A Formula–1-es versenynaptár egyik leglassúbb pályájáról, a Hungaroringről az egyik leggyorsabb aszfaltcsíkra, SpaFrancorchamps-ba utazott a mezőny. A Belga Nagydíj változatos kanyarkombinációival és szeszélyes időjárásával nagy lutrinak számít, ennek ellenére a mezőny többsége imádja a ringet, amely a mostaniak közül talán a leginkább visszaadja a régi Formula–1 hangulatát. Ugyanakkor ez a verseny évek óta vita tárgya a dohányreklámok eltüntetése mellett szorgoskodó belga politikusok és Bernie Ecclestone között. A Formula–1 vezére mindenesetre kijelentette, kezd elfogyni a türelme Belgium kormányával szemben, és ez nem jó ómen a GP szervezői számára.
Ferrari Akárcsak tavaly, az idén is úgy megy Spába a Ferrari-istálló, hogy már mindent begyűjtött, amit lehetett. Michael Schumacher megnyerte a pilóták világbajnokságát, míg a Scuderia behozhatatlan előnyre tett szert a konstruktőrök között. Van azonban még egy lezáratlan ügy, Rubens Barrichello ezüstérméért meg kell dolgozniuk a maranellóiaknak. A Hungaroringen látott produkciót alapul véve Rubinho esélyei kiválóak, és ezt ő is így érzi. "Nagyon jó idényem van, kiválóan érzem magam a csapaton belül, ez az eddigi legjobb Formula–1-es idényem, teljes erőmmel a feladatomra összpontosíthatok. Igaz, hogy a csapat most egy emberként mögöttem áll, de úgy érzem, akkor sem panaszkodhattam, amikor ez még nem volt így. Ugyan néha kiestem, de ez előfordul, ettől még az idei a legjobb évem. Azt hiszem, mindenki arról álmodik, hogy a Ferrarinál vezethessen úgy, hogy őt támogatja a csapat, és ez most nekem megadatott” – nyilatkozta Barrichello a csütörtöki sajtótájékoztatón. Michael Schumacher, ha tudja, támogatni fogja csapattársát, ugyanakkor ha győz, új rekordot ünnepelhet, ő lehet az első, aki eléri a tíz futamgyőzelmet egy idényen belül.
Williams Ralf Schumacher és Juan Pablo Montoya egy évvel ezelőtt kibérelte Spa első rajtsorát, de a rajtnál jelentkező műszaki hibák mindkét pilóta versenyét tönkretették. A duó azt reméli, hogy az Ardennekben sikerül megszorítani a Ferrarit, amely Magyarországon utolérhetetlen volt. "Ez a verseny mindenképpen nagyon izgalmas lesz, kifejezetten derűlátó vagyok, a pálya fekszik az autóinknak, csak ne essen az eső! Nagyon kockázatos itt vizes pályán vezetni, főleg, ha valaki van az ember előtt. Ilyenkor nem lehet látni semmit, csakis a megérzéseinkre hagyatkozhatunk” – mondta Montoya, akinek csapattársához hasonlóan 40 pontja van. McLaren David Coulthard 1999-ben győzött Belgiumban, az idén azonban a skót pilóta nemigen reménykedhet hasonló sikerben. "Spát nagyon szeretem, mert itt rengeteg múlik a pilótákon, mindig szívesen jövök ide versenyezni. Nagy kihívást jelent a pálya, amelyen folyamatosan összpontosítani kell, és amely nagy örömet szerez, ha valaki a hivatalos időmérő edzésen éppen a mért körét teljesíti. Az Eau Rouge-kanyarkombináció a Formula–1 egyik legérdekesebb pontja, borzongató érzés teljes gázzal áthajtani rajta. Az időjárás megtréfálhat minket, mivel ez a sorozat leghosszabb pályája, gyakran előfordul, hogy a ring egyik pontja száraz, a másik pedig nedves” –mondta DC, akinek talán a legemlékezetesebb kalandja 1998-ban történt, amikor összeütközött Michael Schumacherrel. Kimi Räikkönen is várja a futamot. "A Hockenheimring átépítése után Spa a második leggyorsabb pálya a Formula–1-ben, és mivel számos előzési lehetőség van, nagyon várom már a rajtot” – fogalmazott Räikkönen.
