elkopott a gumi.

S ha már Williams, egy kis múltidéző 2001-ből:A Williams négy év után újra tényező lett.

Félóra elteltével Di Resta még mindig a boxban volt, akárcsak az autójával az első trénig végén a pálya mellett leálló Vitantonio Liuzzi.

Massa a 33. percben 1:38.507-es időt futott, ami már jobb volt Vettel korábbi legjobbjánál. A brazilnak ehhez már a Pirelli lágy gumijaira volt szükség.

A többiek is váltottak a keveréken, Rosberg a sárga felirattal, de fehér csíkkal (a sárga csík Malajziában nem volt elég jól látható) ellátott lágy gumikon 1:37.943 perces kört teljesített, azaz elsőként ment 1:38 alá. A második körében már fél másodpercet veszített csak az első szektorban.

A 45. percben Heidfeld megismételte az első edzés során elkövetett hibáját, és miután kicsúszott, a gumifalnak koccant. Az első légterelője félig leszakadt, de ezúttal újra tudott indulni, és visszaterelte sérült autóját a pályára. Ám a boxutcáig nem jutott el, motorját néhány száz méterre a boxutcától a szervizúton le kellett állítania.

Az addig csak a verseny első szakaszát szimuláló Red Bull pilótái továbbra is a lista hátsó részén álltak, Vettel (1:43.297) a 17., Webber (1:44.425) a 19. helyen. Kettejük között a délelőtti edzést a 14. helyen záró, de boxutcai gyorshajtása miatt 2000 dolláros bírságot kapó Heikki Kovalainen állt.

Az 54. percben Heidfeld és szerelői közösen visszatolták az autót a garázsba, közben Webber megjelent a pályán a lágy gumikon, de csak a 4. helyre volt elég az időeredménye, Rosberg, Massa és Button mögött maradt.

Schumacher viszont 1:38.105-tel feljött Rosberg mögé a 2. helyre, a Mercedes kezdhetett bizakodni!

Közben Alonso a boxban vesztegelt, a Ferrari szereplői az autó hidraulikai problémáját igyekezett megoldani, hogy visszaküldhesse a pályára az első 60 percben csupán 11 kört (a riválisok nagy része ennek dupláját futotta) megtevő spanyolt.

Hamilton, Vettel, Button és Vitalij Petrov hajtott a pályára új lágy gumikon, mindannyian az első helyre pályáztak. Közülük Hamilton járt szerencsével, 1:37.854 perces idejével az élre állt. Button 81 ezreddel lemaradva bejött másodiknak, Vettel a két Mercedes mögött az 5. helyre érkezett, Petrov pedig Adrian Sutil mögé nyolcadiknak.

Hamilton jelentése szerint a lágy gumi el is kopott az egy kör alatt, Button viszont egy lassú kör után újra próbálkozott, és a leggyorsabb első szektort futotta. Vettel egy kör „lazítás" után a pálya második és harmadik harmadában döntött csúcsot, és 1:37.688 körével az élre állt.

A lágy gumikon ismét a pályára hajtó Heidfeld csapattársát megelőzve bejött nyolcadiknak, Alonso 20 perccel az edzés vége előtt továbbra is a boxban vesztegelt. Di Resta is, akinek a pályára küldéséről le is mondott a Force India. A csapat az első edzésen Di Restát és a tartalékot, Nico Hülkenberget küldte a pályára, a másodikon csak Sutil ment, azaz ha akaratlanul is, de jól elosztotta a feladatokat a gárda…

Bő tíz perccel az edzés vége előtt sikerült beindítani Alonso autóját, egyelőre ellenőrzés céljából. Mikor mindent rendben találtak,a spanyol a lágy gumikon a pályára hajtott.Miközben riválisai megtankolt autóikkal a verseny nehéz szakaszára készültek, a spanyol gyors körrel próbálkozott, ám a végén Narain Karthikeyan feltartotta, amiért a 14. pozícióban maradó spanyol a célegyenesben idegesen gesztikulált neki.

A további köreiben sem tudott javítani, így nem tudhattuk meg, mire képes. Ám úgy tűnik, a Ferrarinak ezen a versenyhétvégén már a Renault mellett a Mercedesszel is komolyan számolnia kell.

KÍNAI NAGYDÍJ, 2. SZABADEDZÉS
1. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:37.688 34 kör
2. Lewis Hamilton brit McLaren-Mercedes 1:37.854 22
3. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:37.935 31
4. Nico Rosberg
német Mercedes 1:37.943 34
5. Michael Schumacher német Mercedes 1:38.105 29
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:38.507 36
7. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:38.735 35
8. Nick Heidfeld német Renault 1:38.805 26
9. Vitalij Petrov orosz Renault 1:38.859 31
10. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:39.327 33
11. Kobajasi Kamui japán Sauber-Ferrari 1:39.538 33
12. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Cosworth 1:39.667 37
13. Sébastien Buemi svájci Toro Rosso-Ferrari 1:39.771 18
14. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:39.779 17
15. Jaime Alguersuari spanyol Toro Rosso-Ferrari 1:39.828 25
16. Rubens Barrichello brazil Williams-Cosworth 1:39.925 32
17. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:39.953 30
18. Heikki Kovalainen finn Lotus-Renault 1:40.476 30
19. Jarno Trulli olasz Lotus-Renault 1:41.482 32
20. Narain Karthikeyan indiai Hispania-Cosworth 1:42.902 25
21. Vitantonio Liuzzi olasz Hispania-Cosworth 1:43.850 3
22. Jérome D'Ambrosio belga Virgin-Cosworth 1:44.008 35
23. Timo Glock német Virgin-Cosworth 1:44.747
12
Paul di Resta brit Force India-Mercedes nem indult

 

Felipe Massa mindkét edzésen 6. lett (Fotó: Reuters)
Felipe Massa mindkét edzésen 6. lett (Fotó: Reuters)
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik