Talmácsi: bebizonyítom, nem felejtettem el motorozni!

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2002.05.30. 21:53
Címkék
Talmácsi Gábor számára egyáltalán nem úgy kezdődött az idény, ahogy azt várta, vártuk. A gyorsasági motoros világbajnokság 125 köbcentis kategóriájának rutinosabb magyar versenyzője (a másik hazai motoros, Tóth Imre az idén debütált a GP-ben) a tavalyi privát csapattól egy gyári teamhez igazolt és azt hitte, onnan már egyenesen vezet az út a világhírig. De legalábbis a dobogós helyezésekig biztosan.
Ehhez képest nemhogy javulni nem tudott, de eddig szinte minden pályán rosszabb köridőkre volt képes, mint egy évvel ezelőtt. Pedig az utóbbi évek egyik legígéretesebb magyar gyorsasági motorversenyzője nem felejtett el motorozni, dehogyis felejtett. Csak éppen úgy tűnik, rosszul döntött a tavalyi év végén, amikor az Italjet Racinget választotta. -- Már akkor tudtam, hogy elhamarkodottan döntöttem, amikor még el sem kezdődött az idény -- mondta Talmácsi, aki kedden ünnepelte a 21. születésnapját. --A szerződés aláírásakor csak az lebegett a szemem előtt, hogy milyen jó volt tavaly a motor, meg hogy egy gyári alakulathoz megyek. Azután azonban kiderült, hogy a csapat az ígéreteinek a felét sem teljesítette, hogy a két kötelező teszten kívül csak egyszer tréningeztem és hamar nyilvánvalóvá vált az is, hogy a motor hagy némi kívánnivalót maga után. -- Mi volt a baj? -- Szinte minden. Komolyan mondom, egy utcai Hondával többre mentem volna. Japánban és Dél-Afrikában is csak szenvedtem, Jerezben új alkatrészeket kaptam, Le Mans-ban pedig annyira "élesre" állították a motort, hogy azt már talán nem is lett volna szabad. Detonált a motor, de legalább gyors voltam vele: nyolcadik lettem a szabadedzésen és a tizennyolcadik startpozícióból a tizedik helyre jöttem előre a rajt után. -- Azután azonban elesett... -- Láttam, hogy emelkedik a vízhőmérséklet, de négy évvel ezelőtt egyszer már feladtam egy versenyt ugyanilyen okból, pedig nem kellett volna kiállnom, mert csak a hőfok szenzor romlott el. Most azonban meglazult egy bilincs és szép lassan elfolyt a víz. Megragadt a motor és nagy sebességnél elestem. -- Újabb kudarcélmény. -- Sok kritika ér, az emberek többsége azonban nem lát be a lapok mögé. Tény és való, hogy padlón vagyok, ahonnan nagyon nehéz lesz felállni, de be fogom bizonyítani mindenkinek, hogy én nem felejtettem el motorozni! Csakhát úgy nagyon nehéz dolgozni, hogy kiszámolom, milyen váltóáttétel kellene az adott pályára és a csapatfőnök azt válaszolja, nincs olyan alkatrész. Javasolok valami hasonlót -- olyan sincs... Vagy mondok jobbat. Még az év elején kértem egy nagyobb plexit, hogy jobban tudjak hasalni a motoron -- azóta sem kaptam meg, pedig az körülbelül ötezer forintos tétel. Most akkor mit mondjak? Kínlódunk... -- Lát valami kiutat? Elképzelhető, hogy a hét végi olasz versenyen már jobb lesz a helyzet? -- A csapat felvette a kapcsolatot a DEA Engineeringgel, remélem ennek pozitív hatása lesz. Azt egyelőre nem tudom, hogy ez az eredmény szempontjából mennyit jelent, mert az Apriliák pokoli gyorsak. --Tényleg, milyen a csapat megítélése a boxutcában? -- Csak nevetnek rajtunk. Elhiszem én, hogy a csapat is a legjobbat akarja, csak úgy látszik, hogy ez egyelőre kevés. No de ez van, ebből kell kihozni a lehető legtöbbet. A hét végén esedékes olasz viadal pályáját imádom, tavaly katasztrofális futóművel is pontot szereztem rajta. Nem tudom, az idén lesz-e erre esély, mert Mugellóban a gyors motorok érvényesülnek. Rajtam mindenesetre nem fog múlni.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik