Nico Rosbergnek kicsit izgulnia kellett a Brit Nagydíj után, a sportfelügyelők ugyanis vizsgálatot indítottak ellene, mert a verseny közepén sárga zászlónál túl gyorsan ment a hármas és az ötös kanyarban. Végül figyelmeztetéssel megúszta az esetet, és megtarthatta karrierje harmadik győzelmét.
„Nem akarok a világbajnokságról beszélni. Lépésről lépésre haladunk, a télen sikerült az autót belőni arra, hogy egy körön gyorsak legyünk, és úgy tűnik, a gumik kezelése terén is fejlődünk – mondta Rosberg, aki Monaco után a második győzelmét aratta idén. – Már képesek vagyunk arra, hogy versenyeket nyerjünk, csodás, hogy a gyárhoz ilyen közel nyerjünk. Lendületben vagyunk, folyamatosan javulunk, a versenyen senki sem volt gyorsabb nálunk."
Rosberg hozzátette, a győzelem valójában csapattársáé, Lewis Hamiltoné lehetett volna, de az angol az élen állva defektet kapott.
„Nagyon sajnálom Lewist, hogy a hazai közönsége előtt ilyen balszerencse érte, nagyszerű lett volna számára, ha Silverstone-ban tud nyerni először a Mercedesszel" – mondta Rosberg, aki visszakapta a malajziai „kölcsönt". Akkor Hamilton lassabb volt nála, de Ross Brawn a biztonság kedvéért megtiltotta neki, hogy előzzön.
A Pirelli vizsgálja a Brit Nagydíjon történt négy defekt okát, de azt máris tudja, hogy nem a korábbi hibák jöttek elő, hanem teljesen új probléma okozta Lewis Hamilton, Felipe Massa, Jean-Éric Vergne és Sergio Pérez bal hátsó kerekének szétrobbanását. „Ezek a problémák most jelentkeztek először, teljesen más jellegűek, mint a korábbi defektjeink – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. – Már vizsgáljuk az eseteket, meg kell értenünk, mi is történt pontosan. Csak akkor tudjuk megoldani a problémát, ha annak mélyére ásunk, így nincs értelme annak, hogy bármit is mondjak. Komolyan vesszük a gondokat, és amint tudunk valamit, közöljük." Jean Todt, az FIA elnöke szerdára Párizsba az FIA főhadiszállására rendelte a Pirelli képviselőit, valamint a csapatokat, hogy válságértekezleten tárgyalják meg a teendőket. Nincs sok idő, hiszen a jövő hét végén Német Nagydíj a Nürburgringen. Martin Whitmarsh, a McLaren csapatfőnöke azt mondta, még vasárnap el kell dönteni, mi legyen Németországban. „Nem gyerekjáték. Amikor ezek a fémmel bélelt gumik repkednek a 200-zal vagy 300-zal száguldó autók között, életveszélyről beszélhetünk" – mondta Jenson Button. |
Lewis Hamilton felháborodva nyilatkozott a futam után, miután az övén kívül másik három autón robbant fel a bal hátsó kerék.
„A biztonsággal nem lehet szórakozni, nagyon fontossá vált a kérdés, elfogadhatatlan, ami ezen a délutánon történt – mondta Hamilton. – Gondolom, mindenki tudja, hogy elmentünk tesztelni annak érdekében, hogy jobb gumikat használjunk, de semmi értelme nem volt, mert maradtak a régi abroncsok, és négy defekt is történt. Ez így nem mehet tovább. Az az érzésem, hogy amíg senki sem sérül meg, semmit sem fognak tenni ellene, az FIA-val sem érdemes tárgyalni, csak időpocsékolás. Ha ezek után sem tesznek semmit, az rájuk nézve szégyen."
Sebastian Vettel ötödik sebességfokozatának elvesztése miatt adta fel a Formula–1-es Brit Nagydíjat, de megígérte, jövőre megint megpróbálja megnyerni.
„Elszállt az ötödik sebességem, így nem folytathattam – mondta Vettel. – Szép győzelem lett volna, de nem jött össze. Az autóban nem érezheted, hogy rossz a gumid. Láttam, mi történt Lewiszal, de a csapat csak annyit tehetett, hogy rám szól, vigyázzak a kerékvetőkkel, és ne menjek túl gyorsan, csak Rosberghez képest tartsam a távolságot. Jövőre visszajövök, és megint megpróbálok nyerni."
Mark Webber rajtja a kuplung meghibásodása miatt rémes volt, az ausztrál a 4. helyről a 14. pozícióig csúszott vissza, de felkapaszkodott, és a végén a második helyig jött előre, csak hét tizeddel kapott ki Rosbergtől.