Renault Giancarlo Fisichella egy évvel ezelőtt hatalmas meglepetésre a dobogóra juttatta a Benetton-Renault-t Spában, az volt a csapat első olyan eredménye, amely javulást sugallt. Az olasz sofőr azóta már nincs a csapatnál, Jenson Button és Jarno Trulli feladata, hogy megismételje, vagy legalábbis megközelítse Fisico tavalyi eredményét.
Sauber A Magyar Nagydíj óta Peter Sauber bejelentette, hogy Nick Heidfeld mellett Heinz-Harald Frentzen lesz a másik versenyzője 2003-ban, Felipe Massa pedig állás után nézhet. A roppant tehetséges brazilt a barcelonai ötödik helye, a Sepangban és a Nürburgringen elért hatodik pozíciója sem tartja a hinwilieknél, ahol azonban nem akar tesztpilóta lenni.
Jordan Már rengeteg grafikát lehetett látni, amelyen a sárga négykerekű hátulján a Ford kék oválja tetszeleg, ám egyelőre még a Hondával kell helytállnia a csapatnak. Eddie Jordan gárdája 1998-ban Damon Hill révén itt aratta első győzelmét, az angolt ráadásul akkori csapattársa, Ralf Schumi kísérte a célba. Fisichella 1997-ben a 2., tavaly a 3. lett Spában, ahol Szato Takuma Formula–3-as pilótaként versenyzett már, és imádja az aszfaltcsíkot.
BAR A csapat a bemutatkozó idényében, 1999-ben mindkét autóját a váztól kezdve rakhatta össze, miután Ricardo Zonta és Jacques Villeneuve is beköszönt az Eau Rouge kanyarkombinációba. A Honda támogatását élvező csapat várhatóan rövidesen bejelenti, hogy a Renault-tól érkező Jenson Button mellett Villeneuve lesz a másik versenyzője 2003-ban, a kanadai ugyanis visszautasította a Cartban szereplő Forsythe-csapat ajánlatát.
Jaguar A Jaguart működtető Ford állítólag a Belga Nagydíjon önzetlen támogatásáról fogja biztosítani a Niki Lauda vezette csapatot, amelynek jövője a gyenge szereplése és a Jordan Forddal kötött motorszállítási szerződése miatt megkérdőjeleződött. Eddie Irvine közben kijelentette, hogy ő semmiképpen sem sieti el a döntését a jövőjével kapcsolatban. A csapat Spában nemigen bízhat a pontszerzésben, ugyanakkor bejelentheti, hogy Malcolm Oastler lesz a technikai igazgatója.
Minardi Anthony Davidson a második Formula–1-es versenyét várja a 12 versenyével hozzá képest tapasztalt Mark Webber csapattársaként. A fiatal brit a Hungaroringen kvalifikálta magát, azaz megfelelt a minimális elvárásoknak. "A legnehezebb a lekörözések időszaka volt, a magyar pályán roppant nagy kockázatot vállaltam, amikor elhagytam az aszfalt tiszta ívét, és a koszra futottam. Nagyon kellemetlen volt egyszerre a visszapillantó tükörbe és az egymást követő kanyarokra figyelni” – mondta Davidson, aki egyben a BAR tesztpilótája is.
Toyota Mika Salo és Allan McNish szerda óta tudja, hogy még négy verseny, és mindkettőjük toyotás pályafutása véget ér. A duó addig is mindent megtesz, hogy a lehető legjobb eredményhez juttassa a kölnieket. "Néhány hete már sejteni lehetett, hogy ez lesz a vége, de hiszem, hogy nem a képességeink miatt döntöttek így. A Formula–1 néha nem szép üzlet, hanem csúnya politika. Senki sem figyelmeztetett a közlemény előtt, megdöbbentő ez a fejlemény, de azért igyekszem minél jobban versenyezni” – mondta McNish.
Arrows Tom Walkinshaw gondjai megoldódtak, az Arrows újfent indulni fog F1-es viadalon. Enrique Bernoldi mellett a várakozások szerint Frentzen ül majd a kocsiban, a gárda a németet nevezte a versenyre. Craig Pollock skót üzletember közben bejelentette, neki semmi köze a csapat adásvételéhez, és bár ő is szerette volna megszerezni a teamet, mások hamarabb léptek.