Nem volt problémamentes a Ferrari számára az 53. Olasz Nagydíj péntek tizenharmadikai edzésnapja, ám Michael Schumacher és Rubens Barrichello így is az első két helyen zárta a kétszer egyórás tréninget. A brazil pilóta délelőtt autója fékhibája miatt csak két kört tett meg, délután azonban belelendült, és megközelítette ötszörös világbajnok társa legjobb eredményét.
Sauber: Stop AIDS, start HANS Az Olasz Nagydíjon a Sauber-Petronasokon megjelent a Stop AIDS felirat, amely az idény végéig látható lesz majd a svájci kiscsapat négykerekűin. „Az ötlet, hogy így támogassuk a segélyalap munkáját, a júliusi barcelonai AIDS-konferencia után vetôdött fel” – mondta Peter Sauber csapatfônök, akinek pilótái, Nick Heidfeld és Felipe Massa a Formula–1 történetében elôször köröztek a HANS elnevezésű fej- és nyakvédô használatával. Massa a 13. lett a péntek 13-i edzésnapon, és dicsérte az új eszközt. „Semmi gond nem volt vele, biztos, hogy a versenyen is viselni fogom” – nyilatkozta a brazil, akinek német csapattársa a 17. lett Monzában.
Sauber: Stop AIDS, start HANS Az Olasz Nagydíjon a Sauber-Petronasokon megjelent a Stop AIDS felirat, amely az idény végéig látható lesz majd a svájci kiscsapat négykerekűin. „Az ötlet, hogy így támogassuk a segélyalap munkáját, a júliusi barcelonai AIDS-konferencia után vetôdött fel” – mondta Peter Sauber csapatfônök, akinek pilótái, Nick Heidfeld és Felipe Massa a Formula–1 történetében elôször köröztek a HANS elnevezésű fej- és nyakvédô használatával. Massa a 13. lett a péntek 13-i edzésnapon, és dicsérte az új eszközt. „Semmi gond nem volt vele, biztos, hogy a versenyen is viselni fogom” – nyilatkozta a brazil, akinek német csapattársa a 17. lett Monzában.
Másoknak nem nagyon sikerült felvenniük a tempót a vörös gépekkel, amelyek egyedüliként képesek kihasználni a Bridgestone gumik által kínált lehetőséget. A Ferrarinál egyébként csütörtök óta Ross Brawn a téma, a technikai igazgató ugyanis nem utazott el a csapattal Monzába. Azonnal elkezdődtek a találgatások az esetleges belső feszültségekről, de mivel fut a vörös szekér, ezek a hangok hamar elcsendesedtek. Brawn egyébként krónikus hátfájástól szenved, ezért maradt otthon, a helyére pedig Luca Baldisserit, Schumi főmérnökét nevezték ki a verseny idejére. "Ross néhány napja olyan rossz állapotba került, hogy meg sem tudott mozdulni. A múlt héten nagyon fájt a háta, alig lehetett elérni, mert Párizsban, Olaszországban és Angliában is járt ellenőrzésen. Már jobban van, és nem kizárt, hogy a hét vége folyamán csatlakozik hozzánk. Ez a helyzet hasznos is lehet a csapat számára, hiszen néhány ember olyan feladatokat kap, ami segíti a szakmai fejlődését” – magyarázta Barrichello. A michelinesek igen versenyképesek egymáshoz viszonyítva, a legjobb közülük a McLaren-Mercedest kormányzó Kimi Räikkönen volt. A Belga Nagydíjon az első rajtsorba kerülő finn öt tizeddel maradt el Michael Schumachertől, várhatóan újfent remekelni fog a szombati hivatalos időmérő edzésen. Csapattársa, David Coulthard az ezüst nyila műszaki hibája miatt csak három kört tudott teljesíteni, az edzés nagy részét a pálya mellől figyelte.
Michael Schumacher tartja belgiumi formáját, Monzában is a német a leggyorsabb
A Jaguar-istálló nagy várakozásokkal érkezett Milánó mellé, és az Eddie Irvine, Pedro De La Rosa duó pénteken nem is vallott szégyent. Az ír a negyedik, a spanyol a nyolcadik helyen zárta a napot, de Irvine elmondta, a fékek miatt aggódik, a monzai pálya sikánjai ugyanis nagyon megdolgoztatják azokat, és ez gondot okozhat a Milton Keynes-ieknek. A Williams duója bevallottan nem az időeredményekre figyelt, Juan Pablo Montoya és Ralf Schumacher visszafogottan készült a viadalra, mindketten a beállításokat ellenőrizték. Montoya végül az 5., Ralf pedig a 7. lett, kettejük közé a bivalyerős Toyota-motort kihasználó Mika Salo furakodott be. A Honda-motorokkal nem volt különösebb baj, ez biztató a Belga Nagydíj és a múlt heti tesztelés után. Ugyanakkor a Jordan és a BAR pilótái is arra panaszkodtak, hogy a Bridgestone-oknak legalább három körre volt szükségük, hogy bemelegedjenek, és ez nem jó hír a hivatalos időmérő előtt. A Renault párosának nincsenek ilyen gondjai, a Michelin abroncsoknak kedvez a monzai jó időjárás. Alex Yoong is jó napot zárt, a kétfutamos szabadságáról láthatóan frissen visszatérő malajziai ugyan az utolsó lett, de nem sokkal maradt el Mark Webbertől, akit hosszú időn át meg is előzött.