„Micsoda nap, azt hiszem, senki sem számított ilyen versenyre – mondta a Silverstone-ban zsinórban ötödször dobogós ausztrál. – Rémes volt a rajtom, Grosjeannal ütközve eltört az első légterelőm, a srácok fantasztikus munkával cserélték ki. A futam a defektekkel olyan volt, mint az orosz rulett, azok is kényelmetlenül érezték magukat, akik megúszták. A biztonsági autós fázisok sokat segítettek, a végén jó lett volna néhány plusz kör, hogy megelőzzem Nicót."
A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA | ||
1. | Red Bull-Renault | 219 |
2. | Mercedes | 171 |
3. | Ferrari | 168 |
4. | Lotus-Renault | 124 |
5. | Force India-Mercedes | 59 |
6. | McLaren-Mercedes | 37 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 24 |
8. | Sauber-Ferrari | 6 |
A két pilóta csatáját a Williamsnél nosztalgiázva nézhették, a 600. nagydíját ünneplő csapatnál Rosberg és Webber 2006-ban csapattársként szerepelt. A szebb napokat látott grove-iaknak ennyi dicsőség jutott vasárnap Silverstone-ban.
Fernando Alonso úgy érzi, szerencsés Brit Nagydíja volt, a 3. helyen célba érő spanyol remek hajrával jött fel a dobogóra, de korábban kétszer is kevésen múlt, hogy nem került nagy bajba.
„Összességében el kell ismernem, nagyon szerencsés versenyünk volt, a defekteket látva fellélegezhet mindenki, akit elkerültek ezek a gondok – mondta Alonso. – Vegyes érzéseim vannak. Örülök a pontoknak, sikerült faragnom a hátrányomból a vb-n, de ezen a hétvégén látszott, hogy a sebességünk nem elég. Sok munka vár a csapatra, de megbízom a srácokban."
Nem sokszor kel ki magából Kimi Räikkönen, de a befutó után mérgesen nyilatkozott.
„A zsebemben volt a második hely. Amikor bejött a biztonsági autó, kértem a csapatot, hadd jöjjek be a boxba új gumikért, de azt mondták, nem kell, ne jöjjek. Ez egyértelműen rossz döntés volt, nagyon csalódott vagyok, ez most egyáltalán nem az én hibám. Ezeket ki kell küszöbölnünk, ha a győzelemről akarunk beszélni" – mondta Räikkönen, aki az élmezőnyből egyedüliként maradt kint használt gumikon az utolsó körökre Vettel kiesése után, és Webber, Alonso, valamint Hamilton is könnyedén megelőzte, s így visszaesett az ötödik helyre.
Az eset biztosan nem lesz jó pont a Lotus mellett, amikor arról kell döntenie, hogy maradjon mostani csapatánál, vagy a Red Bullhoz szerződjön 2014-ben a távozó Mark Webber helyére.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Felipe Massa (6.): – Csodás rajtom és első köröm volt, és utána is gyors volt a kocsi. Aztán hirtelen történt valami, ami rajtam kívül másik három versenyzővel is megtörtént. Dobogós helyezéstől estem el, méghozzá a saját vagy a csapatom hibája nélkül. Veszélyes volt, de utána is ugyanúgy nyomtam a gázt. Beszélhetünk arról, hogy túl kemény vagy túl lágy egy keverék, amíg nem vagyunk biztonságban, ez mind mellékes.
Adrian Sutil (7.): – Az elején minden jónak tűnt, két kiállással számoltunk, és a negyedik helyen álltam. A számításainkat a második biztonsági időszak húzta keresztül, mindenki kiment a boxba körülöttem, és hiába voltam harmadik, esélyem sem volt ott maradni. A hetedik hely nem rossz.
Daniel Ricciardo (8.): – Kaotikus verseny volt, de a nagy részén jó helyen álltam. A nyolcadik helyezés nem rossz, de úgy érzem, jobb stratégiával előrébb végezhettünk volna, mert a Ferrariknál gyorsabbak voltunk, de mindkettő előttem végzett. Talán nekünk is új gumik kellettek volna a hajrára.
Paul di Resta (9.): – Azután, ami ezen a hétvégén történt, elégedett lehetek a két ponttal. Voltak szép pillanatok és nagy csalódások is, de a lényeg a dupla pontszerzés.
Nico Hülkenberg (10.): – Élvezetes futam volt, nagyokat csatáztam, de néha nem tudtam, mi történik, és hogy állok. Végül elég jók voltunk a pontszerzéshez.
Pastor Maldonado (11.): – Nehéz verseny volt, de legalább kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtottunk. Koccantam Hülkenberggel, ami két helyezésembe került. A gumikat jól kezelte a kocsi, az időmérőn kell javítanunk.
Valtteri Bottas (12.): – Az autót nehéz volt kezelni, a boxkiállásoknál időt veszítettünk. Nem voltunk messze a pontszerzéstől, ami biztató.
Jenson Button (13.): – A verseny végén a biztonsági autó beküldésekor nagyon kopottak voltak a gumijaim, akik újat kaptak, simán megelőztek. Csak néztem, ki mikor húz el mellettem. A kemény gumikon rajtoltunk, ami rossz döntés volt, mert azok szemcsésedtek jobban. A másik sokkal jobb volt. Ki érti ezt?
Esteban Gutiérrez (14.): – A verseny során a bal első kerekem defektes lett, tönkretette a légterelőmet is, de azt csak két körrel később cseréltük ki. Ezzel elszálltak a pontszerzési reményeim. Valamit tenni kell a gumikkal.
Charles Pic (15.): – Jó a 15. hely, még jobb, hogy kényelmesen megvertük a Marussiákat. Jó hétvégém volt, újra a bahreini és a barcelonai formát mutattuk, és a Williamsszel is csatázhattunk.
Jules Bianchi (16.): – Nehéz volt tartani a lépést Pickel, mert a Caterham erősebb volt. Az utolsó biztonsági autós időszaknál megpróbáltam támadni, de nem volt esélyem.
Max Chilton (17.): – Remekül rajtoltam, Charlest és Jules-t is megelőztem, és utána nagyokat csatáztunk. A végén hiába volt friss gumi Van der Garde autóján, én a kopottakon futva magam mögött tartottam. Csodás hétvége volt, rengeteg felejthetetlen élménnyel.
Giedo van der Garde (18.): – Furcsa verseny volt, a idegesítő pillanatokkal. A végén friss gumikon nagyot csatáztam Chiltonnal, meg is előztem, de elhagytam a pályát, vissza kellett engednem, és utána már nem tudtam újra megelőzni.
Romain Grosjean (19., nem ért célba): – A verseny végéhez közeledve egyre nagyobb darabok estek le az első légterelőmről, és a végén jobbnak láttuk, ha feladom. Nem tudom, mi okozhatta a meghibásodást, de a gumikkal sem volt minden rendben, jobb lesz elfelejteni ezt a versenyt.
Sergio Pérez (20., nem ért célba): – A verseny nagy részén az első tízben voltam, de aztán jött a defekt, ami ellen semmit sem tehettem. Nem sérült meg senki, de ez így nem mehet tovább, valamit tenni kell. Az autónk javult, de nem volt szerencsénk.
Jean-Éric Vergne (kiesett): – Rossz volt a rajtom, visszaestem, de a defekt miatt ez a legkisebb gondom. Nem tudom, mi történt, semmi sem figyelmeztetett a defektre, amely nagyon tönkretette az autót, ezért a csapat úgy döntött, adjam fel. Mérges vagyok, valamit tenni kell a gumikkal.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:32:59.456 |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 0.765 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 7.124 mp h. |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 7.756 mp h. |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 11.257 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 14.573 mp h. |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 16.335 mp h. |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 16.543 mp h. |
9. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 17.943 mp h. |
10. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 19.709 mp h. |
11. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 21.135 mp h. |
12. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 25.094 mp h. |
13. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 25.969 mp h. |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 26.285 mp h. |
15. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 31.613 mp h. |
16. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 36.097 mp h. |
17. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:07.660 p h. |
18. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:07.759 p h. |
19. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1 kör h. |
20. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 6 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTA | megtett körök | |||
Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 41 | |
Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 35 | |
Leggyorsabb kör: Webber (52. kör) 1:33.401 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Sebastian Vettel | 3 | 5 | 7 | 132 |
2. | Fernando Alonso | 2 | 5 | 7 | 111 |
3. | Kimi Räikkönen | 1 | 4 | 8 | 98 |
4. | Lewis Hamilton | – | 3 | 7 | 89 |
5. | Mark Webber | – | 3 | 7 | 87 |
6. | Nico Rosberg | 2 | 2 | 6 | 82 |
7. | Felipe Massa | – | 1 | 6 | 57 |
8. | Paul di Resta | – | – | 7 | 36 |
9. | Romain Grosjean | – | 1 | 4 | 26 |
10. | Jenson Button | – | – | 5 | 25 |
11. | Adrian Sutil | – | – | 4 | 23 |
12. | Jean-Éric Vergne | – | – | 3 | 13 |
13. | Sergio Pérez | – | – | 3 | 12 |
14. | Daniel Ricciardo | – | – | 3 | 11 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 6 |